Galantin vetonivel remontti.

akslei

Autot on perseestä.
Liittynyt
6 Lokakuu 2004
Elikkä ongelma on sellainen, että kun ratti on käännetty vaikka täysin oikeaan ja lähtee liikkeelle niin kuuluu sellaista naks naks ääntä etupäästä ja tarkalleen ottaen kuskin puolelta. Kun suoraan ajaa niin ei mitään ääntä sieltä. ELi on varmaan vetonivel mennyt sököksi? Ihme ettei viime katsastuksessa sanonut yhtään mitään, vaikka silloinkin kyseistä ääntä kuului vähäisen. Eli onkohan tuo vaikeahko homma vaihtaa itse tuo vetonivel jos varaa viikonlopun ja asennuskaljat? Tietenkin pääsis vähemmällä jos vain suoraan ajaisi sinne huoltamon pihalle 8)
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

Ei kovin paha homma ole.. omaani juuri kiiinnitin eilen.
ainoita juttuja jotka voi alkaa v*******n on raidetangon päät jos ovat jumissa sekä kuskin puolen vetarissa joka on pidempi on semmonen kiinnike/ tuki puoles välis joka menee lohkoon kiinni kahdella pultilla, se on melko v***umaisessa paikkaa ku pakoputki ja se "pohjasuksi" on kiinni (tilaa on liian vähä kiristää niitä kunnolla..)
avaa se raidetangon kruunumutteri pultin tasoon ja koita vasaralla ja jos ei lähde metsästä käyttöösi semmonen kiila jossa on pultti kiinni. se kiila menee sinne raidetangon kiinnikkeen alle ja se pultti tulee sen raidetangon pultin päähän.. sit kiristät pikkuhiljaa ni se plumpsahtaa sieltä pihalle kyllä(älä pelästy voi lähteä sit aika jymähdyksellä ;D)
loppujen lopuks ihan mukava homma.. :)
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

minulla ei ainakaan -88 glsi galantissa ollut mitenkään vetaria tuettu lohkoon. Normaalisti vaan navasta irti ja pari kunnon paukautusta niveleen.
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

silverstone sanoi
kuskin puolen vetarissa joka on pidempi on semmonen kiinnike/ tuki puoles välis joka menee lohkoon kiinni kahdella pultilla, se on melko v***umaisessa paikkaa ku pakoputki ja se "pohjasuksi" on kiinni (tilaa on liian vähä kiristää niitä kunnolla..)
Ei ole vajaavetoisessa..

Jos akselin päässä oleva "sokka" on asennuksessa mennyt hiemankin vinoon,voi olla aika jumissa lähtemään nivel irti.

Ja kun lyöt niveltä takaisin,niin katso että nivel on SUORASSA linjassa akseliin nähden,ettet itsekkin murjo sitä "sokkaa".

Eikä kannata akselia liiemmin rykiä ulospäin,lähtee kohtuu helposti irti lodjun puolelta,ja sitten on lodjun nesteet lattialla..
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

Elikäs nyt tarvittaisiin 4wd gti:hin vetonivel (vasen etu).
Kertokaapas mistä olette vetonivelet hommanneet?

Motonetistä näyttäisi saavan edulliseen hintaan 69.90, mutta mikä on kestävyys?
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

Dynyihin saa ulompaa etupään vetoniveltä myös Koivusen kautta, hintaa oli muistaakseni joku 120e..
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

mikki87 sanoi
Dynyihin saa ulompaa etupään vetoniveltä myös Koivusen kautta, hintaa oli muistaakseni joku 120e..

Onko kokemuksia? ::)
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

ei kokemuksia, ainakaa vielä.. kävin sitä joskus kyselemäs ku mulla kans raputtaa vetari tos omas mutta ei vielä niin pahasti että rupeisin vaihtamaa sitä.. ;D
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

mikki87 sanoi
ei kokemuksia, ainakaa vielä.. kävin sitä joskus kyselemäs ku mulla kans raputtaa vetari tos omas mutta ei vielä niin pahasti että rupeisin vaihtamaa sitä.. ;D

Mietityttää sen kestävyys leveiden renkaiden kanssa.

Jeps eipä tuo omakaan vielä pahaa ääntä pidä. Vaihtokunnossa silti.
 
Vs: Galantin vetonivel remontti.

Vajaavetosista puuttuu se vetarin tuenta, se on ainoastaan nelikoissa. Raidetangonpää on yleensä melko jumissa ja irrottaessa sen saattaa rikkoa liialla väkivallalla (nim. yhden jo sen takia vaihtanut). Vetarin saa kyl irti ilman raidetangon irroittamistakin, riittää että iskarin alapään irrottaa.

Muutama vuos taaksepäin ostin molemmat uloimmat vetonivelet tuohon vajaavetoseen ja ne makso silloin 110€ yhteensä. Paikka oli Savon Varaosa ja Tarvike.
 
Takaisin
Ylös Bottom