Hei arvon Mitsubishi harrastajat. Minulla olisi ongelma joka koskee otsikon autoa, se täristää.
Ennen kuin lynkkaatte ja sanotte, että käytä hakua, tästä on jo keskusteltu, niin olen lukenut jo useamman vuoden tätä palstaa. Erityisesti nyt kaikki täristämistä käsittelevät ongelmat sekä galant kuin legnum osiot on kahlattu läpi.
Ostin tuossa noin kuukausi takaperin mitsun (galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 mittarissa 208tkm). Koeajolla huomasin sen ravistavan vedätettäessä ja ohjauksen nylppäävän kun oikaisee käännöksessä. Myyjä kertoi sisemmän vetoakselin suojakumin irronneen joskus aiemmin, joten ajattelin vatkauksen johtuvan siitä.
Auto oli muuten hyvin huollettu ja pidetty, joten ostettuahan se tuli. Olisi pitänyt jättää ostamatta.
Edellinen omistaja on vaihtanut autoon kaikki iskunvaimentajat, koiranluut, raidepäät sekä etupään tukivarret noin 15tkm sitten. Minä jatkoin auton korjausta vaihdattamalla vetoakselit, koska pelkkää sisempää niveltä ei merkkiliikkeen mukaan saanut.
Samalla vaihtui myös kuljettajan puolelle pyöränlaakeri. Luulin auton tulevan kuntoon tällä remontilla. Mitä vielä, eipä tullut. Nyt täristi kokoajan ja rattia vatkaa.
Noh, renkaat olivat puolipitoiset joten ne vaihtoon, samalla vaihdoin jarrulevyt eteen, samoin palat.
Täristää vieläkin, eli noista korjauksista ei ole ollut mitään hyötyä, paitsi rahapussi on laihtunut huomattavasti.
Täristys ilmenee 60kmh alkaen ollen 80kmh kahtapuolen kaikkein kovin. Täristää aina, niin vedossa kuin moottorijarrutuksissakin. Tulee selkeästi kuljettajanpuolelta. Rattia täristys ei varsinaisesti vatkaa, vaan ratissa tuntuu pieniä ns. takaisinpotkuja, kun ohjausta palauttaa suoraksi käännöksien jälkeen. Lisätään vielä ohjaukseen liittyvä oire, se ei palauta ollenkaan, ei missään tilanteessa. Liityykö tuo siihen täristykseen, sitä en osaa sanoa.
Huomenna auto menee takaisin merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi, kertovat sitten lisää, ainakin laskun suuruuden.
Osalista mitä on vaihdettu: Tukivarret eteen kaikki +raidepäät, Vetoakselit (vasen ja oikea), Etupyörän laakeri vasen, Jarrulevyt ja palat eteen, Uudet renkaat ja niiden tasapainotus ja ohjauskulmien säätö.
Ei tuossa enää paljoa jää vaihdettavaa jäljelle.. auto.. Heiman meni kesäloma pommiin näin ajatellen, ainakin hermojen ja budjetin osalta.
Mitä mieltä asiantuntiat ovat. Kaikenlainen mutuilukin on puolestani ihan tervetullutta ja innokkaimmat voivat tulla kyseistä autoa kokeilemaankin täällä kouvolan alueella.
Ennen kuin lynkkaatte ja sanotte, että käytä hakua, tästä on jo keskusteltu, niin olen lukenut jo useamman vuoden tätä palstaa. Erityisesti nyt kaikki täristämistä käsittelevät ongelmat sekä galant kuin legnum osiot on kahlattu läpi.
Ostin tuossa noin kuukausi takaperin mitsun (galant 2.5 V6 stw autom. vm-2002 mittarissa 208tkm). Koeajolla huomasin sen ravistavan vedätettäessä ja ohjauksen nylppäävän kun oikaisee käännöksessä. Myyjä kertoi sisemmän vetoakselin suojakumin irronneen joskus aiemmin, joten ajattelin vatkauksen johtuvan siitä.
Auto oli muuten hyvin huollettu ja pidetty, joten ostettuahan se tuli. Olisi pitänyt jättää ostamatta.
Edellinen omistaja on vaihtanut autoon kaikki iskunvaimentajat, koiranluut, raidepäät sekä etupään tukivarret noin 15tkm sitten. Minä jatkoin auton korjausta vaihdattamalla vetoakselit, koska pelkkää sisempää niveltä ei merkkiliikkeen mukaan saanut.
Samalla vaihtui myös kuljettajan puolelle pyöränlaakeri. Luulin auton tulevan kuntoon tällä remontilla. Mitä vielä, eipä tullut. Nyt täristi kokoajan ja rattia vatkaa.
Noh, renkaat olivat puolipitoiset joten ne vaihtoon, samalla vaihdoin jarrulevyt eteen, samoin palat.
Täristää vieläkin, eli noista korjauksista ei ole ollut mitään hyötyä, paitsi rahapussi on laihtunut huomattavasti.
Täristys ilmenee 60kmh alkaen ollen 80kmh kahtapuolen kaikkein kovin. Täristää aina, niin vedossa kuin moottorijarrutuksissakin. Tulee selkeästi kuljettajanpuolelta. Rattia täristys ei varsinaisesti vatkaa, vaan ratissa tuntuu pieniä ns. takaisinpotkuja, kun ohjausta palauttaa suoraksi käännöksien jälkeen. Lisätään vielä ohjaukseen liittyvä oire, se ei palauta ollenkaan, ei missään tilanteessa. Liityykö tuo siihen täristykseen, sitä en osaa sanoa.
Huomenna auto menee takaisin merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi, kertovat sitten lisää, ainakin laskun suuruuden.
Osalista mitä on vaihdettu: Tukivarret eteen kaikki +raidepäät, Vetoakselit (vasen ja oikea), Etupyörän laakeri vasen, Jarrulevyt ja palat eteen, Uudet renkaat ja niiden tasapainotus ja ohjauskulmien säätö.
Ei tuossa enää paljoa jää vaihdettavaa jäljelle.. auto.. Heiman meni kesäloma pommiin näin ajatellen, ainakin hermojen ja budjetin osalta.
Mitä mieltä asiantuntiat ovat. Kaikenlainen mutuilukin on puolestani ihan tervetullutta ja innokkaimmat voivat tulla kyseistä autoa kokeilemaankin täällä kouvolan alueella.