hukkaportin varsi öljyssä ?

J

jaskajokunen

Guest
Toisen ketjun yhteydessä on tullut todetuksi, yli paineventtiili on aktiivisemmin alkanut pitää sitä Psiih ääntä vedätettäessä ylämäessä yms. tilanteissa. Tänään viikkohuollon yhteydessä huomasin, että hukkiksen käyttötanko oli aivan öljyssä ( ilmeisesti kalvo alkaa olemaan kaput ) ?
 
Meillä oli samallailla varsi öljyssä ja kalvo oli rikki, helppo konsti kokeilla vaikka puhaltamalla hukkikseen ilmaa jos ei pidä ilmaa sisällä niin kalvo puhki.
 
Kuntoon tuli ! Hukkiksen kalvo oli puhki. Kiitokset "Jahvetille" nopeasta varaosatoimituksesta :peukku
 
Joskus saatan olla jopa kotona niin että homma toimiii.. :peukku

oliko siitä liittimestä mitään apuja??
 
putsailin sitä töissä ja ajattelin pistää niiden johtojen päälle kutistesukan varmistamaan häiriötöntä toimintaa. Asennus vasta sitten kun kevät etenee (ts. taivaan alla on tallini) ja ilmat lämpenee.
 
terve! mulla samanlainen vika ilmaantui tänään,mutta ilokseni huomasin että täältä löytää vastauksen joka ongelmaan. pieni tarkennus-> vaihdoitko hukkaportin vai sen ylipaineventtiilin kalvon? oireina on öljyinen hukkaportin tanko ja se "psyyi" ääni kiihdyttäessä. paljonko tuli kustannuksia korjauksesta (osat)? kiitokset etukäteen!
 
"jahvetin second hand" shopista löytyi halvalla, tosin nytkin on se käyttövarsi öljyssä, muttei vuoda/ääntele :peukku
 
jaskajokunen sanoi
"jahvetin second hand" shopista löytyi halvalla, tosin nytkin on se käyttövarsi öljyssä, muttei vuoda/ääntele :peukku
[eli vaihdoit sen hukkaportin kellon?/quote]
 
m,

psiih ääni tulee imusarjan ylipaineventtiilistä ja se on (pitäisi olla) 1.2 bar:ssa.

edellisessä moottorissa oli jokin edellinen omistaja hieman päättänyt muutella paineita: otti kevyesti 1.5 bar ja itseasiassa se varoventtiili ei toiminut lainkaan (oli hakattu kannenalta koko paska läjään..). Hukkaportin tangon pituuden säädössä 1 kierros on jo paljon (muistaakseni n. 0.2 - 0.3bar eli kannattaa vaikka merkitä alkuarvo/-paikka ja kääntää esim 1/6 kierros kerrallaan, siis jos haluaa kikkailla/säädtää ahtopaineella: itsellä nyt max kuormituksessa n. 1.0 - 1.1 bar)

itseasiassa turbopainemittari (15-20e) ei ollut lainkan hassumpi investointi, näkee mukavasti ahtopaineen muutoksen eri tilanteessa... ja ehdoton kun haluaa itse säädellä ruiskupumpun säätöjä 8)

t:eko_mies
 
Takaisin
Ylös Bottom