Galant Sigma etutolpat

Windrider

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Tuossa nimimerkin alapuolella näkyvässä autossa on etupään jousilautaset päässeet aika haperoon kuntoon, joten parempikuntoisille olisi tarve. Kyse on siis osasta, jossa alempi jousilautanen on kiinni ja jonka sisään iskari pudotetaan (mikäs sen virallinen nimi nyt olikaan, joustintuki? ???)

Nyt kysynkin, onko samaa osaa käytetty muissa Mitsuissa, kuten esim. uudemmissa takaveto-Galanteissa tai jopa Lancereissa. Realistina (vai pessimistinä?) tietysti odotan, ettei keltään löydy hyllystä käyttökelpoisia "GE Sigman" etutolppia? Toki olisin mielelläni väärässä tässä asiassa... ;)
Uudempiin ehkä löytyisi osia helpommin, täältä tai jopa purkaamoilta.
 
Vs: Galant Sigma etutolpat

Jos ehjiä tolppia ei löydy, niin ei syytä vaipua epätoivoon. Vaikkei se ehkä kaikkien Lipposlovakian pykälien mukaista olekaan, niin tolpat pystyy kyllä korjaamaan. Jopa irrallisia jousilautasia myydään (tai ainakin myytiin) yleisimpiin tapauksiin. Eli vaihtoehtoja on vaikka kuinka: puhaltaa tolpat ja vaihtaa pelkät lautaset. Tai jos löytyy lähelle-mutta-ei-ihan sopivat tolpat, niin sorvaamalla+hitsaamalla myös alapään pystyy sovittamaan toiseen tolppaan. Ja ennen kuin joku tulee muistuttamaan homman laittomuudesta, niin sanon että se on juu kiellettyä. Mutta A) hitsaamalla ne tolpat tehtaallakin kasataan ja B) hyvin tehtynä tulosta ei erota alkuperäisestä.
 
Vs: Galant Sigma etutolpat

Asiapuhetta. Tottakai pystyy korjaamaan, oli alunperin tarkoituskin. Onko järkeä on sitten eri asia.

Äsken tallilla tutkin osia: meisseli menee läpi ei ainoastaan lautasesta, vaan myös putkesta! :p Eli tässä tapauksessa korjaamista "helpompi" tapa olisi kyllä tehdä kokonaan uudet, metritavarana oikean vahvuista putkea, irtolautaset jne. Katsotaan nyt kuitenkin, jos jokin valmis osa sopisi tilalle...

Joitain mittoja (noin):
korkeus pyörännavasta lautasen yläreunaan 300mm
putken korkeus lautasen yläreunasta 80mm
putken halkaisija 50mm
lautasen halkaisija 150mm
 
Takaisin
Ylös Bottom