Eli tuli ostettua talviautoksi kaverilta tuollainen -90 vuosmallin eli ilmeisesti ylivuotisena myyty -89 Galant 2.0i 8V ruiskumotilla ilman kattia ja lambdaa.
Autolla ajettu 437tkm eli ei ole ihan uusi enää. ;D Kaikki lukot paskana, joten virtalukko jouduttiin sahaamaan ja pohjasta käymään. Auto ajettiin yhtä kyytiä kauppojen jälkeen Tampereelta Poriin, kun leimaa kerta tammikuun alkuun. Lähti tuolloin ongelmitta käyntiin, otti jenkaa normaalisti, kiihtyi ja kävi tyhjäkäyntiä normaalisti, mutta nyki tasakaasulla lähes jatkuvasti. Ongelma korostui pienemmillä vaihteilla. Tulpat, tulpanjohdot, jakajankansi ja pyörijä olivat ok kunnossa, ostin kuitenkin kaikki edellämainitut Motonetistä, mutta en kerennyt laittaa paikoilleen, kun auto jätti matkalle 400 metriä kotoa.
Yhtäkkiä kuudenkympin vauhdissa radio sammui itsellään ja moottori heti perään. Sain auton ajettua kuitenkin tutun pihaan. Siellä tuli sitten observoitua seuraavaa: radio lähtee ajoittain päälle (herätettä virtalukolta ei ole) ja auto starttaa välillä, mutta käy röpöttäen ja huonosti 30 sekuntia, jonka aikana ottaa jenkaa, mutta sammuu sitten kuin seinään. Virrat käännettynä päälle latauksenvalo palaa himmeästi. Akunkengät on hyvin kiinni ja miinuskenkää pidettiin 5min irti, jonka jälkeen taas kävi hetken ja sitten sammuu. Starttaa n. joka kymmenes kerta. Muuten vaan releet naksuu ja konetilasta kuuluu *wou-wou* ikäänkuin startti vähän koittaisi pyöriä, samalla kiekkamittarinviisari pomppaa pari kertaa hiukan. Akussa on virtaa ja tankissa bensaa.
Epäilin auton käyntihäiriöön ECU:n konkkavikaa, kun kaveri juuri omastaan sen korjasi ja oireet olivat samankaltaiset, mutta en kerennyt tälle tekemään mitään, kun jätti tielle. Laturin kaksinapainen liitin on aika löysä ja johdot huonot, mutta mielestäni ajaessa ei latauksenvalo hehkunut. Näistä johdoista on otettu kaksi ryöstöä, joista toinen menee kiinni ohjaustehostimen pumppuun (lisää maata haettu?) ja toinen johonkin alas kohti öljynsuodatinta. Virtalukonpohja olisi toinen juttu, mutta ei ole kokemusta sen oireilusta. Puolanjohtoa otin irti, mutta ei vaikutusta. Akunkenkien nitkuttelun jälkeen tuntui aina käyvän sen 30sek.
Eli apuja kaivattaisiin, jotta tuo tuolta pois saataisiin.
Autolla ajettu 437tkm eli ei ole ihan uusi enää. ;D Kaikki lukot paskana, joten virtalukko jouduttiin sahaamaan ja pohjasta käymään. Auto ajettiin yhtä kyytiä kauppojen jälkeen Tampereelta Poriin, kun leimaa kerta tammikuun alkuun. Lähti tuolloin ongelmitta käyntiin, otti jenkaa normaalisti, kiihtyi ja kävi tyhjäkäyntiä normaalisti, mutta nyki tasakaasulla lähes jatkuvasti. Ongelma korostui pienemmillä vaihteilla. Tulpat, tulpanjohdot, jakajankansi ja pyörijä olivat ok kunnossa, ostin kuitenkin kaikki edellämainitut Motonetistä, mutta en kerennyt laittaa paikoilleen, kun auto jätti matkalle 400 metriä kotoa.
Yhtäkkiä kuudenkympin vauhdissa radio sammui itsellään ja moottori heti perään. Sain auton ajettua kuitenkin tutun pihaan. Siellä tuli sitten observoitua seuraavaa: radio lähtee ajoittain päälle (herätettä virtalukolta ei ole) ja auto starttaa välillä, mutta käy röpöttäen ja huonosti 30 sekuntia, jonka aikana ottaa jenkaa, mutta sammuu sitten kuin seinään. Virrat käännettynä päälle latauksenvalo palaa himmeästi. Akunkengät on hyvin kiinni ja miinuskenkää pidettiin 5min irti, jonka jälkeen taas kävi hetken ja sitten sammuu. Starttaa n. joka kymmenes kerta. Muuten vaan releet naksuu ja konetilasta kuuluu *wou-wou* ikäänkuin startti vähän koittaisi pyöriä, samalla kiekkamittarinviisari pomppaa pari kertaa hiukan. Akussa on virtaa ja tankissa bensaa.
Epäilin auton käyntihäiriöön ECU:n konkkavikaa, kun kaveri juuri omastaan sen korjasi ja oireet olivat samankaltaiset, mutta en kerennyt tälle tekemään mitään, kun jätti tielle. Laturin kaksinapainen liitin on aika löysä ja johdot huonot, mutta mielestäni ajaessa ei latauksenvalo hehkunut. Näistä johdoista on otettu kaksi ryöstöä, joista toinen menee kiinni ohjaustehostimen pumppuun (lisää maata haettu?) ja toinen johonkin alas kohti öljynsuodatinta. Virtalukonpohja olisi toinen juttu, mutta ei ole kokemusta sen oireilusta. Puolanjohtoa otin irti, mutta ei vaikutusta. Akunkenkien nitkuttelun jälkeen tuntui aina käyvän sen 30sek.
Eli apuja kaivattaisiin, jotta tuo tuolta pois saataisiin.