ilmaa polttoainejärjestelmässä ?

J

jasu

Guest
pajero seisonut jonkin aikaa pihalla ( kun olin lomilla)eikä tykästynyt käynnistyä... jonkin aikaa pyörittelin, mutta ei pörähtänyt tippaakaan... onko päässyt ilmaa p-aine järjestelmiin ja onko neuvoa kuinka toimia, jotta päästäisiin liikenteeseen ? Tänks ! Kone on 2,3 dielsel ja vm on jostain 83-85 paikkeilta ...
 
Moikka,

Mulla ex-Galant TDIC 1987:ssä (R.I.P.) oli usein oireena kuvailemasi kaltainen tilanne. Jos auto seisoi esimerkiksi yön yli, se käynnistettäessä hörähti saman tien, mutta sammui. Sen jälkeen piti sahata joskus pitkäänkin. Oire oli ajoittainen ja usein pahempi, jos tankissa oli puoli tankkia naftaa tai vähemmän. Hain vikaa moneen kertaan, vaihdoin polttoainetankin kai pari kertaa, samoin imuputken tankilta pumpulle asti. Todennäköisesti jossain oli pieni vuoto, niin pieni, että putki valui pumpulta tankille tyhjäksi yön aikana. Imuputken vaihdon jälkeen oire käytännössä hävisi kokonaan. Silloin, kun oire oli pahimmillaan, sain auton aina käyntiin polttoainesuotimen pumpusta pumppaamalla.

Sinun tapauksessasi kannattaisi varmaan ihan ensiksi kiristää kaikki polttoainejärjestlmän letkujen ja putkien liitokset (sekä imu että paluu!) ja uusia vähänkään hapertuneet kumiletkut sekä tietenkin myös epäilyttävän näköiset kupariputket. Pahiten yleensä syöpyvät tulot ja lähdöt suoraan tankin luota, ne kannattaa tutkia kanssa huolella. Jos putki tankin luota on syöpynyt haperoksi, on usein järkevintä korjata tilanne pujottamalla putken päälle kumiletkun pätkä ja kiristää se siihen letkunkiristimellä.

Toivottavasti saat oireen katoamaan!
 
Takaisin
Ylös Bottom