Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Ainakin tämän korjausoppaan mukaan.

Mitä muuten luulette maahantuojan vastaavan, jos menette kysymään: Onko takaveto Gallua tehty 2,6 koneella? ;D

Ihan vaan taas keskustelun ylläpitämiseksi vanhempia Mitsuja harrastavien kesken.... ;)
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Sigmaan on käytetty 4g54 -konetta vuosina 1978 - 1987. Suomeen ei kai yhtään kappaletta ole päätynyt?
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Galant Sigma, siten kuin me sen kasitamme, tehtiin 76-79, -80 ollessa facelift (tuplat nelion muotoiset valot keulalla, kasa muita muutoksia mm. sisustassa ja varustelussa).
Aussien Sigma nimitys kasittaa myos seuraavan korimallin ja eurooppaan viimeset sigma nimella varustetut laivattiin -83 tai -84..

(meni muuten hetki tuota nikon viestia tavatessa, sillees niinkun WTF ???, mutta sitten hiffasin etta viesti oli jostain historiasta.. ;) )
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Onkos tuo 2.6 bensakone sama kuin pajeroissa ja pick-up mazdoissa? ( 80-90-luku) Mietin vaan sopivuutta vaihdelaatikkoon. Mitsun pick-upia (l-200 4 wd)olen nähnyt 2 litran bensana. Nyt jos mitsun pickkarissa on 2 litran 4g63 kone, joka muutoin edustaa samaa tekniikkaa kuin pajero, niin käykös sitten myös vaikkapa 2-litraisen sapporon laatikkoon kiini suoraan tuo 2.6 motti?

Eli montako erilaista vaihdelaatikkotyyppia kiinityksineen mitsulla on takavetoisissa 80 luvun jälkeen?
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Suunnilleen kaikki vaihteistoista ja niiden yhteensopivuudesta, tosin Australian malleja painottaen:

http://www.projectzerog.com/transmissions.shtml

Kiinnityksiä on ollut kaksi, kapeampi ja leveämpi.

Eli ilmeisesti ainakin Mazdan pick-upin Mitsubishi moottori on ollut leveällä vaihteiston kiinnityksellä. Silloin siihen menee perään takavetoisten turbomallien (Galant, Sapporo, Lancer, Starion) laatikot.
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Varsin selkeä sivu :) Kiitti. Noita 2,6 koneita saataisi löytyä vielä jostain aika edullisestikin. kone on aika kestävä, mutta pajerot on lahonnut ympäriltä pois..
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Noita 2,6 litran koneita ei kyllä jostain syystä helpolla tai halvalla löydy. Tein jonkin verran tutkimusta kun hankin tuon pätkäpajeron, eikä esim varaosahaku anna muuta tulosta kuin 0. Sama koskee Mazdan B2600 lavapakettiautoa, josta tuli muistaakseni yksi tulos (koko auto). Tuossa omassa Pajerossa on jakopääremontti käynnissä, eli jakopää purettu ja osat puhdistettu, osia ootellaan muutama viikko. Kaipa niitä ainakin kiinassa tehtyjä osia luulisi löytyvän - ainakin edustuksia tarjotaan "netti pullollaan" -menetelmällä tälle moottorille :-\. Ihan kiva auto, mutta oli vikahankinta - osat ovat kiven alla...

Jopa minun ensimäiseen autooni Ford Customline V8 vm 1953 saa kaiketi paremmin osia USA:sta ;D. Tuo edellinen Volvo 740 GLT 16V vm 1990 oli myös loistava poikkeus tässä suhteessa, vaikka auto on melko harvinainen.
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Saa katot ihan vaarasta paikasta, euroopassa tuo kone on ollut marginaali osassa.
Vaikkakin nyt muutaman vuoden aikana esim. RPW ausseissa onkin jo viriosien tarjonnan romauttanut kun ei ole tarpeeksi kysyntaa.
Vinkkina vilkaiseppa esim usasta, vaikka rahdit onkin noussu niin vielakin voi saada tavaraa suht edullisesti..
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

Epäilemättä 1. gen pätkäpajeron osa on euroopassa marginaalinen etenkin bensanelosella. Parhaiten osia näyttäisi saavan Austraaliasta ;D. Katsoin jonkin verran tässä projektissa tarvittavia osia myös USA:sta ja juuri esim jakopään osat näkyisi löytyvän parhaiten trukkitaloista ;D. Saksassa on joitain harvoja osia (vesipumppu, kannen tiivistesarja) eBayssa myynnissä. VEHO on nyt ainakin tilannut osat ja ilmeisesti japanista - toimitusaika pari viikkoa. Joutessani avasin ja puhdistin vasemman napalukon. Oikeakin otetaan huoltoon jos saan tuon edellisen rasvattuna paikalleen ;D. Manuaalilukkoja ja alkavaa ruostetta kiinnitysruuvien tyvissä...

Napero alkaa olla kohta hyvässä timmissä - olen näköjään huomaamatta pannut pitkin kesää paikkoja kuntoon :).
 
Vs: Galant Sigmaa (GE) on saanut 2.6 (4G54) koneella

No hö. ne on vissiin mennyt sitten paaliin kaikki. Itselläni oli 2 bensa-avo pajeroa ko. koneella joskus 10 vuotta sitten. ja kaverilla on vieläkin. Rekkari toisessa oli muuten NRJ-1.
 
Takaisin
Ylös Bottom