Galant -97 rohisee oudosti, vaihdelaatikko?

whale

Mitsubishi Legnum
Liittynyt
10 Syyskuu 2005
Sijainti
Helsinki
Jeppis, elikä tuli Saksanmaalta saatua eilen joululahja. Muuten meno on mukavaa 2.5l v6 masiinan tahdittamana, mutta jotain outoa rohinaa moottorin / vaihdelootan suunnalta kuuluu. Kuullostaa hieman siltä kun joku laakeri olisi menossa tms.

Kun vapaalla kierrättää konetta ei kuulu mitään outoa. Vaihteen kun laittaa silmään ja kytkinpohjassa kuuntelee, ei edelleenkään mitään outoa. Kun taas lähtee liikkeelle ja liikkuu aivan pintakaasulla kuuluu outo rohina. Kuuluu kaikilla vaihteilla (ainakin 1-3). Suuremmissa nopeuksissa ääntä ei kuulu, mutta se voi johtua rengasmelusta. Rohina ei ole tasainen.

Onko tässä mahdollista että vaihdelootassa olisi jotain ongelmaa, vai mitä muita mahdollisuuksia on? Vähän jänskättää, että tuliko kiva auto, vai tuliko haukattua iso kasa p***** :seina

Toinen vika jonka tähän mennessä olen huomannut, on tuuletuslaitteen (automaatti-ilmastointi löytyy) "vikinä". Ilmenee täysin satunnaisesti, riippumatta mihin tuuletus on ohjattu. Muutaman kerran tullut esiin, ja silloin kuullostaa kuin olisi talitintti teljetty pelkääjän airbägin taakse ???

Muuten kokonaisuutena kyllä erittäin luxusta tuo auto. Sportti-etutpuskuri, nahkajakkarat jnejne, tuli jopa talvirenkaat mukaan :)
 
Kannattaa tarkastella ettei irto-osia konehuoneessa, loskaa tai muuta sontaa nivelien lähistöillä. Jos vaan mahdollista niin käytä nosturilla ilmassa ja kaasuttele siinä, toinen kuuntelee ja yrittää paikallistaa ääntä.

Tuulettimen vikinään voisi auttaa puhaltimen moottorin laakereiden voitelu, mutta en tiedä kuinka hankalassa paikassa se lie sijaitsee.

Kerrohan sitten paljon tulee veroja, itselläni tarkoitus hommata samanlainen Saksasta mutta automaatilla.

-tero-
 
Ja jos vaihdat laatikon öljyt itse niin valuta ne puhtaaseen astiaan ja tarkasta onko metallin palasia seassa. Jos löytyy metallihiukkasia niin silloin jokin ratas on voinut viottua.
 
Kiitoksia vinkeistä, nyt viemään auto joka tapauksessa rekisteröintikatsastukseen. Katsotaan mitä siellä sanotaan. Eräs tuttu epäili kytkintä / vaihdelootaa. Toivottavasti ei tuo loota, en kyllä itsekkään näistä manuaalilootista huonoa ole kuullut.
 
Katsastuksessa / Vemicin suunnalla kävi ilmi, että vaihdeloota on vialla. Laakeriremontti edessä ilmeisesti ::) Löytyi myös Koni/Eibach madallus alta ja mitään muuta moittimista ei ollutkaan. Tulliin paperit toimiteltu ja sitten vaan odotellaan, minkämoinen päätös tulee :)
 
whale sanoi
Toivottavasti ei tuo loota, en kyllä itsekkään näistä manuaalilootista huonoa ole kuullut.


Entäs automaateista? Pitääkö täs alkaa jännittää tota omaa laatikkoa :O

Juu on off topic..
 
Viivi sanoi
whale sanoi
Toivottavasti ei tuo loota, en kyllä itsekkään näistä manuaalilootista huonoa ole kuullut.


Entäs automaateista? Pitääkö täs alkaa jännittää tota omaa laatikkoa :O

Juu on off topic..
O.T
Tutulla oli vm.99 2.5 v6 Automaatti gallu millä ajettu 300tkm eikä mtn ongelmia ollut Laatikossa, eikä kuulemma uudellakaan omistajalla ole ollut.
 
Itse itseäni lainaten tuolta toisesta threadista:

Mitsun huoltomieheltä olen kuullut pahaa tuosta 1997 automaattilootasta. Ei kuulemma kestäisi, on alimitotettu tohon koneeseen. 100% faktasta en tiedä / omia kokemuksia ei ole. Netistä yritin itse myös infoa kaivella (kun vastaavanlaista autoa katsastin), ja löytyi muutama omituisen huono kokemus moisista automaattilootista. Tiedä sitten pitävätkö paikkansa, mutta päädyin manuaaliin

Sen verran vielä mitä tämä huoltomies sanoi, notta jos on tämä -99-> automaattiloota (elikä tiptronic) niin se sitten taas olisi eri maata. Eli se kestäisi mukavasti. Hän ei tuollasta vanhempaa automaattia suosinut, mutta eipä tosiaan ole omakohtaisia kokemuksia.

Tutulla oli vm.99 2.5 v6 Automaatti gallu millä ajettu 300tkm eikä mtn ongelmia ollut Laatikossa, eikä kuulemma uudellakaan omistajalla ole ollut.
Onko tämä kumman mallinen laatikko?
 
Tutulla oli vm.99 2.5 v6 Automaatti gallu millä ajettu 300tkm eikä mtn ongelmia ollut Laatikossa, eikä kuulemma uudellakaan omistajalla ole ollut.
Onko tämä kumman mallinen laatikko?

Siinä oli toi Ingves II eli sama kuin ihan uusissa. :)
 
whale sanoi
Katsastuksessa / Vemicin suunnalla kävi ilmi, että vaihdeloota on vialla. Laakeriremontti edessä ilmeisesti ::) Löytyi myös Koni/Eibach madallus alta ja mitään muuta moittimista ei ollutkaan. Tulliin paperit toimiteltu ja sitten vaan odotellaan, minkämoinen päätös tulee :)

Onko uutta tietoa remontin suuruudesta ?
 
raskas kaasun käyttö
    ::) Mä en kyllä jaksa jännittää laatikon puolesta, hajoo jos hajoo. Ja tuosta kaasustahan ei luovuta. katoaa hauskuus koko hommasta   :D

p.s. Mitsun automaattiin vain mitsun automaatti öljyä, ei mitään muuta
   :peukku  juuri näin.

Ja piti kommentoida, että Mikkom mahtava hääauto, asiallinen tuunaus  ;D

*valtavan informatiivinen viesti*
 
Jeps, elikä tuli tuossa galantilla heitettyä (Vemicillä sanoivat että ei ongelmaa) tuollanen 1400km laskureissu tuonne Ruotsin suuntaan. Hyvin pelitteli pienine roihinoineen. Vemicillä arvioivat, notta osat + työt sinne 1400-1600e pintaan :-\ Toisaalta olin kyllä about 2000e varannut mahdolliseen jonkun korjaamiseen kun saksasta tuo :p

Vaihdelootanöljyt vaihdettiin tuossa ja se paransi hieman tilannetta, mitään metallisilppua öljyn mukana onneksi ei tullut. Kysyin tuota lootan purkamista eräältä korjaajalta joka Helkamalla taannoin ollut useita vuosia töissä.. Jamppa sanoi että työt on ~8h (samaa sanoi Vemic), mutta työkalujen tekemiseen menee sitten 1-2 päivää. Kuulemma hankala loota purkaa.

Näillä siis mennään, 1kk niin tulee tieto veroista ja sitten pystyn keksimään millon loota korjataan, kun tietää tarkemman rahatilanteen.
 
Omastani epäilin samanmoisen rohinan syyksi aluksi vaihdelootaa manuaali. Mutta huollossa syyksi selvisi vasemman etupyörän laakeri, oli lopussa. Ei rohise enää!!
 
Kerrohan sitten paljon tulee veroja, itselläni tarkoitus hommata samanlainen Saksasta mutta automaatilla.

-tero-

Veropäätös tuli perjantaina ja yllätys oli positiivinen (ainakin omasta mielestä). 3195€ piti maksaa ja onkin jo maksettu. Nyt vaan varsinaiset kilvet noutamaan heti kun ehtii.
 
Takaisin
Ylös Bottom