Tuossa kävi mielessä tälläinen custom-idea: jos ottais tavallisen E1X-korisen Galantin (joka siis on neliovinen) ja tekisi siitä kaksiovisen?
Jenkkiharrastajathan tekevät vastaavia melkein rutiinihommina: siirretään B-pilaria taaksepäin, otetaan takaovesta kaistale, jolla jatketaan etuovea, ja siirretyn B-pilarin ja entisen takaoven karmin välinen osuus hitsataan umpeen takaoven osia käyttäen.
Joskus olen miettinyt vastaavaa tekelettä 5-ovisesta, hatchback-mallisesta Mazda 626:sta (vm. -83 - 87), jossa pääsisi sikäli helpommalla, että siitä on jo olemassa valmiina 2-ovinen coupe-kori, jonka ovia voisi käyttää.
Mitsusta rakennettu 2-ovinen coupe voisi olla aika mielenkiintoisen näköinen; jotenkin tuntuu, että tuohon kulmikkaaseen koriin nuo 2-ovisen muodot istuisivat mukavasti. Idean tähän sain, kun katselin omaa Mazda 929 Coupeani, joka on korin muodoiltaan aika paljolti Galantin oloinen. (929:äähän on Suomessa paljonkin, mutta tätä Coupea ei ole virallisesti tuotu maahan ollenkaan.)
Jotta tuota....?
Jenkkiharrastajathan tekevät vastaavia melkein rutiinihommina: siirretään B-pilaria taaksepäin, otetaan takaovesta kaistale, jolla jatketaan etuovea, ja siirretyn B-pilarin ja entisen takaoven karmin välinen osuus hitsataan umpeen takaoven osia käyttäen.
Joskus olen miettinyt vastaavaa tekelettä 5-ovisesta, hatchback-mallisesta Mazda 626:sta (vm. -83 - 87), jossa pääsisi sikäli helpommalla, että siitä on jo olemassa valmiina 2-ovinen coupe-kori, jonka ovia voisi käyttää.
Mitsusta rakennettu 2-ovinen coupe voisi olla aika mielenkiintoisen näköinen; jotenkin tuntuu, että tuohon kulmikkaaseen koriin nuo 2-ovisen muodot istuisivat mukavasti. Idean tähän sain, kun katselin omaa Mazda 929 Coupeani, joka on korin muodoiltaan aika paljolti Galantin oloinen. (929:äähän on Suomessa paljonkin, mutta tätä Coupea ei ole virallisesti tuotu maahan ollenkaan.)
Jotta tuota....?