Grandis vaiko.....

janosh

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2008
Terve, te mitsusta kaikki tietävät!
Auton vaihtoa tässä suunnittelen, loppusuoralla on -08:t Grandis 2.0 DID ja VW:n Touran vastaavalla koneella.

Nyt teillä olisi tilaisuus käännyttää Skodisti pois VAG leiristä... tai sitten karkoittaa mitsu maailmasta ;)

Kertokaa nyt Grandiksen plussat ja miinukset (jos löytyy).. on meinaan Mitsu aika outo lintu mulle, mutta Grandis kiinnostaisi kyllä.
 
Vs: Grandis vaiko.....

No heti ensimmäisenä tulee mieleen ulkonäkö, Grandis ei näytä mistään suunnasta tilakopilta jolta lähes kaikki muut näyttää (poislukien Mazdan tilalaitos), toi Touran on kyllä noista pakettiautoista ehkä kuitenkin paremmasta päästä.

Jotenki tuntuis että toi Volsu olis pienempi kuin Grandis, näyttää ainakin ulospäin, ja omasta kokemuksesta voin sanoa että Grandikseen mahtuu kyllä tavaraa kyytiin, vaikka sit olis koko bändi kyydissä, tahi vaikka sitten jääkaappi ostoksilla joutuu käymään.

Taitaa olla paremmin myös varusteltu tuo Grandis jo perusvarusteiltansa.

Granden ajettavuus ja matkustusmukavuus on erinomainen, jaksaa vaikka pitemmänkin stintin vetää kerrallaan, eikä tee pahaakaan.

Tekniikkaan en ota sen enempää kantaa kun itse ajelen noilla bensavehkeillä, niin ei oo paljoa käsitystä millanen toi (G) on dieselillä.

Miinuksiahan ei tietenkään tuu tässä kylmiltään mieleen yhtään ;) ;D

Osta Mitsu jos haluut löytää oman autosi marketin pihalta heti :peukku
 
Vs: Grandis vaiko.....

Moro,
Joo kyllähän tuo G on menevän näköinen, pituudessa G on Tourania 30cm pidempi, tavaratila on samankokoinen, akseliväli 20cm pidempi....
Varusteet joo.. Touranissahan ei varusteita vakiona ole =).
G:n dieselihän on sama kuin tuossa Touranissa eli moottori puolelta ei varmaan eroja tule.

Lähinnä herää kysymyksiä tekniikan ja peltien kestävyydestä, huoltojen hinnoista, huoltoväleistä.. yms.
Tyhmä kysymys, mutta onko G sinkityllä korilla?


HIeman kääntää G:n puolelle taas vaihteeks, Treella olis esittelyauto kaupan, kun taas Tourania saisi odotella tehtaalta 3kk
voi kun tää on niin vaikeeta!! kauhee kuume =)
 
Vs: Grandis vaiko.....

No noiden välillähän valintaan vaikuttaa jo se, että kumpaa tarvitsee. Jos Grandiksen tiloja tarvitsee niin sitten se. Jos pienempi Touran riittää, niin miksi rohmuta suurempaa (ja vissiin aika hyvin kalliimpaakin) vaihtoehtoa? Ulkonäkö on taas mielipidekysymys, Grandis on päältä nätimpi, Touran sisältä. Sisustassa iskee vielä wnb -tyylikkyys enemmän silmään kuin satakiloosulanuttamuovia -linja.

Moottorithan noissa sitten on samat, jos niin kerroit. Voisi odottaa, että pienempänä Touran on pirteämpi, mutta se jos mikä on totta, että VW jos kuka osaa tehdä autoistansa alitehoisia koneen kokoon nähden.
 
Vs: Grandis vaiko.....

Sanoohan se jo pelkästään merkkikin kumpi ostaa eli siis Mitsu tottakai. Kuka viittii ajaa semmoisella autolla, jonka merkki tarkoittaa kansanautoa. Onhan se niin rahvaan kuulonen ja sosialismiin viittaavaa, että HYI. ;D Niin ja Tii:n kommentiin Mitsun sisustuksesta, että parin vuoden päästä, kun Vokkelon sisusta nitisee, natisee ja pirisee sieltä sun täältä, niin Mitsu pysyy vielä kohtuu hiljaisena. On nimittäin kokemusta tuttavan kaksi vuotta vanhasta Passatista vs omaan jo liki 8,5 vuotiaaseen Galanttiin. :peukku
 
Vs: Grandis vaiko.....

janosh sanoi
Kertokaa nyt Grandiksen plussat ja miinukset (jos löytyy).. on meinaan Mitsu aika outo lintu mulle, mutta Grandis kiinnostaisi kyllä.
Ihan noin fiilispohjalta kun kommentoi niin ulkonäöllisesti Grandis vie 100-0, se on varsin menevän oloinen kulkine, Vw taas aika tylsän näköinen kapistus. Tuo olisi omalla kohdalla yksi tärkeimmistä kriteereistä.. millä ei tosin käytännön kannalta ole juur merkitystä. Mitä nyt sitten autossa kukin arvostaakaan..
Tiloissa Grandis reilumpi.
Grandiksen kojelauta tosin on mun silmään aika himmeli, en tykkää.

..ja eikun lisää simaa :p
 
Vs: Grandis vaiko.....

MitsuMi sanoi
Niin ja Tii:n kommentiin Mitsun sisustuksesta, että parin vuoden päästä, kun Vokkelon sisusta nitisee, natisee ja pirisee sieltä sun täältä, niin Mitsu pysyy vielä kohtuu hiljaisena. On nimittäin kokemusta tuttavan kaksi vuotta vanhasta Passatista vs omaan jo liki 8,5 vuotiaaseen Galanttiin. :peukku

Jeps, volkkari ja muutenkin koko vag konserni panostaan vain näennäiseen laatuun esteettisyyden myötä kulkeutuvaan laadun tuntuun. Oikealla laadulla ei ko. konsernin kanssa sitten olekaan mitään tekoa ;D
 
Vs: Grandis vaiko.....

Kiittää ja kumartaa!
Kiitos kaikille kommenteistanne, pitää tässä omis päis vielä tuumailla notta kummanko sitä sitten ostaa.
Kävi tuos pihas kääntymäs yks Ranskatarkin, mutta sai aika pikaisen tuomion hallitukselta Ei,Ei ja Ei ;D
 
Vs: Grandis vaiko.....

janosh sanoi
Kävi tuos pihas kääntymäs yks Ranskatarkin, mutta sai aika pikaisen tuomion hallitukselta Ei,Ei ja Ei ;D

Siellähän ollaan ihan vääräuskoisia prkl! ;D Mutta jos haluat tieliikennelaillisen ilmatyynyaluksen niin siitä vain tarkastamaan uudehkoa C4 Picassoa, ei ole pahan näköinenkään.
 
Vs: Grandis vaiko.....

Heh...jostakinhan se lääke pitää löytää.
Haisisi läke sitten patongille, sushille tai sitten bratwurstille yks on varma lääke auttaa varmasti ;D

Itse taidan olla kyllä noita "liha" miehiä toistaiseksi :p

Ja ei muuten ollut paha tuo C4 picasso, jos ei muuta tekemistä ole niin kannattaa käydä koittamassa.
 
Vs: Grandis vaiko.....

moi

Itselläni on samanlaiset haaveet... ja varmaan samaa grandista olen treelta kuolannut. No vielä tarvitsisi vanhaa Seatti 2-3 vuotta pitää. Jos janosh grandikseen päädyt niin kerropa kokemuksia vaggineihin verrattuna. http://www.ultimatevw.com/etusivu/ :ssakin varmaan oltaisiin kiinnostuneita.
 
Vs: Grandis vaiko.....

Joo kyllä UVW:n puolelle tulee kommenttia oli valinta sitten mikä vaan noista kolmesta.
 
Vs: Grandis vaiko.....

Mulla on ollut diesel-Grandis reilu puolitoista vuotta, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tilaa on valtavasti ja onhan tuo pestynä tyylikäs, joskin valaan muotoinen.

Laatuongelmia ei ole ollut oikeastaan mitään. (Paitsi että webaston asennuksessa oli jäähdytysletku jäänyt löysälle, ja ensimmäisenä talvella 34 asteen pakkasessa lämmityslaite lakkasi toimimasta kesken pitkän päiväajon, mutta se oli asennusfirman eikä Mitsun vika.)

Mukavakin Grandis on ajaa, ei kovin urheilullinen mutta vääntöä löytyy kivasti.

Parasta on kuitenkin monikäyttöisyys - penkit ylös ja alas, mahtuu tavaraa jopa seitsemällä hengellä.

Hävisin kyllä joitain tonneja autoveron uudistuessa. Silloin Grandis oli hintaansa nähden erittäin hyvin varusteltu (oli vaikeuksia keksiä lisävarusteita) ja varmaan on edelleenkin.
 
Vs: Grandis vaiko.....

Hei kaikille.
Olisi kanssa auton vaihto suurempaan edessä,nykyinen -05 farkku Avensis käy vähän ahtaaksi(2 aikuista 3 lasta+koira) ja kiinnostus tuohon grandikseen kasvaa päivä päivältä..
Tuo laatupuoli ja huoltojen hinnat/välit kanssa kiinnostaisi tietää.Sitä kun on tottunut tuohon Toyotan luotettavuuteen ja laatuun,niin jatkuuko sama linja sitten Mitsubishillä..?
Niin ja bensakoneella+automaatti tosiaan kiikarissa.
 
Vs: Grandis vaiko.....

Joo tyytyväistä ollaan täälläkin. Tilaa on melkein kuin pienessä pakussa eikä mitään teknisiä tms ongelmia ole ollut. Takuukin raukesi yli vuosi sitten eikä mitään ongelmaa ole ilmennyt, kopkop =) Ajettavuutta parantaa todella paljon hyvä alustasarja ja pienempiprofiiliset renaat. Huoltohinnat ovat käsittääkseni ihan kohtuulliset, jakohihnan vaihto tosin oli aika hinnakasta mutta eiköhän sama päde muihinkin merkkeihin. Automaatti vakkarilla on tosi kätevä. Ainoa miinus bensassa on toi kulutus mutta eipä voi mitään =)
 
Vs: Grandis vaiko.....

No nyt on käyty kolmea grandistä katsomassa ja kaikissa sama ongelma,nokkapelti on kuin olisi haulikolla ammuttu jokaisesta kiveniskemästä alkanut ruostumaan ???
Aika outo "tyyppivika"näinkin tuoreissa autossa.Itsellä ei aikoinaan edes 80 luvun autoissa moista ongelmaa..
 
Vs: Grandis vaiko.....

jpl2 sanoi
No nyt on käyty kolmea grandistä katsomassa ja kaikissa sama ongelma,nokkapelti on kuin olisi haulikolla ammuttu jokaisesta kiveniskemästä alkanut ruostumaan ???
Aika outo "tyyppivika"näinkin tuoreissa autossa.Itsellä ei aikoinaan edes 80 luvun autoissa moista ongelmaa..
Tästä oon jonku aiemminkin mainitsevan, ihme juttu sinällään ku omissani kummassakaan ei ollu ruostunu ollenkaan kiveniskemät vaikka toisessa niitä oli reilusti... Ja vuosimalli molemmissa oli/on 2004
 
Vs: Grandis vaiko.....

Se on vaan sulla huonoa mäihää noitten katsottujen gradejen kanssa. Ei mulla ole ainakaan noita kiven iskeämiä (noh muutamia löytyy) vaikka auto on jo 4v vanha ja on ajettu jo 117tkm. Ja eikä ole alkanut ruostumaan noitten kiven iskujen kohdilta.
 
Vs: Grandis vaiko.....

calle sanoi
Se on vaan sulla huonoa mäihää noitten katsottujen gradejen kanssa. Ei mulla ole ainakaan noita kiven iskeämiä (noh muutamia löytyy) vaikka auto on jo 4v vanha ja on ajettu jo 117tkm. Ja eikä ole alkanut ruostumaan noitten kiven iskujen kohdilta.
Minun Grandiksen nokkapelti on myöskin täynnä pientä ruosteenalkua (kiveniskeytymistä siis). Kaverin kanssa niitä ihmeteltiin ja ihan selvästi tuosta omasta katiskasta huomaa sen, että maali on ihan liian ohutta nokkapellissä, Samoiten kuskin oveen on jo nyt ilmaantunut pienenpieniä ruostelänttejä. Auto siis 2004 ja ajettu 118tkm. Tosin käytettynä ostettu auto, joten ei sitä koskaan voi tietää, miten edellinen omistaja on autoa pitänyt. Silti tuo nokkapellin ruostuminen on aikas huolestuttavaa.

Muutoin auto on ihan kiva. Kulutuskaan ei hirvitä, koska entinen auto (T5 Volvo) vei saman verran bensaa. Ja muutoinkin ei tuommoista autoa hankkiessa kannata odottaa, että 2,4 litran kone ja +1700kg (muistinko oikein painon?) yhdistelmänä veisi alle 10l/100 kilometrillä. Tosin itse pääsen aikalailla tuohon, vaikka käytänki vakkaria aika, kun siihen vain on paikka. Tosin se kojelauta on nyt luku sinänsä... ::)
 
Vs: Grandis vaiko.....

Pari vuotta Touranilla työkseni ajaneena uskon tuntevani auton melkolailla hyvin. Autolla on helppo ja vaivaton ajaa kaupungissa koska auto on selkeän muotoinen ja mahtuu kääntymään yllättävän pienissä paikoissa. Pitkät matkat alkavat puuduttamaan helposti, koska sisämelu on melko valtava verrattuna Grandikseen ja tosiaan ne sisustan muovit (kojelaudasta peräkontin muoviin) alkavat natisemaan ekana talvena. Touraniin on käsittääkseni saatavana myös äänenvaimennuspaketti, joka taas tietysti maksaa lisää, enkä tiedä onko siitä oikeasti hyötyä. Meillä oli -06 Tourani ja ainakin siitä kuluivat kojelaudan/ratin nappulat tosi nopeasti ihan puhki. Oli melko törkyisen näköistä kun punainen valo paistoi nappuloista. Vikoina on ollut EGR-venttiilin vuodot, johtosarjan poikki nirhaantuminen ja vauhtipyörän koliseminen (jos menee lopullisesti rikki niin rikkoo käsittääkseni vaihdelaatikon ainakin). Tuon ikäisissä DSG-vaihteistoissa on myös jotain murheita, koska muisti "täyttyy" ja sitten se ei enää muista vaihtaa välttämättä isoimmalle vaihteelle jne. Muutamissa takseissa olen törmännyt siihen että katosta on vissiin jäänyt joku sauma hitsaamatta ja näin vettä on päässyt kattopahviin ja se on sitten homehtunut.
 
Takaisin
Ylös Bottom