Galant 2.0 GLSi '88 sähköikkunaongelma

L

Leone

Guest
Moro!

Osaisiko kukaan sanoa, mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään kun sähköikkunat lopettaa toimimisen. Viat alkoivat vähitellen, alussa ikkunat eivät toimineet 100% varmasti, sitten toimimattomuus yleistyi, ja lopussa ikkunat toimivat ehkä yhdellä ajokerralla kymmenestä jne. Nyt ikkunat eivät ole toimineet pitkään aikaan.

Käytin autoa jopa merkkihuollossa pakoputki- ym. rempan ohella vuosi sitten, mutta siellä totesivat vain, että vika johtuu todennäköisesti ohjausboksista, eikä sille voi tehdä mitään. Tiedä sitten, että vaivautuivatko edes tutkimaan asiaa... Onko kellään ollut vastaavia ongelmia? Ikkunoille ei erillistä sulaketta ole. Jos vika olisi ohjausboksissa, niin ihmettelen vain, kun kaikki muu elektroniikka kuitenkin toimii ihan mallikkaasti. ???
 
Vastaavasta galantista itse korjasin johdot, kun viat alko olee tyyliin, ikkuna pelas ovi auki ja ovi kii taas ei ja valot himmeni ku avas ikkunaa yms...

Kaikkien ikkunoiden kontrolli kulkee kuskin oven kautta.. ja syystä tai toisesta oli nirhaantuneet johdot poikki läpiviennistä (siitä kohdasta, jossa johdot kulkee sisältä oveen) (tai ei poikki vaan eristeet lähteneet irti ja sitten ne hiero toisiaan vasten eristeettöminä ja aiheutti kaiken näköstä ongelmaa) (300tkm ajettu )
 
Päällisin puolin silmäiltynä noi johdot näytti olevan ok, ainakin siitä ikkunoiden ohjausyksikön kohdalta. Pitänee vissiin tarkistaa myös sitten tosta läpiviennin kohdalta vielä.

Mutta olikohan se ihan tuubaa mitä ne sanoi siellä merkkihuollossa, että ohjausboksi olisi hajalla? Kuitenkin radiot, vakionopeudensäätimet ja kaikki muu tilpehööri toimii ihan moitteetta. Juuri tällainen asteittainen paskaksi meneminenhän viittaisi just johonkin kontaktihäiriöhin piuhoissa tai vastaavaa.
 
Leone sanoi
Päällisin puolin silmäiltynä noi johdot näytti olevan ok, ainakin siitä ikkunoiden ohjausyksikön kohdalta. Pitänee vissiin tarkistaa myös sitten tosta läpiviennin kohdalta vielä.

nimenomaan, tuossa se jännä olikin, läpivienti jne oli ihan ehjä omassa tapauksessa, mutta sen sisällä piuhat oli hiertyneet rikki :eek:
 
Leone sanoi
Päällisin puolin silmäiltynä noi johdot näytti olevan ok, ainakin siitä ikkunoiden ohjausyksikön kohdalta. Pitänee vissiin tarkistaa myös sitten tosta läpiviennin kohdalta vielä.

Mutta olikohan se ihan tuubaa mitä ne sanoi siellä merkkihuollossa, että ohjausboksi olisi hajalla? Kuitenkin radiot, vakionopeudensäätimet ja kaikki muu tilpehööri toimii ihan moitteetta. Juuri tällainen asteittainen p***aksi meneminenhän viittaisi just johonkin kontaktihäiriöhin piuhoissa tai vastaavaa.

Johdoista vikä, löytyy yksi mahdollisuus on se kuskin kytkin paneeli
siellä liitospinnat ovat hapettuneet.

mutta mikä ihmeen ohjaus boxi? ei lasien ohjauksessa ole kuin kytkimet ja johdot ja "lämpö"ohjattu kytkin kuskin lasille.
mulla on tuo projektina tuo 88 glx ja siin ei ole yhtään ainutta boxia paikalla silti lasit toimii kun lyö akun kiinni(+virrat acc)...

kuten J.Puhakka sanoi : johdot hietyneet rikki kumin sisällä on yleisin syy lasien toimimattomuuteen...
 
Takaisin
Ylös Bottom