Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

HeroinesHero

New Member
Liittynyt
8 Joulukuu 2010
Meinasin tuossa laskea alleni, kun huomasin tuon punaisen öljyvalon palavan.
Valo on syttynyt nyt pari kertaa, kerran peräkärryn kanssa parkkiksella sohlatessa ja toisen kerran tänään tuossa kaupungissa ajaessa (paloi about 2min). Näillä tapahtumilla on väliä ~1vk ja ajelen päivittäin 40-100km.
Auto on ollut minulla nyt 6kk ja tuo valo ei ole koskaan ennen palanut.

Mitäs tietävämmät sanovat, onko galantti tullut tiensä päähän, vai voisiko se olla vain anturivika?
Koneella on rullattu 350tkm~ ja öljynä käytän Gold-S 5w-40. Öljyt/suodattimet ym on vaihdettu 2tkm sitten ja öljyä lisäilty sillontällön harvakseltaan koneen sitä pyytäessä (mittatikun mukaan).

Täältä mitsuforumilta en oikeen mitään haulla löytänyt, bemu/mersu foorumeilta taas sen verta tietoa että näen painajaisia ainakin kuukauden..
Pelottaa vain, kun pitäisi tuossa lähteä to-pe 690km~ reissulle.. :seina
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

Kannattaa se anturi kyllä vaihtaa. Jos kone kuitenkin kuulostaa vielä normaalilta niin veikkaan anturivikaa, parin minuutin ajo öljyvalo palaen jos paineet ovat todella kadoksissa tekee kyllä jo vaurioita.

Valo ei siis palanut esim. tyhjäkäynnillä ja sammunut kierrosten kohotessa?
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

Jos on uudempi koppanen Galant siinä on myös semmoinen punainen valo joka kertoo että öljyn määrä on vähissä. (Muistaakseni se punainen valo oli, tippakannun kuva kuitenkin)
Sytty kerran kun olin toispuolel jokkee parkissa. (kallellaan)
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

Uudempi koppa tosiaan on, tiedä tuota nyt sitten.. Öljyt olikin aika vähissä ja vaihdoinkin ne vähän paksumpaan tavaraan (5w-40 tuntuu katoavan näin kesällä aika tehokkaasti), toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Kone käy ja kuulostaa normaalilta, kulkee edelleen ihan reippaasti (mitään eroa en ole havainnut).
En nyt ihan varma ole kauanko se valo paloi, mutta ikuisuudelta se tuntui (ajo oli tosiaan tampereen keskustassa ruuhkassa pyörimistä, eli tyhjäkäyntiä pääosin..)
Pitänee ajella vielä vähän extraa ennen tuota pidempää luukutusta ja seurata tilannetta.

Tattista nopeista vastauksista.
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

punainen ja tippakannun näköinen varoitusvalo on paine valo,jolloin kannattaa ajelu jättää väliin jos palaa/vilkkuu. näissä kellertävä määrävalo joka on varustettu moottorin kuvalla jossa aallokko öljypohjas on öljyn MÄÄRÄ valo(1,8 koneisis galluis ei oo,eikä mones muuskaan mitsus)

voi johtua anturiviasta,mutta anturin vaihdettua jos ei lakkaa,niin voi kyllä ruveta epäilemään väljää konetta.omassa lankussa oli samaa vikaa aikanaan et vilkutti painevaloo kesähelteellä suht raskaan ajon jälkeen,tai jos nyki kärryä oerässä jonku matkaa ni tyhjäkäynnil rupes paineet katoomaan,pikkasen kaasua anto ni valo sammu,ja myös silleen et ajeli hetken ja anto koneen"viilentyy"ni lopetti.eli öljynpaine ei enää kuumassa konees riittäny --no tää pääs kyllä eläkkeelle
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

mikko412 sanoi
punainen ja tippakannun näköinen varoitusvalo on paine valo,jolloin kannattaa ajelu jättää väliin jos palaa/vilkkuu. näissä kellertävä määrävalo joka on varustettu moottorin kuvalla jossa aallokko öljypohjas on öljyn MÄÄRÄ valo(1,8 koneisis galluis ei oo,eikä mones muuskaan mitsus)

voi johtua anturiviasta,mutta anturin vaihdettua jos ei lakkaa,niin voi kyllä ruveta epäilemään väljää konetta.omassa lankussa oli samaa vikaa aikanaan et vilkutti painevaloo kesähelteellä suht raskaan ajon jälkeen,tai jos nyki kärryä oerässä jonku matkaa ni tyhjäkäynnil rupes paineet katoomaan,pikkasen kaasua anto ni valo sammu,ja myös silleen et ajeli hetken ja anto koneen"viilentyy"ni lopetti.eli öljynpaine ei enää kuumassa konees riittäny --no tää pääs kyllä eläkkeelle

Ai muistin tuon kuvan/värin väärin. Ei oo syttynyt kuin tuon kerran ja auto oli kallellaan silloin, muistelin että se oli tippakannu, mut hyvä korjaus :)
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

140km paahto takana (pääosin motaria 100-120km/h raskaalla jalalla) eikä valo pala.
Liekö sitten paineet tipahtanut (eilen) kun ei vain ole ollut öljyä koneessa? Lisäilin tuossa vielä aamulla nimittäin hivenen ja auto tuntui jotenkin parempi kulkuiselta, kuin ennen noita öljyjen vaihto/täyttöjä.
Eilen siis oli mittatikun mukaan öljy aivan loppu.

Voipihan tuo olla väljistynytkin, kuitenkin vanha auto.. Onneksi ei tullu maksettua paljoa, vaikkakin tunne/käyttöarvoa on!
Veikkaisin (korjailkaa toki jos aivan mettään menee) kyllä että on anturissa vika/ei vain ole tarpeeksi öljyä, koska sen valon jälkeen ei tapahtunut mitään muutosta, kun taas öljyn lisäämisen/vaihtamisen jäljiltä tietynlainen "tahmaaminen" kiihdytyksissä loppui.

Käynnistäessä/tyhjäkäynnillä tuo valo ei ole ikinä palanut/vilkahtanut.
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

Ja tarkistin omasta ohjekirjasta ja mittarista ja kyllä se itellä on tippakannu, mutta väri on oranssi ja sen pohjalla on sit semmonen "aaltokuvio" :-X
Ja jos tikku ei ole edes kastunut niin aika hämärää että ko. valo ei ole palanut.
 
Vs: Galant (93 2.0) Punainen öljyvalo.

On se oranssi öljyvalo saattanut palaa, jäänyt vain huomioimatta kun vieressä on käkkärinvalo, jonka kytkin on jumissa (palaa jatkuvasti, mutta jarru ei kanna).
Auto oli hivenen kallellaan ja tikun kärki (alle alarajan) märkänä.

Ajellaan ja katsellaan mitä tapahtuu, harmittaa kyllä (galantit<3).. mutta saapahan tekosyyn uuden mitsun katseluun, tai tiedä kun kuplat pörisee niin kivasti.. josko se seuraava olisikin subaru.
 
Takaisin
Ylös Bottom