lacrima
New Member
- Liittynyt
- 26 Joulukuu 2008
- Sijainti
- Kolho, Mänttä-Vilppula
Kyselläänpäs täällä, josko löytyisi asiantuntijoita tai muita, jotka osaisivat auttaa naista mäessä. ;D
Ongelmana -99 Gallun käynnistymisongelmat: kylmänä lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta hyvin lyhyen ajon jälkeen tai moottorin ollessa lämmin ei sitten niin millään. Joskus saattaa hörähtää käyntiin, mutta käy hyvin vaivalloisesti, ei vastaa kaasuun ja ikään kuin kävisi vajaalla ja sammuu pian. :seina Kun antaa olla vähintään 15 min, lähtee taas ihan normisti käyntiin. Missä lienee vika?
Toinen autoon ilmestynyt ongelma on moottorin vikavalon palaminen. Vikavalo syttyy yleensä siinä vaiheessa, kun moottori on lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan ja saattaa palaa hetken ja sammua tai sitten vaan vilkahtaa tai jää palamaan pitkäksi aikaa. Elää siis täysin omaa elämäänsä. Ajoon tämä moottorin vikavalon palaminen ei vaikuta mitenkään, auto toimii täysin normaalisti.
Vikakoodit omin konstein luettu ja antoi (mikäli tulkittiin oikein) koodit 13 ja 23 eli vika olisi joko imuilman lämpötunnistimessa tai nokka-akselin asentotunnistimessa. Tai molemmissa. Oiskohan tässä mitään perää?
Scan GaugeII:lla yritettiin lukea vikakoodeja OBD-liittimestä, mutta ei saanut yhteyttä. Lienee auto liian vanha tämän laitteen hyödyntämiseksi? Vai löytyykö keneltäkään kokemuksia?
Autona siis Galant 2,4 GDI vm. -99, ajettu 133 tkm. Viime syksynä tukittu EGR ja samassa yhteydessä putsattu imusarja ja kaasuläppäkotelo. Samalla kertaa vaihdettiin myös uudet, isompireikäiset venttiilintasurit. Muuten auto toiminut kuin unelma tähän asti, mutta nyt alkoi ongelmat.
Pitäneeköhän vaan viedä merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun ja fiksattavaksi vai mikä avuksi?
Ongelmana -99 Gallun käynnistymisongelmat: kylmänä lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta hyvin lyhyen ajon jälkeen tai moottorin ollessa lämmin ei sitten niin millään. Joskus saattaa hörähtää käyntiin, mutta käy hyvin vaivalloisesti, ei vastaa kaasuun ja ikään kuin kävisi vajaalla ja sammuu pian. :seina Kun antaa olla vähintään 15 min, lähtee taas ihan normisti käyntiin. Missä lienee vika?
Toinen autoon ilmestynyt ongelma on moottorin vikavalon palaminen. Vikavalo syttyy yleensä siinä vaiheessa, kun moottori on lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan ja saattaa palaa hetken ja sammua tai sitten vaan vilkahtaa tai jää palamaan pitkäksi aikaa. Elää siis täysin omaa elämäänsä. Ajoon tämä moottorin vikavalon palaminen ei vaikuta mitenkään, auto toimii täysin normaalisti.
Vikakoodit omin konstein luettu ja antoi (mikäli tulkittiin oikein) koodit 13 ja 23 eli vika olisi joko imuilman lämpötunnistimessa tai nokka-akselin asentotunnistimessa. Tai molemmissa. Oiskohan tässä mitään perää?
Scan GaugeII:lla yritettiin lukea vikakoodeja OBD-liittimestä, mutta ei saanut yhteyttä. Lienee auto liian vanha tämän laitteen hyödyntämiseksi? Vai löytyykö keneltäkään kokemuksia?
Autona siis Galant 2,4 GDI vm. -99, ajettu 133 tkm. Viime syksynä tukittu EGR ja samassa yhteydessä putsattu imusarja ja kaasuläppäkotelo. Samalla kertaa vaihdettiin myös uudet, isompireikäiset venttiilintasurit. Muuten auto toiminut kuin unelma tähän asti, mutta nyt alkoi ongelmat.
Pitäneeköhän vaan viedä merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun ja fiksattavaksi vai mikä avuksi?