Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Eli gti galant on kyseessä ja kuskin puolen lukko on täysin jumissa.

Sen 1.5vuoden aikana kun auto on mulla ollut niin sama lukko on pari kertaa mennyt pirun jähmeäksi (ei johdu pakkasesta) ja sen öjyäminen on aina auttanut, mutta nyt ei.

Avainta ei saanut kunnolla sisälle ennen kun lykkäsin sinne öljyä. nyt avain menee sisälle mutta ei liiku yhtään mihinkään suuntaa. tiedä sitten mikä siinä on vikana.

Toinen juttu on sisävalo. Sen pitäisi syttyä kun oven avaa, mutta nyt on pimeänä. polttimo on ehjä kun se menee kumminkin päälle kun painaa on nappulaa, mutta ei toimi tossa "ovet auki ja valot syyttyy" hommassa.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Lukko jäässä.

Sopivat tatinat kun lukossa on,niin saattaa jäätää -1',mutta voi myös toimia -20'.


Talliin (yms lämpöseen) auto,jarrucleeneriä KUNNOLLA lukkoon,että pesee töhnät pois->annat hetken kuivahtaa->ASEÖLJYÄ kunnolla.

Ja pääset niistäkin ongelmista..


Ja kuskinoven-anturi kiukuttelee,yleensä vetää pintaruosteeseen->ei ota kontaktia.

Veholta uusi,tai sitten vanhan purku&putsaus.

Vai eikö mistään ovesta valo syty?
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Minä olen pikasulatellut noita lukkoja lämmittämällä avainta. Eli liekillä avainta lämpimäksi ja lukkoon. Voi joutua useampaan kertaan lämmittämään. Lämpöpuhallin saattaa autttaa myös asiaan. Ja tietenkin lukkosulaa välillä.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

P.Kaunisto sanoi
Toinen juttu on sisävalo. Sen pitäisi syttyä kun oven avaa, mutta nyt on pimeänä. polttimo on ehjä kun se menee kumminkin päälle kun painaa on nappulaa, mutta ei toimi tossa "ovet auki ja valot syyttyy" hommassa.
No minä olen nuo sisävalokatkaisijat aina välillä huoltanu. Eli katkaisin irti ja ottaa se kumi huppu pois päältä ja ei kun CRC:tä sisään siitä tapin välistä, niin johan rupeaa taas pelaamaan :peukku
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Valo ongelma selvis. katkaisia ovessa ei pelittänyt kunnolla, öljysin sen ni rupes toimimaan.

Lukko sen sijaan edelleen jumissa. Epäilen vahvasti että se olisi jäässä.

Mitään ideoita mikä sitä vaivaisi? lukko paskana vai mitä? jos ei öljyt ym auta niin täytyy viedä liikkeeseen tai sitten vaihtaa lukot.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Itsekin koitin sulatella lukkoja monesti sytkärillä ja ties millä, mut anopilta kuulin että vesi auttais... Eli kiehuvaa vettä muovipussiin ja pussi sitä lukkoa vasten. Kylläpä pajerostakin rupesi ovet aukenemaan.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

noniin. toi nostokurjen muovipussi neuvo toimi (kai) tai sitten se johtu siitä kun otin varaavaimen ja räpläsin sillä vähän aikaa.

Lukko edelleen hiukan jäykkä ja toisella avaimella täytyy avainta vetää ulos ~1cm niin se toimii (kulunut).

Hantin lukko toimii kyllä kuin unelma. taidan teettää uuden avaimen, otan ovien lukot irti, vaihdan ne ja putsaan samalla tuon "huonomman" lukon

Kiitos neuvoista! nyt auto pelittää taas kaikin puolin :D taitaa noi olla jopa ainoat "ongelmat" mitä autossa on mun aikana ollut ;D
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

itellä juurikin apparin puolen lukko jotenkin jumissa, ettei moottori jaksa nostaa aina ylös asti ja sit joutuu käsin nostelee....
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

nostokurki sanoi
Eli kiehuvaa vettä muovipussiin ja pussi sitä lukkoa vasten. Kylläpä pajerostakin rupesi ovet aukenemaan.
Edelleenkään en ymmärrä,miksi lievittää oiretta jos "viankin" voi korjata?


Tuolle pun gallun lukoille tein puhdistuksen+rasvauksen,7v sitten.

Viimeksi viime viikolla menin vänkärin ovesta sisään,eikä ollut lukko jäässä.
Eikä ole muuten kertaakaan oireillut,~kerran vuodessa siitäkin lukot rasvannut,aseöljyllä.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

nostetaanpas aihetta. sama auto kyseessä mihin jo kyselinkin neuvoa aikaisemmin, mut nyt on takaluukun lukko jumissa. ollut jo jonkun aikaa eikä varmasti ole jäässä ;D lukko ei liiku mihinkään vaikka sisäpuolelta koittaa vipua vääntämällä auttaa. luukun saa onneksi "ohjaamosta" auki vivusta, mut sais toi lukkokin pelittää. usealla puhdistus aineella tuota koittanut putsata, mut ei auta

kyseisessä lukossa oli jännä ominaisuus joskus sen toimiessa. avaimen kun lykkäsi reikään piti avainta vetää milli tai 2 ulospäin ennenkuin avain käänty.

ideoita mikä lukkoa vaivaa? onko vaan täynnä p*skaa vai muuten rikki. meni ihan yllättäen joku aika sitten jumiin tuo.

onko toi lukko mitenkään muuten kiinni autossa kun sellasella klipsulla? sen kun vetää pois niin lukon pitäisi saada vedettyä pois reiästään?
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

itselleni vastaten. lähti se lukko kun sen hassun klipsun lukon ympäriltä vetäs pois. aikani kun ruiskuttelin jotain jarrujen putsaus ainetta ja katselin mustan "veden" lähtevän lukosta niin alkoi se loppujen lopuksi toimimaan. vähän voiteluainetta ja lukko paikalleen. toimii kuin uusi. tiedä sitten miten tonne sitä mustaa p*skaa on päässyt ja jumittanut lukon. tietty onhan autollakin jo ikää niin kaikkea sinne varmaan kertyy ajan kanssa.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Tulikos se uusi avain teetettyä?

Sen enempää tietämättä sanoisin, että noi lukkojen jumimiset johtuu kuluneesta avaimesta.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

korsma sanoi
Tulikos se uusi avain teetettyä?

Sen enempää tietämättä sanoisin, että noi lukkojen jumimiset johtuu kuluneesta avaimesta.
tarttis vaan saada teetettyä uus koodilla,eikä sillä kuluneella mallilla.ja kyllä nuo takaluukun lukot varsinkin pidempään kun on käyttämättä niin rupee jumimaan.sinne kun se paska kertyy helpommin kun ovien lukkoihin. toki ajoittainen voitelu pitää lukot toimintakuntoisina pitkään.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

kyllähä se suutari osaa kattoa että mikä se on ollu, vaikka oiskin kulunu. ainaki mulla onnistu..
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Coltissa vaan 10 vuoden aikana olen todennut, että avaimen ikä on n. 100tkm. Oireilee pahimmin virtalukossa, ei meinaa ilman temppuilua saada rattilukkoa pois päältä. Oven lukon tottuu avaamaan kuluneellakin avaimella, oikea 'tatsi' kääntämiseen kehittyy itsestään :) Tottumaton sanoo, että avain ei vaan sovi tai lukko on jumissa
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

itse kanssa teetin joku aika sitten uuden avaimen mitsuun kun vanha on jo ihan kulunut ja vääntyy helposti. onneks oli toinen alkuperäinen avain tallessa ja hyvässä kunnossa niin teetin siitä toisen avaimen ja laitoin talteen jos joskus tarvii taas uus avain teettää joskus.
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Oisko jollain kokemusta takaluukun lukon vaihdosta,Galant glsi 2.0l-90,onko hankala,
 
Vs: Galantin lukko jumissa ja sisävalo ei toimi

Yleensä on vääntynyt se penkin vieressä oleva vaijeri teline, ei vaijeri liiku tarpeeksi ja lukko ei aukee
 
Takaisin
Ylös Bottom