Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Eli aattelin tuossa et vois tämmöisen mielenkiinnosta tehä.
Siis karuimmat, huonoimmat, uskomattomat, pahat ja hirvittävät katsastus kokemukset Mitsubishin kanssa.

Itsellä riittää parikin mutta kerron ny tämän viimesimmän tämän päiväisen..

14.2.-17 aattelin että käyn projektin viemässä leimalle ja amistolla kattelin kaikki kuntoon.

Autoon mennyt enemmän verta kun rahaa ja aikaa molempia enemmän.
Povoon Eestinmäelle vein ja katsastusmies aluks lähti sudittaa uusia talvirenkaita loskasella parkipaikalla ja huuuatti ykkös vaihetta nii perskuleesti!
Olin ottanu jo päästöt mutta meinas alkaa uuestaan niitä ottaa.
Sittenpä sanoi että avaa takaluukku niin katsotaan varoituskolmio, ja sehän oli subbari kotelon alla vaan eipä se inssi sitä uskonu.
Seuaavaks turvavyöt, ryki minkä lihaksistaan jakso, sitten olin vahingossa laittanut turvavyön lukot ristiin (oikea keskellä ja kesinmäinen oikealla).
Testas itsekkin että näin oli. 2 kertaan testas jarrut ja iskarit.
Pohjan vuoro. hakkas vasaralla pellit mutrulle ja melkee sivu helmat paskaks.
Ei löytäny mitää nii mumisi että "on tää kai ikäsekseen kunnossa" (ja auto on siis ruosteeton)
Sitten puslien väljyydet niin jo vatkas uton melkee alas siitä nosturilta mutta eipä löytäny väljää.
Pyörän välykset yms. ei mitään niinkuin ei pitänykkää mut turhan jämäkät otteet silti kaverilla.
Kovasti zoomailee ja katsoo konepellin alle ja sanoo et "sulla on väärä auto, runkonumero ei täsmää"
Siinä kohtaa vähä pomppasin et mitä himputtia jätkä selittää. Avasin uuestaan ja käskin kattoo uuestaa nii joha alko oikeet numerot näkyy,
syytti sitä kun oli maalattu + raaputti maalia pois.
Ikinä ei takavalon tummennuksista oo tullu snaomista muutaku K1:llä toissa vuonna joka olikin se toinen tarina mutta tällä kertaa tuli merkintä korjauskehotuksesta.


Jäi siis leima kiinni 2 kertaan merkatusta turvavöiden lukosta, ja 2 korjaus kehotuksesta kärkikolmion uupumisesta ja takavaloista. Eli voipi haistaa köntsät :D

Lisäksi teki 2 virhettä, itse huomasin että etu vasen koiran luu väljä kiinnitys ja pakoputki kolisi vähän runkoon sekä puuttui ovi pahvit kuskin ovesta ja takaovista (kun ei saisi teräviä reunoja olla)
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Hahh. :D En kyllä muista että iteltä ois koskaan katottu varoituskolmiota.

Muutenkin kyllä oikeastaan mennyt ihan asiallisissa merkeissä omat katsastukset täällä useammilla asemilla. Jotkut katsurit on vähän tarkempia (mielestäni jopa aiheettomasti) kun toiset.

Typerimmät keissit on tainnu olla että talvirenkaat piti tulla näyttämään. (oli marraskuu ja käytin leimalla sileillä kesäpyörillä) sanoin vielä että tässä ei ole kyllä mitään järkeä. Kerran tuli korjauskehotus kun kytkinpolkimesta puuttu kumi. Muistan myös yhden vuoden millon "korjattava hitsaamalla" oli osoitettu auton väärälle (terveelle) puolelle.

Mutta kaikenkaikkiaan sulla ollut kyllä hienolla asenteella katsuri hommissa. :D
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Slider sanoi
Muistan myös yhden vuoden millon "korjattava hitsaamalla" oli osoitettu auton väärälle (terveelle) puolelle.

mites toi homma si sai päätöksen :D
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Oliko toi siis rekisteröintileimaus?
Sillon toki katsoo vyöt ja kolmiot jne.
Ja toki se saa ottaa päästöt uudelleen se asema jos epäilee lapun oikeellisuutta (muttei saa laskuttaa siitä)
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Harri K sanoi
Oliko toi siis rekisteröintileimaus?
Sillon toki katsoo vyöt ja kolmiot jne.
Ja toki se saa ottaa päästöt uudelleen se asema jos epäilee lapun oikeellisuutta (muttei saa laskuttaa siitä)

Kyllä minulta on testattu vyöt viime vuosina ihan normaalissa katsastuksessa.

Eikä tuo nyt kuulosta että suikkamies olisi tehnyt mitään väärää. Etenkään kun ei voi tietää miten kovasti koputteli oikeasti. Monet näes tuntuvat hieman liiottelevan tuon suhteen. Kuva selventäisi paljon.
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Tuntuu että viime vuonna oli jossain listallu merkaattu et vyöt syynätään. Jouduin meinaa muutaman vaihtamaan..
Ja mä en nyt kerro koko tarinaa (taas) mutta vuotavan putken takia ei Menny päästöt niin katsuri alkoi vaatimaan vtt lappuja kun oli viritetty.. Ja kun se saatiin sovittua niin tarkasti vielä ilmansuodattimenkin ;D
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

akio sanoi
Tuntuu että viime vuonna oli jossain listallu merkaattu et vyöt syynätään.

Multaki katsuri kaivo takaa keskimmäisen vyön penkin välistä ja käski ottaa pois koska nelipaikkanen.
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Vähän joskus häiritsi, kun eräs inssi ajoi Galantin jarrudynoon, totesi vaan että "kattotaa kui käy"
No ei pyrkinyt auto nousemaan dynosta, viskokin ilmeisesti vielä pelaa.
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

korsma sanoi
Vähän joskus häiritsi, kun eräs inssi ajoi Galantin jarrudynoon, totesi vaan että "kattotaa kui käy"
No ei pyrkinyt auto nousemaan dynosta, viskokin ilmeisesti vielä pelaa.

Se onki hyvä ku katsuri ei ymmärrä et nelivedolle vähä eri dynamometer, on ne onnistunu kyllä monet nelikot rikkoo ku loppujen lopuks noi katsurit ei joko tiiä mitää tai sit niit ei kiinnosta vidduakaan.
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Harri K sanoi
Oliko toi siis rekisteröintileimaus?
Sillon toki katsoo vyöt ja kolmiot jne.
Ja toki se saa ottaa päästöt uudelleen se asema jos epäilee lapun oikeellisuutta (muttei saa laskuttaa siitä)

Normi katsastus oli
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Basbarduu sanoi
Kyllä minulta on testattu vyöt viime vuosina ihan normaalissa katsastuksessa.

Eikä tuo nyt kuulosta että suikkamies olisi tehnyt mitään väärää. Etenkään kun ei voi tietää miten kovasti koputteli oikeasti. Monet näes tuntuvat hieman liiottelevan tuon suhteen. Kuva selventäisi paljon.

Itsellä kerran vaan ja nyt oli toinen, takavöitä ei viimeks koittanukkaa
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

TuplaNokka sanoi
mites toi homma si sai päätöksen :D

Sudittiin massaa siihen päälle mikä ois pitäny (katsastusmiehen mielestä) korjata ja hitsattii se toinen puoli mille ei ois tarvinnu tehä mitään. (katsastusmiehen mielestä)
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Jos katsuri koputtelee auton pohjaa, niin se on ollu vissiin epäilyttävän näköinen. Kun minä en muista, että multa olis yhdestäkään autosta yli 20 vuoteen koputeltu pohjaa ;) Sen enempää ei ole kyllä varoituskolmioitakaan käyty ihmettelemässä. Turvavöitä kylläkin on testattu vaihtelevasti.
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Täytyy muuten sanoa jotain hyvääkin tähän, maanantaina kun vein kytkinvikaisen carisman leimalle (sammui linjalla 6 kertaa ;D ) niin pohjaa/helmoja kokeili ihan käsin. Auto ei muutenkaan ollut mikään helmi (kukkaa kaarissa, lakkavikaa katossa, skraidut joka ovessa ja peili teipillä) niin oli ainakin n mun mielestä epäilyttävä ;D
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Taas ois yks naurettava hylky tarina haluutteko kuulla ;D
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

No kävinpä eclipsee näyttää leimalla;
muutoskatastus alustalle ja vanteille ja määräaikais katsastus.
kävin muutaman kerran konttorilla varmistamassa että kaikki alustaa varrten tarvittavat on katsastukseen, no eipä ollut.
piti kuulemma suuntaus lapussa lukee iellä että millä alustalla suunnatttu.

noh, vilkut, ne kuulemma "vilkkui väärin" laitoin sähköt uusiks melkei koko autoo ja katoin korjausoppaista miten sähköt menee ja clubilaisiltaki kyselin varmistusta tähän ja ne on kytketty oikein eikä oo mitkää tuninki vilkut tai mitään, siitä korjaus kehotus.

kävi ukko ettimässä vanne koon että meneekö muutos katsastuksen puolelle vai onko sallittu leveydeltään /kooltaan, ensin todettuaan etä renkaat on vielä tieliikenne kelpoiset, no sitten se tuli kopista ja sanoi että "ei näitä muutos katsastaa tarvitse, mutta pistin niistäkin nyt hylkäyksen kun ei mennyt muutenkaan läpi"

oli myös happiarvo korkealla kun hieman vuosi putki ja yks väljä pallonivel ja sitäkään ei viittiny kertoa että kumpi alapallo kun niitä on kaks.

mielestäni kyllä hyvin kohtuutonta ja ei edes mielestäni laillista noin tehdä. en tiiä, vilkuistakin kysyin ennempää onko ne ok ku jenkki tuonti ja samalla sumarista, molemmista valehdeltiin.
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Vaikea sanoa huonointa, kun en ole koskaan saanu mistään ajoneuvosta tai kärrystä hylsyä ja itse asiassa en edes korjauskehdotusta. Mutta ehkä se oli huonoin, kun varasin netistä katsastusajan ja jouduin odottamaan yli puolituntia oman ajan myöhästymistä. Lisäksi kahvi oli konttorilla kehnon makuista.
 
Vs: Huonoimmat Katsastus kokemukset (Mitsubishi)

Noo itelle ei oo onneksi vielä tullut mitään epäasiallista vastaan mutta parit tarinat kuitenkim kerron.

Mulla oli kerran "projekti" e39 galantti kaverin hallilla ja en sitä sitten kasattuani enää ehtinyt katsastamaan. Laitoin kaverin sitten asialle ja eihän se läpi mennyt. Se ei sinänsä tullut yllätyksenä, kun auto oli gallulle ominaiseen tapaansa hieman "rapsakassa" kunnossa ja valoissa oli pientä häikkää välillä jne pientä. Autolle oli siis tarkoitus leima hommata, jotta sillä voisi helpommin kulkea 15km pätkää jääradalle ja takaisin.

No, tätä katsuria ei ollut ruosteet haitanneet tai vilkkujen välkkyminen miten sattuu kiinnostanut vaan hylyn syyksi oli kirjailtu kaikkea muuta. Jarrut ei kuulemma toimineet (kokeiltu pihalla), lambda puuttui (meni kyllä päästöistä läpi) ja kyllä, lambda oli kyllä siellä ja toimikin vielä. Jokainen joka on e3x konehuoneeseen kattonut, kyllä tietää miten piilossa se lambada siellä on.. Oli vielä kuulemma useammam kerran kaverilta tivannut, miksi tälläisiä romuja pitää yrittää leimata ;D

Yhteen aikaan tuli siirtolappuja haettua useammankin kerran ja koska lähettyvillä oli vain yksi asema, tuli sen ihastuttavan asiakaspalveluhenkinen emäntä tutuksi. Siltä ei meinannuy niitä lappuja saada ilman että selvittää kivesten ympärysmitasta lähtien kaiken mahdollisen. Koetinkin aina päästä hakemaan laput tämän emännän ruokatunnin aikaan, jolloin katsurit itse hoiti homman asiallisesti.
 
Takaisin
Ylös Bottom