Vs: Isommat jarrut celesteen.
Takavetoturbojen etujarrut luultavasti sopisivat helpolla, mutta niissä on kaksi ongelmaa:
- ne eivät ole kovinkaan kaksiset teholtaan
- levyjen saatavuus on hieman heikko, tosin jostain saattaa tilaamalla saada tarvikkeita jos on osaava myyjä
Luultavasti ne olisivat silti selvästi paremmat kuin vakiot. Etujarrujen koko on muistaakseni 260x24 mm ja yksimäntäiset satulat. Vaativat 14" vanteet. Tässä rakenteessa jarrulevy tulee neljällä isolla pultilla pyörännavan taakse kiinni eli ei samojen pulttien alle millä vanne on kiinni.
Uudemmissa 5-pulttisissa Starioneissa oli isommat jarrut, muistaakseni 276 mm luokkaa halkaisiljaltaan. Käsittääkseni navat vaihtamalla nämäkin saisi sovitettua. Saatavuus on vaan suomesta olematon eikä helppo muualtakaan. Samalla etuvanteet pitäisi vaihtaa 5-pulttiseksi.
Etuvetoisten jarrulevyt tulevat "normaaliin" tapaan pyörännavan ja vanteen väliin samojen pulttien alle (onko poikkeuksia?) Sovittamisessa voi olla haasteita. E3x 2.0 Galantin vanhemmat yksimäntäiset jarrut ovat 266x24 mm ja mielestäni paremmat kuin takavetoisten vastaavan kokoiset jarrut. Osia löytyy mistä vaan puoli-ilmaiseksi. 15" vanteen sisään meneviä jarruja löytyy mm. Galant VR-4, Evo 1-3 jne, levyn koko on 276x24 ja niissä on kaksimäntäiset satulat.
Takajarruista en osaa sanoa, oliko tuossa Celestessä levyt vakiona takana kuitenkin?