Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

^^jucce^^

New Member
Liittynyt
3 Tammikuu 2013
Terve.

Olen uusi käyttäjä foorumilla, ja tarvitsisi heti alkuun saada tuo galantti liikkumaan.

Eli vikana: Nykii ja pätkii ajattaessa, kylmällä koneella väännöt hyvin tallessa ja jaksaa mennä hyvin, mut kone kun lämpenee niin väännöt häviää ja nykiminen pahenee. Eli kylmälläkin havaittavissa pientä nykmistä. Autoon tehty koneremontti 7000km sitten, ja toiminut siitä asti hyvin. Kaikki anturit on putsattu ja ei apua. Bensaa vie kaupunki ajossa jonkun +20 litraa, ja matkassa ei paljoa eroa kaupunki kulutukseen..

Mistä alkaa karsimaan? Ilmamassamittaria veikkasivat korjaamolla, mutta sillekkin hintaa jää marmorilta 890e, niin ei viitsisi alkaa turhaan arpomaan.

kiitos jo etukäteen! ;)
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Tuleeko vikakoodeja?
Ellei ole vielä koitettu, niin ekana vikamuistin nollaus käyttämällä akunkaapeli irti ja sit ajelulle. Koodien lukuohjeet löytyvät foorumilta helposti.

Lämpötila-anturin jumiminen sopisi, termostaatin kotelossa oleva 2-napainen. 0-asteisena kuuluisi näyttää napojen välistä n.5,7kilo-ohmia, ajosta tullessa 80-asteisena n.300 ohmia
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Vikakoodit on nollattu, useaampaan otteeseen. Siis akunkenkää irroittamalla. Väännöt hiuan parani anturien putsauksen jälkeen, mutta lämpimänä ei siltikään mene, ja nykyminen jatkuu.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Ja vielä lisäyksenä, ei meinannut mennä päästöistä läpi. Käy liihan laihalla, ja lambda arvoja ei meinattu saada kuriin. Kuitenkin korjaamolla totesivat lamdan ehjäksi.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu?
JA mitä vikakoodeja siellä oli, kun ne oli nollattu kuiteki? Eli jotai oli? Helpottaisi kun tietäisi...

Missäpäin auto on?
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Tulpat ja johdot juuri vaihdettu eikä apua. :seina

Nollattiin koodit sillä "akunkenkäirti tyylillä", ei vielä riitä taidot lukemiseen.

Auto sijaitseee Mikkelissä, mikäli joku lähellä asuva tietää näiden sielunelämästä yhtään sen enempään, tulkoon avuksi!
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

^^jucce^^ sanoi
Tulpat ja johdot juuri vaihdettu eikä apua. :seina

Nollattiin koodit sillä "akunkenkäirti tyylillä", ei vielä riitä taidot lukemiseen.

Auto sijaitseee Mikkelissä, mikäli joku lähellä asuva tietää näiden sielunelämästä yhtään sen enempään, tulkoon avuksi!
Jostain etsit ledin (vaikka riviliitinledi sähköasentajilta tms) ja siihen vedät vain piuhat kiinni ohjeen mukaisesti:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen

Palaako CE valo ennen starttia tai palaako se koko ajan auton käydessä?
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

^^jucce^^ sanoi
Auto sijaitseee Mikkelissä, mikäli joku lähellä asuva tietää näiden sielunelämästä yhtään sen enempään, tulkoon avuksi!

Em. koodien lukuohjeet ovat erittäin selkokieliset eikä tuohon lukijan osat maksa kuin n. 50 senttiä.

Tavalliset korjaamot eikä yleensä edes merkkiliikkeet eivät näistä sit tiedä yhtään mitään...

Yksi perusasia muuten vielä oli, että onko ECU huollettu?
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Harri K sanoi
Jostain etsit ledin (vaikka riviliitinledi sähköasentajilta tms) ja siihen vedät vain piuhat kiinni ohjeen mukaisesti:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen

Palaako CE valo ennen starttia tai palaako se koko ajan auton käydessä?
CE valo sammuu hetken päästä kun auto on ollut käynnissä tai ollut virrat hetken päällä, sen puolelta ei ole mitään erikoista toimintaa. Rupeen huomenna rakentamaan tuota vikakoodin luku laitetta.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

korsma sanoi
Em. koodien lukuohjeet ovat erittäin selkokieliset eikä tuohon lukijan osat maksa kuin n. 50 senttiä.

Tavalliset korjaamot eikä yleensä edes merkkiliikkeet eivät näistä sit tiedä yhtään mitään...

Yksi perusasia muuten vielä oli, että onko ECU huollettu?
Ei ole ECU:ta huollettu minun omistuksessani ollessa.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

^^jucce^^ sanoi
Mistä alkaa karsimaan? Ilmamassamittaria veikkasivat korjaamolla, mutta sillekkin hintaa jää marmorilta 890e, niin ei viitsisi alkaa turhaan arpomaan.

kiitos jo etukäteen! ;)

mul pitäs olla dynyn ilmamäärämittari ylimääräsenä...huomattavasti marmoria halvemmalla...jos siis vika siihen paikallistuu...
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

jooonas sanoi
mul pitäs olla dynyn ilmamäärämittari ylimääräsenä...huomattavasti marmoria halvemmalla...jos siis vika siihen paikallistuu...
Asutko jossain Mikkelin lähellä? Olisi voinut koittaa, onko siitä mitään hyötyä?
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

matka on tietysti suhteellinen käsite mut kyl täs parisataa kilsaa on välissä...
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Kannattaa kattoo sytkän ajotukset. Tolla tuntuu olevan aika jännä vaikutus moneen asiaa.

Maadottaa sen tulipellissä olevan nastan ja sen jälkeen ensin tyhjäkäynti ruuvista sinne 850rpm tienoille. Sen jälkeen ajotus 7:n. Ainakin tossa meidän vapari dynussa oli säätöajotus 7.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

ST sanoi
5' tehdasasetus..

Hmm jännäjuttu, kun läppärillä katoin ennakkoa niin 7' anto. Toisinaan voisikos ulkoilma vaikuttaa tohon ennakkoon. Oli meinaan -10 astetta sillon, kun tätä säätöä tehtiin.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Harri K sanoi

Eli sitä ennakkoa ei kannata vääntää 5':n ilman pc:tä tai analysaattoria. Muuten voi olla enemmän pielessä mitä alunperin. ;D
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Harri K sanoi

Tämä nyt onkin mielenkiintoista, omassa autossa on ainakin konepellin sisäpuolella tarrassa sytytyksensäätöohjeet, kylläkin ruotsinkieliset, joissa on ohjearvo muistaakseni 5' +-2
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

korsma sanoi
Tämä nyt onkin mielenkiintoista, omassa autossa on ainakin konepellin sisäpuolella tarrassa sytytyksensäätöohjeet, kylläkin ruotsinkieliset, joissa on ohjearvo muistaakseni 5' +-2

Toi 5 +-2 astetta on tehdasasetus johon pitää säätää huoltoliitin maadoitettuna, moottori käyntilämpöisenä sekä tyhjäkäynti asetettuna 850 +-100rpm.. Näin ainakin wsm:n mukaan..
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Joo katoin jotai iha harhaa :D

Basic ignition timing at curb idle speed 5 BTDC +-2

Actual ignition timtng at curb idle speed <DOHC> 8”BTDC Non-turbo
12”BTDC Turbo
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

kannattaa mitata bensapaineet! kaverin autossa oli pumppu tullut tiensä päähän, (paineet tyhjäkäynnillä 2bar ja kierroksilla laski vaan) aiheutti kaikenlaista puutumista, rykimistä, nykimistä, huonoo käyntiin lähtöö ym. ja näitäkin satunnaisesti, loppua kohden pahenevasti.. paineet pitäs olla jtn 3bar tyhjäkäynnillä ja kierroksilla pitäs vähän nousta

ps. täältä saa ehjän ilmamassamittarin lainaan rahtikuluja vastaan...
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Nyt on vikakoodit luettu ledillä, ja ei antanut mitään. Testattiin vielä lukija toimivaksi, ottamalla imm:n johto irti ja silloin koodin antoi. Auto ei kylmällä nyi/pätki käytännössä yhtään ja vetoja on niin helvetisti, mutta heti kun lämmöt nousee niin alkaa nykiminen ja pätkiminen.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Kulkeekos tämä tasakaasulla ajettaessa ihan normaalisti kun kone on lämpönen..?
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

mikki87 sanoi
Kulkeekos tämä tasakaasulla ajettaessa ihan normaalisti kun kone on lämpönen..?
Ei kulje tasakaasulla vaan silloin pätkii ja nykii eniten. Jos ajaa kaasu ihan pohjassa niin pääsee jotenkin menemään. Ja kun kierrokset vähän kasvaa niin vähän nykiminenki vähenee.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Eikös tuon ilmamassamittarin voi testata niin että ajelee liitin irti ja jos käy paremmin niin vika on siinä.
 
Vs: Galant Gti Dyn-4 ei käy kunnolla?

Noniin, nyt seiso auto päivän korjaamon nosturilla ja viaks löytypi bensapumppu. puolet paineista kadonnu, ja 9v tuli vaan virtaa sinne. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom