Galant / Eclipse jarruputkien tekeminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikez
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Galantin jarrulinja antautui sopivasti kun olin lähdössä katsastamaan talvea varten, ei tarvinnu ajaa konttorille asti :eek: Inssi varoitteli myös Eclipsestä että kannattanee joskus uusia linjat siihenkin.

Mitä osia ja liittimiä tarvitsen kun teen uuden jarruputken takasatulalta eteen? Varmaankin 5mm kupariputkea ja TX liittimiä M10x1,5 kierteellä? Tämän verran löysin foorumin haulla. Motonetista saa noita liittimiä ja 4,75mm putkea.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/222205/Jarruputki-Cu-Ni-475mm-5m
https://www.motonet.fi/fi/tuote/222130/Jarruputkiliitin-M10x1x5-pari-TX

Tarviiko jotain muuta? Käykö tuo liitin suoraan jarruletkuun? En yhtään nyt muista minkälainen liitin siellä on vastassa.

Onko putkentaivutin pakollinen? Työkalu tuohon putken pään tekemiseen jo löytyykin.
 
Ainakin 8g kun vaihdoin vastaavat niin motonetistä sai valmiiksi oikean mittaiset (suunnilleen, vähän sai lyhentää jos täydellisen halusi) oikeilla päillä.

Taivutin ei pakollinen mutta auttaa. Näissä on suhteessa paksu seinämä niin ei ole ihan niin herkkä painumaan kasaan
 
Ainakin 8g kun vaihdoin vastaavat niin motonetistä sai valmiiksi oikean mittaiset (suunnilleen, vähän sai lyhentää jos täydellisen halusi) oikeilla päillä.

Taivutin ei pakollinen mutta auttaa. Näissä on suhteessa paksu seinämä niin ei ole ihan niin herkkä painumaan kasaan
Sama täällä, käsin taivuttelin ja tuli miltei identtinen, auttoi tosin kun teki rasvamontussa ja osat aukeni suosiolla
 
Pakko kyllä suositella pokkareita. Biltemasta ostin sellaiset todella pienet jarruputkipokkarit ja niillä saa lähes tehdaslaatuisen lopputuloksen. Lisäksi tiukat 90 ja 180 taitokset tulee todella siistit, toisin kuin käsineen vääntämällä. Laitan kuvan kun käyn tallilla.

Ja tosiaan, kaikki liitokset menee tuolla TX liitoksella, putkesta letkuun jne.
 
Takaisin
Ylös Bottom