Galant 2.5 V6 tulppien vaihto -> kiihtyy ykkösellä huonosti/vaihtaa erikoisesti

-Jesse-

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2013
Moro,

Oli Galantti tulppien vaihdossa ja nyt kun ajelin kotiin, niin tuntuu ettei kaikki oo ihan kohdallaan.

Eli paikaltaan kun lähtee vähän hätäsemmällä kiihdytyksellä niin liikkeelle lähtö on tuttuun tapaan rivakka, mutta noin 3000-5500 rpm välillä ei tunnu tapahtuvan oikein mitään muuta kun se, että kierrokset nousee. Sama homma antoi sitten auton vaihtaa tai kepitti itse. Lisäksi tuntuu vähän arpovan kakkoselle vaihtoa. Normi ajossa ei mitään ihmeellistä ja isommilla vaihteilla vaihdot ja normaali matka-ajo meni ihan kuten ennenkin ja kierrokset sitä mitä tottunut "ruudulla" näkemään.

Otetaanko imusarjaa purkaessa / tulppia vaihdettaessa irti jotain, joka voisi laatikon toimintaan vaikuttaa?! Vai mistä voisi olla kyse? Entä onko jotain testejä tms. mitä vois tehdä? Ja ennenkaikkee uskaltaako tolla ajaa?
 
Vs: Galant 2.5 V6 tulppien vaihto -> kiihtyy ykkösellä huonosti/vaihtaa erikoisesti

Auto siis 2001 Farkku. Kävin "dynottamassa", kaks eri vetoo, molemmilla:

- 0-100 km/h 19,3s
- Max. kiihtyvyys lähdössä 0,44 G

:'( :'(
 
Vs: Galant 2.5 V6 tulppien vaihto -> kiihtyy ykkösellä huonosti/vaihtaa erikoisesti

oisko ollu akun navat irti,ja ecu nollaantunut.kadottanu muistinsa. menee hetki et on taas opetellu tapansa. ainakin vanhemmissa nollaantu kun akku irti,ja silloin omituista käyttäytymistä tovi ennen kun oppii tavoille.
 
Vs: Galant 2.5 V6 tulppien vaihto -> kiihtyy ykkösellä huonosti/vaihtaa erikoisesti

Tulpanjohdot on voinu saada kovaa ja alkaneet lyömään läpi, tai huonosti. Vaihtoehtoja on tietysti monia, mutta ei ois eka kerta kun noita johtoja ois hajonnu tulppien vaihdon yhteydessä.
 
Vs: Galant 2.5 V6 tulppien vaihto -> kiihtyy ykkösellä huonosti/vaihtaa erikoisesti

Selvis! Kyse oli (onneks) pelkästään siitä, että kaasuläppä ei auennu ku kolmasosan, koska ilmaputken letkuklemmari oli asennettu niin että oli vivuston tiellä. Siks oli kiihtyvyys ja vaihdot vähän laiskoja. Varmaan sekoitti laatikkoa se, että sain kuitenkin kickdownin päälle. Toivottavasti ei ottanut mikään paikka kipeetä kun sain siis kyllä polkimen survottua lattiaan saakka vaikka vivuston liike lyhyt olikin...

Ehkä kummallisinta koko hommassa, että kun tuo klemmari oli tiellä, TCL OFF valo vilkku entistä herkemmin (ollut aina tuossa autossa ko. vika). Mutta nyt korjaantui kokonaan tuokin, eikä ole enää vilkkunut. Aiheesta lisää täällä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47999.msg394426#msg394426
 
Takaisin
Ylös Bottom