Hihnapyörä hajosi..

Toppo

Galant 2,4GDI GLS -99
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Heitti tuossa Gallu tehostajan/ilmastoinnin remmin pois päältä, ja syyksi paljastui kampiakselin päässä oleva moniurahihnapyörä, jonka värinänvaimentimen kumin vulkanointi oli pettäny jolloin pyörän ulompi osa pääsi vemppaamaan niinkin rajusti että oli jo ehtinyt syömään nokkahihnan suojakotelon rikki..  ..ja uusi pyörä ei maksa vehossa kuin 255€ prkl  :seina

Tuli vaan mieleen että onko kenellekkään muulle tuollaista sattunut? Ei pitäis kuitenkaan mikään kulutusosa olla, ja autolla kuitenkin ajettu "vasta" 130tkm.. Autoon vaihdettiin liikkeessä hihnat n. 3kk sitten - oisivatko vetäneet liian tiukalle tai muuten murjoneet pyörän rikki.. noh, sitä nyt on turha jälkikäteen porata..  :p
 
Mulla kavi sama homma eclipsessa 4g63 koneen kanssa.

Vulkanointi petti, sulatti muovikopan ja muovin paloja meni nokkahihnan valiin ja pyoraytti ajoitusta sen verran etta mannat loi venttiileihin ! Positiivista oli etta hihna ei katkennut .
 
Jepulis - meikäläisellä oli kans niitä sulaneen muovin kimpaleita ihan kiitettävästi siellä nokkahihnan suojakotelossa... Luojan lykky että heitti sen tehostajan remmin pois päältä - oisin varmaan muuten ajellut sillä vielä pitkään huomaamatta mitään..
 
Takaisin
Ylös Bottom