Galant käy kolmella

akslei

Autot on perseestä.
Liittynyt
6 Lokakuu 2004
Eli galantti seisoi talven pihalla ja oli aika lähteä ajamaan sillä maanantaina, ihan vain verryttelyn vuoksi. Noh kun paikallisella metsätiellä olin ajanut noin 10kilsaa niin akkuhan se sanoo työsopimuksen irti, kaveri tuli antamaan apuvirtaa ja sen jälkeen auto kävi niinkuin kolmella, eli tärisee yms. Voisikohan vika olla akussa joka koko talven oli käyttämättönä pakkasessa? siis galantti toimi ihan normaalista ennen akun tyhjentymistä.
 
Vs: Galant käy kolmella

Koska autosta ei ole annettu sen tarkempia tietoja kuin että kyseessä on Galant niin heitetään lonkalta tollanen teoria: Akku tyjentynyt, eli sama efekti kun ottaisi akun kengän auki -> ecu resetoinut itsensä. Tilanne normalisoituu kyllä yleensä 1/2 tunnin ajon jälkeen.

Eli olettaen siis että kyseessä on ruiskumoottori...

Lueppas toi linkki vastaisuuden varalle: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6120.0
 
Vs: Galant käy kolmella

Kyseessä on ruiskumoottori, check engine valo ei pala.
 
Vs: Galant käy kolmella

Jeps, ei se check engine -valo palakkaan kuin vikatilanteissa. Jos ecu resetoituu, se ei ole vikatilanne.
 
Vs: Galant käy kolmella

Meikäläisel iha sama juttu käy aina ku akku simahtaa. Eli ECU:n muisti resetoituu, ja samal ne tyhjäkäyntiarvot nollaantuu, ni se joutuu hakemaan ne uusiks. Siin menee hetki aikaa mut kyl ne sielt tulee.
Itel tapahtu sama ku olin menos katsastaa ;D Mut ei se siit mitää sanonu :driver
 
Vs: Galant käy kolmella

Tunttis sanoi
Meikäläisel iha sama juttu käy aina ku akku simahtaa. Eli ECU:n muisti resetoituu, ja samal ne tyhjäkäyntiarvot nollaantuu, ni se joutuu hakemaan ne uusiks. Siin menee hetki aikaa mut kyl ne sielt tulee.
Ei perhana,ei meinaa millään oppia mulla tyhjäkäyntiä,ei..

Äsken kävin (TAAS..) koittaan,auto kylmänä->1,5tn kierroksia,josta hiljalleen laski kierrokset 1tn (aikaa meni n. 5min),jolloin kone melkein käyntilämmin.

Sitten lähti taas nostaan kierroksia,1,4tn,ja kierrokset pysy siinä vajaan kymmenen minuuttia mitä sitä käyttelin.

Jarrusprayllä tutkailin olisiko jossain imuvuotoja,ja liittimiä kävin läpi,mutta eipä ollut apua.

Ja imuvuotoon en edes usko,kun nostaa tasaisesti kierrokset tuohon.
 
Vs: Galant käy kolmella

ST sanoi
Ei perhana,ei meinaa millään oppia mulla tyhjäkäyntiä,ei..

Äsken kävin (TAAS..) koittaan,auto kylmänä->1,5tn kierroksia,josta hiljalleen laski kierrokset 1tn (aikaa meni n. 5min),jolloin kone melkein käyntilämmin.

Sitten lähti taas nostaan kierroksia,1,4tn,ja kierrokset pysy siinä vajaan kymmenen minuuttia mitä sitä käyttelin.

Jarrusprayllä tutkailin olisiko jossain imuvuotoja,ja liittimiä kävin läpi,mutta eipä ollut apua.

Ja imuvuotoon en edes usko,kun nostaa tasaisesti kierrokset tuohon.

Siis nostaako sulla se auto ne kierrokset liian korkeelle? Mulla oli taas toisenlainen ongelma et se auto melkee sammus ja välil sammuski liikkees ku iskee kytkimen pohjaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom