Isompi läppärunko -95 1.6 Lanceriin

ralliart88

New Member
Liittynyt
30 Huhtikuu 2005
Onko kukaan laittanut 1.6 Lanceriin isompaa läppärunkoa? Eli ilmeisesti tuohon saa laitettua samanikäisestä tai vanhemmasta 1.8 gti lancerista (korjatkaa jos olen väärässä) kaasuläppärungon niin joutuuko siinä tekemään mitään muutoksia vai onko se ihan pulttaa kiinni-juttu?
 
pulttaa kiinni juttu o (imusarja on sitten tukkeena), mutta tyhjäkäyntimoottori on erillainen.
 
Et saa toimii ollenkaan, ellet tee tosi diy juttua. niissä on ihan erillaiset "sähköt" steppi vs "dc moottori"
 
Joo eihän se liian helppoo voi olla ;D
Sitä 1.6 alkuperästä moottoriakaan ei saa sovitettua siihen isompaan runkoon? Vai voiko sen jättää kokonaan pois?
 
Senhän sä voit itse kokeilla, ottamalla liittimen irti ja katsoa kuinka pelittää... Juu ei saa sovitettuu kodin hyvin....
 
Joo kävimpä tuossa äsken vähän testailemassa....kylmänähän tuo heittelee kierroksia ja meinaa sammua kun irroittaa sen pistokkeen mutta lämpimänä en huomannut kyllä eroa. Onko kellään ideoita miten tuohon saisi sen isomman läppärungon ja silleen että saisi tuonkin tyhjäkäyntimoottorin toimimaan?
 
Thegr8one sanoi
hyvin yksinkertaista: porautat vanhan isommaksi..  ;)
Tuohan se ois yks vaihtoehto. GTI:n tai joku muu isompi läppäkin varmaan kävisi...paljonkohan kärsii sorvata tuota alkuperästä runkoo ??? Mopossa on kai 47mm ja gti 52 tai 54mm.
 
Tuolla läppärungon suurentamisella, on paljon hyötyä, voi saada vaikka 1hp lisää tehoa ja vakio ecun seokset persiilleen.. ennemmin vaikka säätäisin suuttimien aukioloaikaa ja sitten heivaisin catin mäjelle..
 
Seokset eivät muutu.

Laitat gti galantin 60mm kaasuläppäkotelon siihen, modaat imusarjaa isommaksi. Laitat 5-10mm paksuisen alumiinilevyn kaasuläppäkotelon ja imusarjan väliin (vastaavan kokoisen kuin kaasuläppäkotelo. muuten puhkuu ilmaa alareunasta kun siellä on tyhjäkäynnin ilmakanavia, joita imusarja ei pysty peittää) Modaat vanhasta kaasuläppäkotelosta tyhjäkäyntipiirin toimimaan rinnalle.

Ostat ebaystä 2g maf/massin, nyt alkaa vasta WOT seokset mennä vituilleen -> asennat massin -> korjaat mas/maf swapin suoraan ecun eeprommiin / safc tai jollain muulla piggy pack sovelluksella / bensanpaineella
 
Tuota ihmettelinkin että mitä se seoksiin vaikuttaa...Minkälainen homma on tuo alkuperäisen tyhjäkäyntipiirin asennus tuohon gallun kaasuläppäkoteloon? Miten paljon tuo alkuperäinen ilmamassamittari ahdistaa eli oisko siitä 2g maf/massista millainen hyöty? Saisikohan seoksia kohilleen pelkällä bensanpaineen nostolla?
 
Molmis sanoi
Tuolla läppärungon suurentamisella, on paljon hyötyä, voi saada vaikka 1hp lisää tehoa ja vakio ecun seokset persiilleen.. ennemmin vaikka säätäisin suuttimien aukioloaikaa ja sitten heivaisin catin mäjelle..

Ehkäpä harkitaan jotain oikeita virityksiä ensin ja sitten aletaan vasta muokkaamaan noita aukiolo aikoja ;) eikä kattiaakaan turhaan kannata poistaa, noi uudet katit kun ei oikeastaan ahdista juuri ollenkaan..
 
Takaisin
Ylös Bottom