galant dynamic 4 käynti ongelma

galaniitti

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2008
elikkä vikana on käyntiinlähtö/käynti ongelma

kylmänä noin -5 astetta pakkasta auto lähtee hyvin jos liputtaa kaasua, kun lähtee käymään nii pitää kierroksia, mutta jos kaasua ei polje tartatessa ei auto lähde käymään ja saa liikaa pensaa, sekä kastelee tulpat. mutta jos pakkasta yli 5 ei taas läde saa liikaa pensaa. ja lämpimänä ei lähde eka startista ja toisessa startissa pitää edelleeln liputtaa kaasua muuten ei auto käynnisty. kokeiltu irroittaa kylmäkäynnistys rele mutta ei vaikutusta ecun nollaamisellakaan. ja tyhjäkäynti on
800rpm vaikka nollatulla eculla ajettu jo useampi sata kilsaa että luulis jo oppineen käymään tyhjää, muta ei ku ainakun kaasun löysää nii kierrokset käy 500 rpm ja meinaa sammua. oisko kellään tuommosta ihme vikaa ilmestyny että saa liikaa käynnistäessä voiko olla suuttimet tai pensanpaine säädin vika
 
Vs: galant dynamic 4 käynti ongelma

Lue vikakoodit ja putsaa tyhjäkäyntimoottori, löytyy sieltä kaasuläpän alta.
Näistä itse lähtisin liikkeelle.
 
Vs: galant dynamic 4 käynti ongelma

joo eli vikakoodeja ei ole muta tyhjäkäynti moottoria en ole putsannu pitääpä kokeilla
 
Vs: galant dynamic 4 käynti ongelma

galaniitti sanoi
joo eli vikakoodeja ei ole muta tyhjäkäynti moottoria en ole putsannu pitääpä kokeilla

Hep

Jos tyhjäkäynti motti on jumissa, niin säätöruuvilla pitäs saada tuo käymään. Eli ruuvaat ruuvin täysin auki ja kokeilet auttaako.

Tuo tulppien kastelu voisi johtua viallisesta lämpöanturista. Minulla oli gallussa anturi joka oli paskana. Ihmettelin miksi välillä ajaessa vetää seokset rajusti paksulle ja välillä taas ihan normaaliksi. Kerran sattumalta säätäessäni megan kylmäkäyntiä käytin autoa paikallaan. Sama ilmiö iski ja silloin pystyin analysoimaan vian.

Ecun päästä voi mitata pinnistä 20 ja maan välistä vastusta. En muista ulkoa paljon piti näyttää, mutta jossain 2kohm:n hujakoilla varmaankin. Toinen tapa testata on nykästä se johto irti ja laittaa takas paikalleen. Tai muutenvaan heilutella.
 
Vs: galant dynamic 4 käynti ongelma

joo eli vika selvinny kaasuläpän kotiasento anturi oli paskana ei liikkunu tyhjäkäynti moottori missään tilanteessa. ja samalla tuli vaihettua kaikki anturit varaosa autosta. nyt pelaa ja käy tyhjää ja lähtee hyvin käymään
 
Tyhjäkäynti

Nyt olis Galantissa sellane pikku probleema et tyhjäkäynti on välillä ihan normaali mut joskus se jää sinne 1500 RPM paikkeille. Voisko vika mahdollisesti korjaantua sillä et vaihtas kaasuvaijerin? Aavistelisin tällasta vikaa, koska käynti laskee sinne 900 RPM:ään ku polkasee pikkase kaasua. Toinen juttu, mikä ihmetyttää on itse kaasupoljin: Välillä poljin on tosi jäykkä, kun taas välillä ihan normaali. Eli siis voisiko vika löytyä tosta vaijerista vai onko vika jossain muualla?
 
Vs: galant dynamic 4 käynti ongelma

Sumppi sanoi
Nyt olis Galantissa sellane pikku probleema et tyhjäkäynti on välillä ihan normaali mut joskus se jää sinne 1500 RPM paikkeille. Voisko vika mahdollisesti korjaantua sillä et vaihtas kaasuvaijerin? Aavistelisin tällasta vikaa, koska käynti laskee sinne 900 RPM:ään ku polkasee pikkase kaasua. Toinen juttu, mikä ihmetyttää on itse kaasupoljin: Välillä poljin on tosi jäykkä, kun taas välillä ihan normaali. Eli siis voisiko vika löytyä tosta vaijerista vai onko vika jossain muualla?

onko jäykempi heti alussa ja hetken ajettua löystyy? vaikuttaako pakkaset? meinasin et jos ois kosteutta päässy ja pääsis jäätymää vaijeri. ootko silmämääräsesti katellu miltä vaijeri näyttää? tietysti tyhjäkäyntimoottorihan on aina hyvä vaihtoehto tollaselle vialle..alipainevuoto? <--tosin ois varmaan koko ajan vika päällä...
 
Vs: galant dynamic 4 käynti ongelma

tai onko autossa vakionopuden säädin?jos se jumii?? ainakin mun gallussa menee vaijeri sen kautta
 
Vs: galant dynamic 4 käynti ongelma

mikko412 sanoi
tai onko autossa vakionopuden säädin?jos se jumii?? ainakin mun gallussa menee vaijeri sen kautta

Vakionopeudensäädin löytyy. Tartteeko miten paljon purkaa säädintä et pääsee käsiks vaijerii? Mietin vaa et sinnehän menee hervoton määrä johtoja et tarviiko niitä irrotella?
 
Takaisin
Ylös Bottom