GTI malleista asiaa..

Dewill

New Member
Liittynyt
8 Elokuu 2005
Sijainti
Varkaus/Kuvansi
Onkos noissa kaikissa GTI-malleissa katalysaattori ? Itse en ollut tietoinen asiasta kun oman GTI Lancerin ostin. Omani on vuosimallia 93. Itsehän diggailen tyylikkäistä pakoputken päistä, enkä mistään mehupilleistä, niinkuin omassani on. Tää on tälläinen tyyli fetissi juttu, mistä en voi kiistellä =) Tai onko mahdollista laittaa reilumman kokoinen äänenvaimennin ? Mä en tiedä katalysaattori putkista enempää kuin sika taivaan tuulista, joten valaiskaa eksynyttä.. Mieluusti laittaisin uuden komeemman putken perään. Nyt on tosiaan sellaset mehupillit, joihin just ehkä sormet mahtuu =)
Mistäs sais sit uuden putken reiluun hintaan ?

Entisessä Mitsussani oli taottu, hitsattu ja pätkitty putki, joka tosin oli tehty ihan ammattitaitoisten käsissä ja antoi hyvät saundit perässä tulijoille.
 
Mulla on ainakin Coltissa katista taaksepäin 2,5" putkea ja päätevaimennin APCn rosterinen 4" ulostulolla, eikä katti oo millänsäkkään ;)
Putki on itsetehty kun ei noihin taida muuten saada (teettämällä jossain tietty) hyllystä isompaa rööriä

Ja katalysaattorin voit vaikka poistaa kunhan vaan pistät aina katsastukseen sen takaisin :)
 
Katalysaattori sijaitsee siellä pakoputken alkupäässä lähellä moottoria. Siitä taaksepäin pakoputkea saa muuttaa tai vaikka tehdä kokonaan uuden. Ääntä saat kohtuu helposti lisää vaihtamalla sen alkuperäisen takavaimentimen johonkin ns. läpivirtaavaan vaimentimeen. Noita yleismallisia löytyy lähes jokaisesta varaosaliikkeestä  ;)
 
kiitoksia valaistuksesta. Mä fundeerasinki, että mihin asti se katalysaattori tulee. Nyt pitää vaan pitää vaan mitata minkä kokoisin röörin laittaa mehupillien tilalle. Onko kellää hyvää varaosa liikettä, mistä saa reilun hintaista läpivirta rööriä / sporttiputkee..Ei kuitenkaa mitään älyn isoo putkee oo tarkoitus laittaa. Kiitos vastauksista !
 
Vinkkinä, että älä osta liian isoo pönttöö taakse. ;) Itellä edellinen tai joku edellisistä omistajista asennuttanut Remuksen pöntön kahella isolla ulostulolla. On sen kokonen, että tartteis tosi hyvät kiinnitykset ettei kolisis. Puoli senttiä väliä kontinpohjaan ja kontin pohjan seiniin, joten kolisee talvella varsinkin. :-\ Putkisto katilta taaksepäin vaihettu 2,5".

Keskisuomessa yksi äijä vääntelee putkia kohtuu hintaan, itekkin kävin siellä uuen akselinylityksen vaihtamassa ni lähes ilmaseks teki/asenti. :peukku
 
hyvä tietää. Varmaan kesällä alan tutkimaan enempi tota putki juttuu. Aluksi tarttee rajummat vanteet alle ja sekin lysti maksaa suuria määriä. Keskisuomeen on turhan pitkä matka, mutta jos joskus siitä ohi huristelen, niin sit voin harkita sen kaverin palveluksia putken trimmaamisen suhteen. Taidan laittaa vaan perusvaimentimen hieman suuremmalla ulos tulolla ens alkuun. Jostain motonetistä saa varmaa jonku suht halvan amistuuning röörin =)
 
Mulle tuli just uus putkisto autoon. Laitettiin "erillinen" vapaasti virtaava takapönttö ja haponkestävästä putkesta ulostulo. Laitan kuvaa viikonloppuna, muistuta jos en muista.

Erään mitsuvelhon suusta kuultua:
Vakioputkisto on riittävää kokoa, 2". Jos se on laho niin uutta putkea vaan mut mielellään samankokoista jos ei ole muuten viritelty. En ainakaan usko että suurempaa hyötyä saa 2,5" putkella, kukaan penkittänyt?

Takapönttö on siis ainoa joka ahdistaa putkessä, se vaihtoon niin hyvä tulee. En suosittele Simonsia.

Katin poistosta ei ole havaittavaa hyötyä, voin ite vahvistaa kun pääsen testaamaan kulkuhaluja, olen ajelllut ilman kattia ja nyt katti paikallaan. (Kiitos vaan auton myyjälle joka kusetti että autossa on 'vapaasti virtaava katti', oli pelkät kuoret) ::)


P.S. Biltemasta saa edullisia päitä.
 
Erillisellä takiksella tarkoitin tietysti sitä että ulostulo hitsattiin siihen kiinni. ;) Pääksi tuli halkaisijaltaan 90mm haponkestävä putki.

Katin vaikutuksesta on hankala sanoa kun taukoa oli viikko välissä, mutta luotan edellisen kertojaan. Äänet (ja ulostulo) oli se mitä lähettiin hakemaan, ja kyllähän ne paranikin. Ääni muuttui vakiosta murinan suuntaan, ja minkäänlaista Simons-röpellystä tai pörinää ei onneksi ole! Kierroksilla 3-4000 kumina muuttuu jopa hieman liian kovaksi matka-ajossa, mutta olen kahdessa viime autossa tottunut hiirenhiljaisiin pakoääniin. :) olen silti varma etä totun ääniin koska ei ole vielä mankkaakaan autossa ja äänieristysprojektin voisi aloittaa keväämmällä.

Eli jos tykkää murinoista eikä matka-ajossa tuo kovempi ääni häiritse, niin suosittelen Raptor:ia takapöntöksi. Ainakin Osaset-ketju myy 40-50 euron hintaan. Pönttö on erittäin pieni, eli matala, joten se jää hyvin piiloon vakiopuskurillakin. Näin päästään hakemaan optimaali-ulkonäköä, eli ulostulo on se mikä vie huomion. Vakiotakis oli muuten j-ä-r-kyttävän kokoinen Ämpäri, ei sitä uskonut ennen kuin se oli lattialla. Ei ihme että äänet muuttu parempaan suuntaan..

Pari kuvaa asennuksesta:

http://pg.photos.yahoo.com/ph/lancer94gti/album?.dir=/cec1&.src=ph

p.S. Mikä tärkeintä, nyt toimii jarrut!
 
Kiitoksii Axu informaatiosta ja kuvista.
Varmaa tarvii sit kezällä käydä osaset liikkeestä hakeen ton tyylinen vaimennin ja biltemasta joku loppurööri.
Ja tuumia en hae putkeen enempää. On totta, ettei tartte isontaa putkee turhaan, muuten tulee vastapaine vajautta..
Onneksi sentään sai auton pestyä eilen. Mun auto on sittenkin musta väriltään eikä kuran ruskee. Nyt olis korkee aika ottaa omasta autosta jotain fotoi ja laittaa tänne ihmisten silmien arvostelun kohteeksi.
 
Dewill sanoi
Kiitoksii Axu informaatiosta ja kuvista.
Mun auto on sittenkin musta väriltään eikä kuran ruskee. Nyt olis korkee aika ottaa omasta autosta jotain fotoi ja laittaa tänne ihmisten silmien arvostelun kohteeksi.

Eipä kestä. Paras tuunaus taitaa olla pesu, sen verran muuttuu auto. Itekin olin 3kk pesemättä ja talvitehopesu siinä vaiheessa teki terää (17e!). Noissa putkikuvissa auto onkin taas ihan kurassa..Laitahan kuvia niin näkee keeteeiitä lisää.
P.S. Onko se oikeesti musta, vai grafiitinmustaharmaa niinkuin mulla? Otteessa lukee harmaa :eek:
 
Kyllä se on ehkä enempi harmaa, eli maantie sävy kun lähempää öögaa. Maku asia, mistä päin katsoo =) Taitaa olla meillä about samaa sävyy sit. Mun pitää paneutua tosiaan kesällä enempi tohon putki asiaan. JA samalla bongata joku hyvä paja, missä ne fixais mun putken..Itsellä kun ei oo mitään tiloja ruuvata autoo, ellei taivasalla..
 
Takaisin
Ylös Bottom