Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

janimy

New Member
Liittynyt
19 Joulukuu 2012
Terve. Omassa pelissä ei nyt moottoripesut auta, vaan aina vaan naputtaa noi nostajat. Autoon pitäis tehdä jakopääremppa ja meinasin sen liikkeessä teettää ja samalla sit laittaa noi nostajat (nostajat, tasaajat, mikä lie, valitkaa itse) vaihtoon ja käsityksen mukaan säästäisi ison pennin, jos tilaa osat itse. ELI, onko nuo nyt oikeat osat? ---> http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-2-4L-16V-SOHC-Lifters-Lash-Adjusters-4G64-/370469182002?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5641af1a32&vxp=mtr

Kannattaako nuo muutkin osat ostaa itse? Tarvitaan ilmeisesti jakopää paketti, tasapainoakselin remmi, vesipumppu... Muuta? Mitä kaikkea kannattaa vaihtaa ja mistä kaikki kannattais tilata?
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Suhtautuisin varauksella halpis-osiin tässä tapauksessa. Evossa on ollut pari vuotta tarviketasurit ja nyt pitää kylmänä sellaista rallatusta että jotain pitäisi tehdä. Öljyjä on vaihdettu vähintäänkin säännöllisesti. Kiggly HLA tosin on mikä laskee tasureille menevää öljynpainetta. Uutena ongelmia ei kuitenkaan ollut sen kanssakaan.

Onko muilla vastaavia kokemuksia tarviketasureista?
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Jahas, nyt löyty tietoa. Tämähän homma tehdään sit muuten kuitenkin itse. Loppupeleissä näyttää helpolta ku heinän poltto. Ei tartte ku parin kympin työkalu, niin saa kyllä tehtyä homman itsekin. Säästää pari miljaardia euroa, kun tekee työt itse, vaikka perkeleellinen hommahan se on toi venakoppa tästä GDI:stä pois saada.

Työkalu: http://www.toolsource.com/dohc-hydraulic-valve-lifter-removal-tool-mitsubishi-chrysler-p-93449.html

Käyttö: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2GnPt_xK3-g
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Juu ja hakua ei kannata käyttää...eihä siittä ole kuin useampi vuosi kun tuon työkalun piirrustuksen tänne laitoin, että pystyy itse tekemään.
Toisaalta muistelisin ettei gdihin toi sovellu käytettäväksi?
ja myöskään itse en halpis nostajia käytä, kun mittatoleranssit ja laatu on kuraa.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

ast sanoi
Onko muilla vastaavia kokemuksia tarviketasureista?
On.

Mutta jos hinta on 5* halvempi, itse tekee illassa, niin jäähän siihen parin vuoden otannalla silti voitolle..


Ja ei käy tuo kalu GDI:lle, on oikeasti ISO työ.
Ei ole ns perinteinen kansiratkaisu.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

ST sanoi
Ja ei käy tuo kalu GDI:lle, on oikeasti ISO työ.
Ei ole ns perinteinen kansiratkaisu.

+1.

tepi sanoi
2.4 GDI koneessa pitää "halkasta kansi" ja purkaa jako ja nokkakepit pois. Ei ole ihan "helppo ja nopea homma" Tuolla työkalulla ei tee mitään.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

DaJackal sanoi

Olisko laittaa jotain lisäinfoa, miten ja miksi täytyy "kansi halkaista" yms.? Miten on niin paljon erillainen kuin "normaali". Sillä perusteella olis vielä parempi tehdä itse, koska jos niin vaikeeksi menee, niin siinähän tulee tähtitieteellinen summa työtunneista, jos johonkin vie laitettavaksi.

EDIT!!!

Jaa, ei mitään enää. Nyt jo löysinkin itse, että nehän on ne perskuleen nostajat siellä keinujen "sisällä", eli joo, joutuu nostaan nokan ja kaikki pois tästä koneesta. Voihan p*rse, mikä savotta :nykii

Ja jos joku kuvaa sitä kannen halkaisuksi, että siitä ensin pitää nostaa imusarja yms. muut pois ja sit nostaa se.. se... se... no sanotaanko vaikka "yläkansi" pois, jotta pääsee sisään, niin kyllä mää sanon, että se on VENTTIILIKOPPA, vaikkei se nyt sitten olekaan sellanen perinteinen peltinen kotelo, jota kaikissa normaaleissa autoissa on.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Onkos muuten totta, että jos noita nostajia meinaa suomesta ostella, niin saa varautua pulittamaan 600-700€ ? :nykii :nykii

Eli, suosiolla Camskilliltä hintaan 216€ ? Jos tosiaan tulee taas suomikaupassa 400€ "rahtikuluja", niin ei voi kuin ihmetellä. "Tästä jää vähän ittelle...." :D
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Camskillinkin nostajat on tarvikkeita... ja on niitäki joutunu jotku tilaa uusiksi.
Itse laitatin joskus GDI:hin vuonna x nostajat (tais sillosen powerdosen kautta tulla) ja Veho asensi. Ei ollu edes paha kustannus sillon asennus.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Harri K sanoi
Camskillinkin nostajat on tarvikkeita... ja on niitäki joutunu jotku tilaa uusiksi.
Itse laitatin joskus GDI:hin vuonna x nostajat (tais sillosen powerdosen kautta tulla) ja Veho asensi. Ei ollu edes paha kustannus sillon asennus.
Ei varmaan semmoselle, jolla on rahaa...
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Ei tästä perkule ota selvää :seina :seina :seina Nyt kun tuli taas ajettua pitempi matka, niin nostajat hiljeni ihan täysin. Ei rallattu millään kierrosalueella, kun tossa kotona pihassa ihmettelin. Ja sit välillä rallattaa omasta mielestä melko kovaa. Oliskohan se vielä odoteltava, josko ne siitä tokenis. On vaan tullu kohta 3000km ajettua Forte huuhtelun ja uusien, oikeiden öljyjen jälkeen. Olisko ne vaan ollu niin helvetin nokiset, että alkaa nyt vasta "aukeamaan". Täytyy nyt ehkä vielä tutkailla.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Omasta mielestä täysin turhaa tuollainen kuumottelu. Sen verran ilkeä homma tuo nostajien vaihto ko. koneeseen että itse vain ajelisin ja hajoaa sitten jos hajoaa. Ei ne rapisevat nostajat sitä konetta kuitenkaan kovin nopeasti pasko.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

janimy sanoi
Ei tästä perkule ota selvää :seina :seina :seina Nyt kun tuli taas ajettua pitempi matka, niin nostajat hiljeni ihan täysin. Ei rallattu millään kierrosalueella, kun tossa kotona pihassa ihmettelin. Ja sit välillä rallattaa omasta mielestä melko kovaa. Oliskohan se vielä odoteltava, josko ne siitä tokenis. On vaan tullu kohta 3000km ajettua Forte huuhtelun ja uusien, oikeiden öljyjen jälkeen. Olisko ne vaan ollu niin helvetin nokiset, että alkaa nyt vasta "aukeamaan". Täytyy nyt ehkä vielä tutkailla.

Itse tehny forte käsittelyn jälkeen siten, että halvemmat öljyt sisään ja niillä muutama 100 km ja sitte pois ja paremmat tilalle.
 
Vs: Galant 2.4 GDI hyd. nostajat?

Joo, tosiaan vaikuttais siltä, että vasta nyt rupee noi nostajat "aukeamaan". Ajellaan nyt talvi noilla öljyillä (ei tuu kilometrejä hirveesti, kun ei oo duunia, mihin ajella) ja tehdään tarvittaessa keväällä vielä toinen Forte -huuhtelu. Tossa kävin just kylillä ja kylmänä se hieman 1500-2000 rpm vielä rallattaa, mutta lämpimänä ei oikeastaan enään kuulu paljo mitään. Ja muutenkin tuntuu, että kun nuo on vasta nyt alkanut hieman toimimaan kunnolla, eli ei rallattele, niin hieman on tehojakin olevinaan tullu ja nyt on melkein kokonaan hävinnyt se pintakaasulla kiihdyttäessä aikaisemmin ilmennyt pieni nykiminen.

Silloin kun tuon auton vaihdoin vajaa vuosi sitten, tuntui että sitä ei ole sen jälkeen huollettu 6 vuoteen lainkaan, kun se v. 2006 on tuotu ruotsista. Ja ilmeisesti on vähän muutenkin ollut sellasessa "nurkka-ajossa" toi vehje, jotta oli muutenkin ihan helvetin tukkeessa. Esim. kun vaihdoin tuon auton viime talvena, niin en kerennyt sitä yhtään tutkimaan ja seuraavana päivänä piti ajaa sillä 600km mm. jyväskylän seudulla ja siellä se hyytyi ihan täysin ylämäkeen, vaikka kaasu oli pohjassa (kulutus tolla reissulla liki 10L/km). Kun pääsin kotiin, niin enimmäisenä katsoin ilmanputsarin ja se oli AIVAN VITUN TUKOSSA! Pelkästään sen vaihto auttoi jo silloin paljo. Keväällähän tein tuohon sitten täyden remontin, eli kaikki irti ja putsaukseen. Imusarja, kaasuläppä, egr ym. EGR tukittiin myös silloin. Ja uudet suuttimetkin laitoin, kun yksi meni tukkoon.

Eli on vaan vissiin vieläkin vähän "tukossa" toi kone. Täytyy vaan ajella vielä hetki ja kattoo mitä tuleman pitää.
 
Takaisin
Ylös Bottom