- Liittynyt
- 10 Huhtikuu 2010
- Sijainti
- Lappeenranta
Tuolle alicen 2g Eclipselle olisi jakopääremppa edessä ja nyt mietityttää sitten osia tilaillessa seuraava asia.
Tuohon 420a koneeseen kun suurin piirtein kaikki muut osat ovat halpoja, mutta hydraulikiristin maksaa OEM osana $200. Tähän päälle laakerit ja jakohihna (Gates Racing oli suunnitelmissa laittaa) niin ollaankin jo $400 lukemissa. Jenkeissä kuitenkin Partsdinosaur myy alle puoleen hintaan tästä seuraavanlaista settiä, missä alkuperäinen hydraulikiristin korvataan mekaanisella:
http://www.store.partsdinosaur.com/product2625.html
Tuolla sivulla alempana olevassa linkissä aika hyvät kuvat siitä, millainen konstruktio on kyseessä. Irkissä oltiin nopealla kyselyllä (otoskoko 2 henkeä ;D) sitä mieltä, että mekaaninen on toimintavarmempi, mutta tarvitsee jonkin verran sitten itse vahtia että se kireys on aina ok. Jenkkifoorumeilla ko. setistä on sen asentaneilla hyviä kokemuksia, mutta muuten ilmaisu "mixed emotions" kuvannee hyvin porukan suhtautumista tuohon kiristysmekanismin muutokseen.
Tästä kyseisestä koneesta tuskin kovin monella on kokemusta, mutta mitenkäs noin yleisellä tasolla nuo mekaaniset kiristimet pelaavat? Hydraulinen lienee yleisempi, mutta käyttääkö jokin autonvalmistaja vakiona mekaanisia kiristimiä omissa koneissaan, ja tarvitseeko sitä kireyttä sitten kuinka tiuhaan tahtiin valvoa? Etenkään nuo Gatesin paremman luokan remmit eivät varmaan ainakaan kauheasti käytössä veny, että sen takia tarvitsisi tuosta kireydestä stressata. Ei vaan huvittaisi 2kk välein availla suojamuoveja ja säätää kiristintä.
Tuohon 420a koneeseen kun suurin piirtein kaikki muut osat ovat halpoja, mutta hydraulikiristin maksaa OEM osana $200. Tähän päälle laakerit ja jakohihna (Gates Racing oli suunnitelmissa laittaa) niin ollaankin jo $400 lukemissa. Jenkeissä kuitenkin Partsdinosaur myy alle puoleen hintaan tästä seuraavanlaista settiä, missä alkuperäinen hydraulikiristin korvataan mekaanisella:
http://www.store.partsdinosaur.com/product2625.html
Tuolla sivulla alempana olevassa linkissä aika hyvät kuvat siitä, millainen konstruktio on kyseessä. Irkissä oltiin nopealla kyselyllä (otoskoko 2 henkeä ;D) sitä mieltä, että mekaaninen on toimintavarmempi, mutta tarvitsee jonkin verran sitten itse vahtia että se kireys on aina ok. Jenkkifoorumeilla ko. setistä on sen asentaneilla hyviä kokemuksia, mutta muuten ilmaisu "mixed emotions" kuvannee hyvin porukan suhtautumista tuohon kiristysmekanismin muutokseen.
Tästä kyseisestä koneesta tuskin kovin monella on kokemusta, mutta mitenkäs noin yleisellä tasolla nuo mekaaniset kiristimet pelaavat? Hydraulinen lienee yleisempi, mutta käyttääkö jokin autonvalmistaja vakiona mekaanisia kiristimiä omissa koneissaan, ja tarvitseeko sitä kireyttä sitten kuinka tiuhaan tahtiin valvoa? Etenkään nuo Gatesin paremman luokan remmit eivät varmaan ainakaan kauheasti käytössä veny, että sen takia tarvitsisi tuosta kireydestä stressata. Ei vaan huvittaisi 2kk välein availla suojamuoveja ja säätää kiristintä.