Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Tuli tänään kaverin kanssa puhetta,kuinka hänellä noussut kk-maksu,ja kun sitä itsekkin aloin miettimään,niin samanhan se on itsellänikin tehnyt.
Nopeus on noussut puolella siitä kun aikanaan hankin liittymän.

Katsoin sitten huvikseni muiden tarjontaa,ja samaa hintatasoa oli.

Eikös jokunen vuosi sitten ollut jotain juttua kuinka on ylihinnoiteltua suomessa laajakaistat yms.?

Eniten se ihmetyttää,kun pitäisi olla samat liittymät,samasta kaupungista,ja hänellä kuitenkin kalliimpi kk-maksu.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Laajakaistojen kilpailu loppui käytännössä kuin seinään kun Elisa osti hintahäirikkö Saunalahden pois. Sen jälkeen Elisa jopa nosti hintoja usealla alueella.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Joo kyllä tuo hintakilpailu on melkolailla nollissa laajakaista markkinoilla. Sonera ja Elisa ovat hyvin sopuisasti kavereita keskenään laajakaistahinnoittelussa. Ei minkäänlaista eroa hinnoissa eikä palveluissa näillä operaattoreilla ja kaupungista toiseen jatkuu sama tapa toimia. Voisipa epäillä jopa kartellista. Oulunseudulla ainoastaan OPOY pistää hanttiin hinnoissa taloyhtiö liittymillä, mutta esim. Rovaniemeläiset ovat täysin näiden kahden operaattorin sopuhinnoittelun alaisina. :mad:
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Ilmankos ei ole Elisalta tullut enään pitkään aikaan sellaista mukavamman sisällön omaavaa postia kuin tyypillinen lasku kirjekuoressa ;D.

Aikoinaan oikein laittoi ihmetyttämään, kun tuli ilmoitus et nopeus nousee pykälällä ylöspäin kuukausimaksun pysyessä samassa. Tai vaihtoehtoisesti voi valita kk-maksun laskun pykälällä alaspäin nopeuden pysyessä nykyisessä.
Ja siinä vaiheessa vasta ihmetystä olikin ilmassa ku vastaavanlainen kirje ilmestyi uudestaan... en nyt enää muista, mutta haarukassa 6-9kk tuon ensimmäisen jälkeen :nykii.

Sittemmin onkin ollut astetta hiljaisempaa tuolta rintamalta viimeiset pari vuotta ;D ;D.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

mulla s.lahden hinta tippui kun muutin vaasasta kontiolahdelle... :nykii
syynä tais olla e-pohjanmaan puhelin yhtiö VLP joka omistaa melkein kaikki johdot siellä
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

zare sanoi
Ilmankos ei ole Elisalta tullut enään pitkään aikaan sellaista mukavamman sisällön omaavaa postia kuin tyypillinen lasku kirjekuoressa ;D.

Aikoinaan oikein laittoi ihmetyttämään, kun tuli ilmoitus et nopeus nousee pykälällä ylöspäin kuukausimaksun pysyessä samassa. Tai vaihtoehtoisesti voi valita kk-maksun laskun pykälällä alaspäin nopeuden pysyessä nykyisessä.
Ja siinä vaiheessa vasta ihmetystä olikin ilmassa ku vastaavanlainen kirje ilmestyi uudestaan... en nyt enää muista, mutta haarukassa 6-9kk tuon ensimmäisen jälkeen :nykii.

Sittemmin onkin ollut astetta hiljaisempaa tuolta rintamalta viimeiset pari vuotta ;D ;D.

Nyt Elisalla on just tarjous päällä millä saa 24/1 ADSL liittymän 8/1 hinnalla(44,90€) oliko nyt puolex vuotta, sen jälkeen 49€ kk.
Tohon saa uuden modeemin ilmaisex mukaan. Nyt toi ei vaan tuu itsestään vaan pitää soittaa asiakaspalveluun ja tilata itse.
Osin varmaan sen takia kun toi vaatii sen uuden modeemin, niin ei nopeuden nostoa voi tehdä näppäilemäällä.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

ite otin tuon mobiililaajakaistan ku yli kympin halvempi kuussa kuin kiinteä.piti olla yhtä nopea ja yhtä hyvä. kissan kellit ole. 1m pitäs olla nopeus ja parhaillaan on käyny 600kb/s normaalista tulee semmoset 250kb/s.nyt sitten taistellaan mitenkä tuon 2 vuoden määräaikaisen liittymän sais suljettua.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

markok sanoi
Nyt Elisalla on just tarjous päällä millä saa 24/1 ADSL liittymän 8/1 hinnalla(44,90€) oliko nyt puolex vuotta, sen jälkeen 49€ kk.
Tohon saa uuden modeemin ilmaisex mukaan. Nyt toi ei vaan tuu itsestään vaan pitää soittaa asiakaspalveluun ja tilata itse.
Osin varmaan sen takia kun toi vaatii sen uuden modeemin, niin ei nopeuden nostoa voi tehdä näppäilemäällä.

mulla on 8/1 saunikselta ja 37e/kk
meinaa vaan alkaa harmittamaan tuo että 8kk on vielä 2vuoden känny sopparia jäljellä...
kukaan ei ole vielä paremmaksi tehnyt :'( 39e/kk sis puh3000min+vidpuh3000min+tekst3000kpl+mms3000kpl ylimenevät perushintasia..... (totaali liittymä joka poistu vuositten markkinoilta)
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

JKorpela sanoi
mulla on 8/1 saunikselta ja 37e/kk

Tuo onkin aika halpa. Itsellä maksaisi sama nopeus samalta firmalta 44,90 kuussa. Matkaa Helsingin keskustaan linnuntietä on alle 35 km eli luulisi olevan halpaa toteuttaa mutta kun ollaan Elisan vahvalla alueella niin kaikki kilpailu loistaa poissaolollaan. :( Itselläni oli 10 kertaa nykyistä megaista nopeampi yhteys jo vuonna 1994 ja huomattavasti halvemmalla. Ai miten niin Suomi on taantunut tietoliikenteen takapajulaksi?
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Oulun puhelimella on tää 4/1 tällä hetkellä 49e, mutta nousee joulukuun alusta 8/1:eksi, samalla rahalla.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

valokuitua se olla pitää. liityin vuosi sitten seutuverkko kuuskaistaan 10megan netti yhteydellä. yhteyttä mahdollisuus nostaa vaikka 100megaan asti. liittyminen makso(kaivinkonetyö+muut härpäkkeet) 1100e :'(. kk maksut 40e kk :). enkä halua enää rahojani takasin. on se niin hianoo. :peukku
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Itse olen Tampereella,jossa valinnanvaraa olisi,mutta näyttää kaikilla olevan tosiaan samat hinnat.

Pari vuotta sitten kun nykyisen liittymän otin,niin sanottiin että nopeudet tulevat "monesti" tuplaantumaan seuraavien vuosien aikana,hinnan pysyessä samana.

Kerran on nopeus tuplaantunut,hinnat noussut kolmesti.

Nopeutena ei ole kuin meganen,joka riittää aivan mainiosti (en lataa,enkä pelaa).
80-120kt/s on ollut aina,jos vastapuolellakin on ollut kaikki kunnossa.

Noh,kai se on vain pyyhittävä kusi linssistä ja piipitettävä hiljaa nurkassa..
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Yksi vaihtoehto monella taalla mainitulla alueella on nebula, hinnat ovat samaa luokkaa kuin elisalla etc. kunnes katsoo mita siihen hintaan kuuluu..
http://www.nebulazone.fi/hinnat.php
NebulaZone Advanced
Liittymä sisältää yhden kiinteän julkisen IP-osoitteen
Lisäosoitteita saatavissa 25 eur /kpl kertamaksulla
IPv6-tuki (veloituksetta, tulossa 2007 syksyllä)
Liittymän liikennettä ei rajoiteta kumpaankaan suuntaan
Liittymää saa käyttää palvelinkäytössä
Tarvittaessa oma reverse-nimipalvelutietue veloituksetta
Ja palvelu on tuolla viela pysynyt taysin eri luokkalla kuin elisalla etc.

Ikava kylla itse asun "katve" alueella, useampi kaveri on vaihtanut liittymansa tuohon ja ovat olleet tyytyvaisia..

Myoskin on pari muuta pienempaa puljua jotka ovat ostaneet saunalahden vanhaa runkoverkkoa (elisahan ei saanut ostaa koko verkkoa monopolisyista vaan se myytiin useammalle taholle).
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Joopa täällä Tammisaaressa maksaa toi Sonera 1M 34€ ja Suomen kalleimpaan ryhmään kuulutaan :seina :seina.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

JKorpela sanoi
mulla on 8/1 saunikselta ja 37e/kk
meinaa vaan alkaa harmittamaan tuo että 8kk on vielä 2vuoden känny sopparia jäljellä...
kukaan ei ole vielä paremmaksi tehnyt :'( 39e/kk sis puh3000min+vidpuh3000min+tekst3000kpl+mms3000kpl ylimenevät perushintasia..... (totaali liittymä joka poistu vuositten markkinoilta)
Taloyhtiöihin tolla hinnalla saa toki, mutta omakotitaloihin ei saa juuri minkäänlaisia nopeuksia.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Welhon kaapelimodeemilaajakaista 4/1 nopeudella 36 ekua kuukaudessa. Ja hyvin toimii, ei oo ollu valittamista :)
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Mulla on 8/1 Soneralta 48€ ja hyvin piisaa vaikka onkin muutama kone samassa :)
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

markok sanoi
Taloyhtiöihin tolla hinnalla saa toki, mutta omakotitaloihin ei saa juuri minkäänlaisia nopeuksia.

ihan oma on... omat piuhat ja purkki, en asu kerros/rivitalossa...
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Itsehän tuli otettua samantien tuo 24/1 ADSL kun se oli 2-3e kalliimpi kuin 8/1:n.
Tosin ennemmin olisin ottanut vaikka 8/3:n jos olisi samaan hintaan saanut, kun ei tuota yläpään kaistaa saa kuitenkaan käytettyä niin tehokkaasti ja ei menisi netti ihan solmuun heti jos uppaa yli 70kt/s.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

Mulla on soneralta 100/10 Mbit/s, hinta oli 40,90e/kk, puolivuotta ja avauksen sai ilmaiseksi kun otti 18kk sopimuksen. Kyllä sen kanssa elää jo :)
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

UltimateIX sanoi
Mulla on soneralta 100/10 Mbit/s, hinta oli 40,90e/kk, puolivuotta ja avauksen sai ilmaiseksi kun otti 18kk sopimuksen. Kyllä sen kanssa elää jo :)

Tosiaan tossa jossain kohtaa leppävaaran kaduilla törmäsin tommoseen mainokseen, piti pari kertaa oikein hieraista silmiä ja nipistää itteään että näinkö mä nyt varmasti oikein :eek: Kyllähän tuolla eläisi jo kummasti :eek:
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

5M taitaa olla 23,90€. 100M ois muistaakseni 44,90€.
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

JKorpela sanoi
ihan oma on... omat piuhat ja purkki, en asu kerros/rivitalossa...

Minkä operaattorin kautta tollasen saa? Espooseen ei ainakaan saa Elisalta eikä Soneralta.
Tai sitten tänne korpeen ei saa edes kunnon laajakaista yhteyksiä. ;)
 
Vs: Internet-liittymistä (lähinnä hinnoista&nopeuksista)

markok sanoi
Minkä operaattorin kautta tollasen saa? Espooseen ei ainakaan saa Elisalta eikä Soneralta.
Tai sitten tänne korpeen ei saa edes kunnon laajakaista yhteyksiä. ;)

saunalahti.

korjaus. olikin 38e/kk 8/1mb adsl
 
Takaisin
Ylös Bottom