Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

msv1700

New Member
Liittynyt
20 Elokuu 2014
Hei arvon Mitsubishi harrastajat. Minulla olisi ongelma joka koskee otsikon autoa, se täristää.
Ennen kuin lynkkaatte ja sanotte, että käytä hakua, tästä on jo keskusteltu, niin olen lukenut jo useamman vuoden tätä palstaa. Erityisesti nyt kaikki täristämistä käsittelevät ongelmat sekä galant kuin legnum osiot on kahlattu läpi.

Ostin tuossa noin kuukausi takaperin mitsun (galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 mittarissa 208tkm). Koeajolla huomasin sen ravistavan vedätettäessä ja ohjauksen nylppäävän kun oikaisee käännöksessä. Myyjä kertoi sisemmän vetoakselin suojakumin irronneen joskus aiemmin, joten ajattelin vatkauksen johtuvan siitä.
Auto oli muuten hyvin huollettu ja pidetty, joten ostettuahan se tuli. Olisi pitänyt jättää ostamatta.
Edellinen omistaja on vaihtanut autoon kaikki iskunvaimentajat, koiranluut, raidepäät sekä etupään tukivarret noin 15tkm sitten. Minä jatkoin auton korjausta vaihdattamalla vetoakselit, koska pelkkää sisempää niveltä ei merkkiliikkeen mukaan saanut.
Samalla vaihtui myös kuljettajan puolelle pyöränlaakeri. Luulin auton tulevan kuntoon tällä remontilla. Mitä vielä, eipä tullut. Nyt täristi kokoajan ja rattia vatkaa.
Noh, renkaat olivat puolipitoiset joten ne vaihtoon, samalla vaihdoin jarrulevyt eteen, samoin palat.
Täristää vieläkin, eli noista korjauksista ei ole ollut mitään hyötyä, paitsi rahapussi on laihtunut huomattavasti.
Täristys ilmenee 60kmh alkaen ollen 80kmh kahtapuolen kaikkein kovin. Täristää aina, niin vedossa kuin moottorijarrutuksissakin. Tulee selkeästi kuljettajanpuolelta. Rattia täristys ei varsinaisesti vatkaa, vaan ratissa tuntuu pieniä ns. takaisinpotkuja, kun ohjausta palauttaa suoraksi käännöksien jälkeen. Lisätään vielä ohjaukseen liittyvä oire, se ei palauta ollenkaan, ei missään tilanteessa. Liityykö tuo siihen täristykseen, sitä en osaa sanoa.
Huomenna auto menee takaisin merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi, kertovat sitten lisää, ainakin laskun suuruuden.

Osalista mitä on vaihdettu: Tukivarret eteen kaikki +raidepäät, Vetoakselit (vasen ja oikea), Etupyörän laakeri vasen, Jarrulevyt ja palat eteen, Uudet renkaat ja niiden tasapainotus ja ohjauskulmien säätö.
Ei tuossa enää paljoa jää vaihdettavaa jäljelle.. auto.. Heiman meni kesäloma pommiin näin ajatellen, ainakin hermojen ja budjetin osalta.

Mitä mieltä asiantuntiat ovat. Kaikenlainen mutuilukin on puolestani ihan tervetullutta ja innokkaimmat voivat tulla kyseistä autoa kokeilemaankin täällä kouvolan alueella.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Jalzu sanoi
Käsittääkö vetoakselit myös sisemmän nivelen?

Niistä ainakin Legnumeissa ravistus aiheutuu.
Kyllä. sisältää sisemmät nivelet maljoineen kaikkineen.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Jos on vaihdettu tarvikeosina taaemmat etualatukivarret, niin ei olisi mikään ihme, että se voisi olla jo hyvinkin väljä. Sama koskee ylätukivartta ja erityisesti sen palloniveltä. Ne ainakin aiheuttavat tuota pyörän heilahtelua ja nyhtämistä. Samoin tarkistaisin kuljettajan puoleisen jarrusatulan mäntien sekä liukutappien toimivuuden ja jarrulevyn kiinnityspinnan puhtauden. Pelkkä levyjen ja palojen vaihto ei auta, jos mäntä tai liukutappi jumii. Jos siellä on jumitusta, niin pyörä on ajossa koko ajan pänningissä ja se syö nopeammin myös tukivarsien puslia ja niveliä, jolloin kierre on valmis.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Pallonivelien kunto on tarkistettu Vianorin asentajan toimesta, ohjauskulmien säädön yhteydessä, kun sitä vielä erikseen pyysin. Eivät kuulemma löytäneet väljää, noh uskoo ken tahtoo. Voihan siellä ollakkin joku nivel väljä.. Tosin alustasta ei kuulu kyllä minkäänlaisia kolahteluja.
Jarrut tosin vaihtelin itse Motonetista hakemillani levyillä ja paloilla. Napa ja palojen kohdat putsattu teräshajaa ja dremeliä hyväksikäyttäen. Jarrumännät liikkuu herkästi, melkein sormivoimin. Liukupultit saivat uudet rasvat, vaikka eivät mitenkään tahmeasti edes liikkuneetkaan.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Siirretäänpäs katsetta hieman ylöspäin, iskaritolpan yläpäässä oleva kääntölääkeri, missä kunnossa. Jos laakeri on muovia niin on saattanut hävitä sieltä lautasten välistä.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Tulee mieleen, että vanne ei jostain syystä keskity napaan kunnolla. (kuten foorumilla toisaallakin juuri todetaan: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33647.msg435348#msg435348

Onko mutterit oikeanlaiset, keskiön sovite oikeaa kokoa ja vastinpinnat puhtaat vanteessa että navassa?

Voi vielä laittaa vaikka talvirenkaat alle ja käydä koeajolla
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

msv1700 sanoi
Lisätään vielä ohjaukseen liittyvä oire, se ei palauta ollenkaan, ei missään tilanteessa. Liityykö tuo siihen täristykseen, sitä en osaa sanoa.

Tämä kuulostaa todella oudolta. Joutaisikohan vaikka pt. koeajamaan kun Kouvolassa päin asustelee?
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

DaJackal sanoi
Tämä kuulostaa todella oudolta. Joutaisikohan vaikka pt. koeajamaan kun Kouvolassa päin asustelee?

Tästä tulee mieleen hammastangon kiristys, mitä itse suunnittelin galanttiin taannoin (vielä tekemättä).

Olisko joku kirrannut liikaa?
 
Vs: Vs: Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

DaJackal sanoi
Tämä kuulostaa todella oudolta. Joutaisikohan vaikka pt. koeajamaan kun Kouvolassa päin asustelee?
Itsekkin asun kouvolassa. Liene vertailuna toimivin kun itselläki Legu..?
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Onko vanteet varmasti suorat ja jos on tarvikevanteet, niin ne soviterenkaat ovat paikallaan ja soviterenkaat ovat kurantit. Sitten itse huomannu, että EA Galantti on tarkka vanteiden ET:stä eli ei saisi mielellään hirveästi pienentyä orkkiksesta eli 46:sta. Tuonhan voi testata helposti, jos on kenties talvirenkaissa alkuperäinen vanne ja käyttää niitä alla.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Noniin, auto käytetty merkkiliikkeen testattavana. Tulos, "Täristää vasemmalta, ei löydetty mitää. Nivelet ehjät välyksettömät, jarrulevyt ja vanteet suorat. 90€".

MitsuMi sanoi
Onko vanteet varmasti suorat ja jos on tarvikevanteet, niin ne soviterenkaat ovat paikallaan ja soviterenkaat ovat kurantit. Sitten itse huomannu, että EA Galantti on tarkka vanteiden ET:stä eli ei saisi mielellään hirveästi pienentyä orkkiksesta eli 46:sta. Tuonhan voi testata helposti, jos on kenties talvirenkaissa alkuperäinen vanne ja käyttää niitä alla.
Vanteet on jotkin Rialin tekeleet, koko 7,5x17 et 38 soviterenkula kokoa 67,1. Renkaat kokoa 215/45.

Panda sanoi
Siirretäänpäs katsetta hieman ylöspäin, iskaritolpan yläpäässä oleva kääntölääkeri, missä kunnossa. Jos laakeri on muovia niin on saattanut hävitä sieltä lautasten välistä.
Onko siellä semmoinen? Ajattelin vain, kun eihän tuo iskari/jousi paketti käänny pyörien mukana.

korsma sanoi
Tästä tulee mieleen hammastangon kiristys, mitä itse suunnittelin galanttiin taannoin (vielä tekemättä).

Olisko joku kirrannut liikaa?
Ai sitä saa kiristettyä. No ainakin sopisi kuvaukseen. Mikäli sitä nyt on kirrattu niin minkähän takia? Yritetty vaimentaa tuota täristystä vai väljää ohjausta? Nyt siellä ei ohjauksessa ainakaan tunnu mitään välyksiä, vaan pyörät kääntyy kyllä aivan pienestäkin ohjauspyörän liikkeestä.

DaJackal sanoi
Tämä kuulostaa todella oudolta. Joutaisikohan vaikka pt. koeajamaan kun Kouvolassa päin asustelee?
Jalzu sanoi
Itsekkin asun kouvolassa. Liene vertailuna toimivin kun itselläki Legu..?
Juu. Saa kyllä kokeilla, kunhan tapaamispaikka ei ole mikään kuusankosken sivukuja aamuyöstä. ;D Itsellä vielä ensiviikko lomaa. yv:tä vaan.

Taidan huomenna marssia tilaamaan uudet taaemmat alatukivarret ja kuskin puolelle sen ylätukivarren. Poistaa ainakin tuon tarvikeosien mahdollisen huonouden. Varmaankin maksavat mansikoita mutta kannattaako, onko tarvike ja merkkiosien välillä mitään muuta eroa kuin hinta ja mahdollinen kestoikä?
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Varmin tapa saada auton korjaukseen käytettyä moninkertainen määrä euroja tarpeeseen nähden on vaihdella puolisokkona osia. ::) En lähtisi tilaamaan yhtään mitään "varmuuden vuoksi". Itsellä on tarviketukivarsia Galanteissa ja alicella Eclipsessä (etutuenta sama) eikä mitään tuollaista ole esiintynyt.

Jospa tosiaan joku klubilainen kävisi ensin koeajamassa sen? Tai jos on kerran lomaa niin senhän joutaa viemään vaikka nick "samitsu":lle diagnosoitavaksi? Siellä on pihassa minun '00 V6-farkkugalantti niin voi vaikka rauhassa vertailla miltä mikäkin nivel ja tukivarsi tuntuu, onko eroja.

http://www.saminautotila.fi/
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Ehkä vähän huonosti kirjoitin mutta ymmärsit kuitenkin. Sikälimikäli tuossa tarvikevarret on ja vielä ehjät sellaiset, niin ei kai niitä tarvikkaan vaihtaa. Mittaeroja lähinnä ajattelin, (tarvike vs. orginal) mutta ei kait niissä niitäkään voi olla.
Saatanpa tuonne saminautotilalle soitella. Hieman vaan matkaa sinne, mutta menköön sitten vaikka lomareissun piikkiin.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Noissa tarvikkeissa on valtavasti laatueroja ja toiset kestää, toiset ei. Toisissa on rasvaa pallonivelissä ja toisissa ei juuri yhtään. Mutta en tosiaan itsekään vaihtaisi osia ennen kuin syyllinen löytyy. Testiä vaan ja kyllä se sieltä paljastuu vielä. Sitä taaemman etualatukivarren väljyyttä ei esimerkiksi ole ihan helppo löytää, varsinkaan jos etupää on nostettu ilmaan ja sitten on testattu. Mutta kuten sanottua, maailmaan mahtuu arvailua ja kannattaa testauttaa autoa jollakin, joka tuntee mallin omakohtaisesti hyvin. :peukku
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Mä lähtisin etsimään syytä miksei ohjaus palauta. Se ei ole normaalia ja on ilmeisesti ainoa konkreettinen oire tärinän lisäksi.

Sitä iskarin kääntölaakeria tutkisin kanssa. En muista minkälainen rakenne tuossa Galantissa on, mutta olipa laakeri yläpäässä tai alempana, voi se jumittaessaan tehdä epänormaalin ohjaus-/ajotuntuman. Onhan siellä mahdollisuus siihenkin, että hammastanko on rikki, mutta ne iskarin laakeroinnit on todennäkösemmät syylliset.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Poikittaisen alaoksan nivel taitaa hoidella olkatapin ja kääntölaakerin virkaa. Joustintuki linkittyy siihen alavarteen.

Joskus tais pyöriä juttuakin, että tarvikevarsia antautunut ennen aikojaan.

http://www.clubvr4.com/forum/uploaded/2685/1215291036.jpg

Tarkentavana kysymyksenä vielä, että oliko vaihdetut vetoakseli paketit uusia?
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Vetoakselit on uudet pakasta vedetyt, delta-auton tilaamat ja asentamat. Semmoisilta ne myös näytti kun autoa remontista hain.

Ohjauksen palautuminen käännöksien jälkeen on erittäin vähäinen tai sitä ei edes tapahdu. Parkkipaikoilla ja kaupunkinopeuksissa ratti jää siihen mihin sen on kääntänyt jos ei joku töyssy tai kulumisurat väännä ohjausta suuntaan tai toiseen. 80kmh jossain mutkikkaalla maantiellä ohjaus oikenee jotenkin, mutta ei se suoristu täysin, ellei esim urat tiessä käännä sitä. Tasainen suora tie uudella asfalttipinnalla niin siellä ohjaus jää kartamaan.
Jos joku nyt luulee tämän täristävän niin että hampaat tippuu, niin ei. Sen verran vain, että sen huomaa ja se on rasittava/ärsyttävä, sekä antaa "kivan" tärinän sormille ja jalkoihin. Ei sekään mielestäni normaalia ole..
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Millaisilla vanteilla sinulla on talvirenkaat? Kokeileppa vasiten laittaa eteen talvirenkaat alle testimielessä ja muuttuuko tilanne. Se on ainakin halpa konsti blokata rengas/vanne ongelman pois jos tilanne ei miksikään muutu.
 
Vs:

Nonii, tätä muutaman tunnin tutkittu..

Kokeiltu toisilla vanteilla, tätä vois sanoa et "väpätys" väheni 15" vanteilla huomattavasti, omilla 17" huomasi helposti sen väpätyksen.

Epäilynä olisi kun auto oli seissyt ennen msv:lle ja ollut vähällä ajolla, että vaatisi vaan ns kovaa ajoa :D

En tiedä, tuleeko kellään mitään muuta mieleen?

"vikaa" voisi kuvailla kun matalaa bassoa tulisi kapiinii.. Vaikia paremmin kuvailla, sellasta väpättävää ääntä.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Suuret kiitokset Jalzu:lle vaivannäöstä :peukku
Kotia päästyäni kokeilin auton mukana tulleita talvirenkaita (15") Ero ei ehkä ihan yhtä iso kuin noilla Jalzu:n pyörillä, mutta kuitenkin ihan havaittava. Tulee mieleen, että galantti tykkää pienistä vanteista, tai sitten noissa 17" vanteissa on mennyt vianorin pojilla tasapainotus pieleen. Kuitenkin jokaisella rengas sarjalla se väpätys oli havaittavissa, pienemmillä pyörillä pienempänä ja isommilla isompana.
Olisihan tuossa pöydällä tuo gopro kamera, jos vaikka yrittäisi sen saada tuonne auton alle johonkin kuvaamaan, että mitä siellä tapahtuu ajon aikana.
 
Vs:

Jalzu sanoi
"vikaa" voisi kuvailla kun matalaa bassoa tulisi kapiinii.. Vaikia paremmin kuvailla, sellasta väpättävää ääntä.
Onko pohjanmuovit kunnolla kiinni? Ne kun joskus tuppaavat lepattamaan niin aiheuttaa joskus juuri tuollaista.

Ohjaukseen niin kampeaako aina samaan suuntaan vai jääkö kampeamaan esim. edellisen risteyksen/muun jyrkän käännöksen suuntaan?
 
Vs: Vs: Vs:

SvaR sanoi
Onko pohjanmuovit kunnolla kiinni? Ne kun joskus tuppaavat lepattamaan niin aiheuttaa joskus juuri tuollaista.

Ohjaukseen niin kampeaako aina samaan suuntaan vai jääkö kampeamaan esim. edellisen risteyksen/muun jyrkän käännöksen suuntaan?
Olisi outoa jos renkaan koko vaikuttaisi asiaan, renkaat millä koitettii ei ollut kauheasti fyysisesti pienemmät..
 
Vs: Vs: Vs:

Jalzu sanoi
Olisi outoa jos renkaan koko vaikuttaisi asiaan, renkaat millä koitettii ei ollut kauheasti fyysisesti pienemmät..
Hyvin suurta muutosta maavaraan ei varmana tarvitse kun nuo pohjanmuovit elää erilailla...voi olla hyvin pienestä kiinni että onko liike "bassoa, keskiääntä vai diskanttia" :) voipi olla ihan ykkös senteistä kiinni.
 
Vs: Vs: Vs: Vs: Vs:

SvaR sanoi
Hyvin suurta muutosta maavaraan ei varmana tarvitse kun nuo pohjanmuovit elää erilailla...voi olla hyvin pienestä kiinni että onko liike "bassoa, keskiääntä vai diskanttia" :) voipi olla ihan ykkös senteistä kiinni.
Totta tuokin, luin asian uudestaan kahvin kupillisen jälkeen ni järkikin toimi :)
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Tuohon vanneasiaan, niin ei niinkään rengaskoko vaan ET:llä suurempi merkitys. Orkkis ET on 46 ja kun sanoit, että noissa sun omissa oli 38, niin arvasin, että sieltä Se syy löytyy. Nimimerkillä kokemusta asiasta. Omaan GDI Galanttiin ei kärsi laittaa alle 42 et:llä olevia vanteita.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Vaikuttaako se ET nyt niin paljon? Tietysti en tiedä miten vakio alustalla vetelee. Mulla on kuitenkin ET35 17"x8" vanteet, takana vielä 5mm spaceri, eikä väpättele yhtään tai liitele omiaan. Tosin pitää muistaa ET luvun kanssa myös vanteen leveys ja renkaan leveys, nehän vaikuttaa myös renkaan sijaintiin. 7,5" leveällä vanteella ET 46 voi olla tiukkaa mahtumisen kanssa, sen sijaan ET38-40 mahtuu hyvin. 6,5" levyisellä vanteella ET46 menee hyvin.
Oli mulla viime kesänä 18" vanteet ja niillä esiintyi joskus pientä vipatusta. Epäilen jotta olivat ehkä hieman kolhua saaneet tai tasapainotus hieman pielessä. Näissä vanteissa oli myös isompi ET (tosin vanteen leveys oli vain 7,5").

Mutta joo, tismalleen samankokoisilla vanteilla/renkailla ET luvulla on merkitystä.

Tässä vielä hyvä laskuri ET lukujen ja vannekokojan pyörittelyyn
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Ajeltu on ilman pohjamuovia, eikä se asiaa muuksi muuta. Mitä nyt noihin vanteisiin tulee, niin ajattelinkin ettei tuo nyt ainoa tuollaisilla vanteilla oleva voi olla. Jarrutus satasen vauhdista pysähdyksiin abs:t rutisten ja tuo ei vetele siinäkään mihinkään suuntaan.
Tein tänään ajolenkin kouvola- imatra- s.linna- mikkeli- lahti- kvla, Kun Jalzu:n kanssa ajateltiin, että tuo vaatii kovaa ajoa. Imatralle asti ajellessa vapinat vähenivät koko ajan. Jossain savonlinna- juva välillä levähdysalueella tunkkasin auton kummakin etukulman vuorotellen ylös. Siitä tuo pillastui ja vatkutti taas johonkin mikkelin tienoille, kunnes rauhoittui siihen perus vapinan tasolle. Tunkkailin sitten autoa kotona uudestaan mutta eipä tuo siitä enää nokkiinsa ottanut.

Virittelin huonolla menestyksellä kameraa auton alle mutta jotain sain videolle, ennen kuin kamera osui maahan ja putosi.
Näkyykö> https://www.youtube.com/watch?v=a6Flx9fsKNs
Tuossa lähtö ajorampilta taaksepäin ja sitten suunnan vaihdos eteen. Tuosta ei muutä, mutta kuuluuko moottori/vaihdelaatikon heilua noin paljon? Pakkin kytken jarrua vasten ja valuttelen rampilta alas jarrulla jonka jälkeen D ja eteenpäin. Kaikki tämä ihan tyhjäkäynnillä.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

Täähän on mielenkiintonen :D

Onkos tätä kokeiltu molemmat etupyörät ilmassa kääntää pyörien päästä tms, että tuntisi hammastangon tahmeuden tms? (jos sitä on kiristetty sitte "taikamutterista" liikaa?) Tuota palautusta vaan ajattelin...
Jos ootte sen videon nähny kun opelin ratti alkaa vatkaa edestakaisin kun auton käynnistää ;D Siinähän on vissiin hammastangon venttiilit sökönä kun sellaista tekee? Se, onko sillä mitään tekemistä tämän asian kanssa, niin en tiiä itekään miksi tämän tähän kirjoitin. :driver

Antaa kyllä melkosen paljon periksi moottori kun vaihteen kytkee silmään... Mä ainakin kävisin moottorin tukikumit huolella läpi, rekkaraudalla moottoria väännellen jne.
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

rupesin tätä laitetta purkamaan niin oikean etu etualatukivarren pallonivelessä oli parin millin välys sisään-ulos. oikeen vianorilla tutkittu ettei missään oo välystä ;D
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

m_pajula sanoi
rupesin tätä laitetta purkamaan niin oikean etu etualatukivarren pallonivelessä oli parin millin välys sisään-ulos. oikeen vianorilla tutkittu ettei missään oo välystä ;D
Juuh.. Merkkiliikekin sitä "tutki" 90€ arvosta. ::)
ps. Miten väpätti kun kotia päin ajelit?
 
Vs: Galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 Täristys, nypytys, ohjaus vika

itseasiassa oli ihan asiallinen ajella muuten mutta välillä sai jonkun "kohtauksen" ja pari kilsaa tärräs kohtuu paljon. ja ihan kuin yrittäis vetää mäkilähtöavustinta tasamaalla kesken ajon päälle.. sitä en tiedä että onko näissä koko keksintöä mutta siltä tuo vaikuttas.
 
Takaisin
Ylös Bottom