Morjensta,
Talvipakkasilla kyseisen pirssin akku pääsi purkautumaan siten, ettei autoon sytynyt mitään valoja. Akun perusteellisen latauksen ja elvytyksen jälkeen auto saatiin käymään ja kukkumaan, mutta pirssiin jäi omituinen tyhjäkäyntiongelma tuon pitkän, virrattoman ajanjakson jäljiltä.
Pirssi ei nimittäin tahdo pitää tyhjäkäynnillä enää kierroksia, vaan sammuilee todella helposti.
Autolla voi ajaa normaalisti eikä kiihdyttäessä yms. ole mitään ongelmia (pätkimistä yms.), mutta auto sammuu useasti lämpiminänä kun päästää kaasun. Kylmänä auto toimii usein normalisti jonkin aikaa kunnes vika ilmenee. Lämpimänäkin auto saattaa toimia jonkin aikaa normaalisti siten, ettei tyhjäkäynnissä ole ongelmaa, mutta jos auton sammuttaa ja yrittää hetken kuluttua uudelleen, pirssi ei jaksa käydä ollenkaan tyhjäkäyntiä vaan sammuu melko nopeasti, ellei kierroksia pidä itse yllä.
Voisiko tämä johtua jotenkin ECUsta vai voisiko tyhjäkäyntimoottorissa olla vikaa? Jos olisi jälkimmäinen, niin eikö kojetauluuun pitäisi syttyä varoitusvalo? Vikakoodinlukijaa ei ole tähän hätään (vielä) saatavilla, ja foorumia googlamalla en löytänyt kuvausta vastaavanlaisesta ongelmatilanteesta (tai sitten olen puusilmä).
Talvipakkasilla kyseisen pirssin akku pääsi purkautumaan siten, ettei autoon sytynyt mitään valoja. Akun perusteellisen latauksen ja elvytyksen jälkeen auto saatiin käymään ja kukkumaan, mutta pirssiin jäi omituinen tyhjäkäyntiongelma tuon pitkän, virrattoman ajanjakson jäljiltä.
Pirssi ei nimittäin tahdo pitää tyhjäkäynnillä enää kierroksia, vaan sammuilee todella helposti.
Autolla voi ajaa normaalisti eikä kiihdyttäessä yms. ole mitään ongelmia (pätkimistä yms.), mutta auto sammuu useasti lämpiminänä kun päästää kaasun. Kylmänä auto toimii usein normalisti jonkin aikaa kunnes vika ilmenee. Lämpimänäkin auto saattaa toimia jonkin aikaa normaalisti siten, ettei tyhjäkäynnissä ole ongelmaa, mutta jos auton sammuttaa ja yrittää hetken kuluttua uudelleen, pirssi ei jaksa käydä ollenkaan tyhjäkäyntiä vaan sammuu melko nopeasti, ellei kierroksia pidä itse yllä.
Voisiko tämä johtua jotenkin ECUsta vai voisiko tyhjäkäyntimoottorissa olla vikaa? Jos olisi jälkimmäinen, niin eikö kojetauluuun pitäisi syttyä varoitusvalo? Vikakoodinlukijaa ei ole tähän hätään (vielä) saatavilla, ja foorumia googlamalla en löytänyt kuvausta vastaavanlaisesta ongelmatilanteesta (tai sitten olen puusilmä).