L
langolier
Guest
Semmosta. Yritin etsiä vastaavaa vikaa mutta ainakaan äkkiseltään ei tullut vanhoista keskusteluista vastaan ihan tällaista. Elikkäs hetki sitten ostamani gallu alkoi temppuilemaan. Ongelmat alkoivat siitä kun olin muutaman päivän ajellut todella lyhyttä taajama-ajoa ja sen jälkeen auto seisoi pari päivää rapeassa -25'C -pakkasessa, jonka jälkeen ei lähtenyt käyntiin - akku ihan tyhjä. Ok, nappasin akun sisälle lataukseen ja siinähän se sitten latautuikin ihan mukavasti. Sen jälkeen ajellessani huomasin että aina vauhdista laittaessani kytkimen pohjaan (risteyksiin jne. tultaessa) kierrokset putoavat alas (about 500 rpm) ja valot (mittari- & ajovalot) himmenevät. Kuitenkin auton oltua muutaman sekunnin kokonaan pysähdyksissä kierrokset nousevat perus-joutokäyntilukemiin (n. 800rpm tai sinne päin) ja valot kirkastuvat takaisin..?! Käynnistäessä 'kylmänä' (eli normilämppäyksen jälkeen) auto lähtee ihan hyvin käyntiin, ryypyttää normaalisti jne.. Jos pitää pitempään startin jälkeen tyhjäkäynnillä niin huomasin että kiesi yrittää napata ryyppyä pois (kierrokset laskee) mutta heti sen perään lyö ryypyn takaisin (tämä on myös oire jota ei ollut ennen akun tyhjenemistä).. Eli mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimään? Auto siis kulkee, kiihtyy ja käy ajaessa ihan normaalisti, tuo ongelma ilmenee vasta kun tosiaan kytkimen lyö pohjaan ja valmistautuu pysähtymään.. Mitähe*v***iä? Niin, ja auto on '91 2.0 Gli EXE, hyvin pidetyn oloinen ja suht vähän ajettu. Ja pirun hyvä peli ajella 8)