Sauvignion
New Member
- Liittynyt
- 29 Maaliskuu 2016
Kyseessä on Galant 2.5V6 -98 farkku.
Ongelmana siis alunperin ollut auton pätkiminen ajossa ja syyksi silloin paljastunut jakajan kannen keskitapin kuluminen (ei mitään jäljellä). Kansi vaihdettiin ja jälkiasennetut murtohälyttimet poistettiin yms. Auto toimi taas hetken aikaa, kunnes alkoi tekemään samaa nykimistä jonka jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin. Vaihdettiin uusi kansi, tulpat, tulpan johdot, virranjakaja kokonaan yms. mutta ei lähtenyt enää käyntiin --> Kunhan sai vikakoodit luettua, vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin, josta antoi vikakoodia.
Tällä hetkellä kaikki tarvittavat osat vaihdettu, koodit nollattu ja kipinän tulo tarkistettu mutta auto ei lähde käyntiin. Koneella tarkasteltaessa näyttäis, että sytytyksen ennakko pitäis olla 5 astetta, mutta heti startattaessa muuttuu 40 asteeseen. Onko jollain tietoa ennakon säätämisestä kyseiseen autoon tai muuten vastaavasta ongelmasta? Voisko kyse olla ecu, mikä osittain rikki, vai joku muu?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Ongelmana siis alunperin ollut auton pätkiminen ajossa ja syyksi silloin paljastunut jakajan kannen keskitapin kuluminen (ei mitään jäljellä). Kansi vaihdettiin ja jälkiasennetut murtohälyttimet poistettiin yms. Auto toimi taas hetken aikaa, kunnes alkoi tekemään samaa nykimistä jonka jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin. Vaihdettiin uusi kansi, tulpat, tulpan johdot, virranjakaja kokonaan yms. mutta ei lähtenyt enää käyntiin --> Kunhan sai vikakoodit luettua, vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin, josta antoi vikakoodia.
Tällä hetkellä kaikki tarvittavat osat vaihdettu, koodit nollattu ja kipinän tulo tarkistettu mutta auto ei lähde käyntiin. Koneella tarkasteltaessa näyttäis, että sytytyksen ennakko pitäis olla 5 astetta, mutta heti startattaessa muuttuu 40 asteeseen. Onko jollain tietoa ennakon säätämisestä kyseiseen autoon tai muuten vastaavasta ongelmasta? Voisko kyse olla ecu, mikä osittain rikki, vai joku muu?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!