Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

kifumatti

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2010
Noniin! Nyt tarttetaan sit toden teolla apua teiltä mitsumiehiltä! Onnistuin rikkomaan kuvassa olevan pultin, joka tulee evo3:ssa ohjaustehostimeen.. Kävin kysymässä paikallisesta mitsuvaraosaputiikista kyseistä "pulttia/holkkia" ja ei oikein tahtonut löytyä..

Pitkän pohdiskelun jälkeen kyseinen pultti kuitenkin EHKÄ löytyi ja toimitus aika olisi ollut välillä 1vk-3kk.. :-[ Ei mulla ole noin paljoo aikaa odotella, kun tuokin oli vain arvio kuinka kauan saattaa mennä..

Kysynkin nyt, löytyykö keneltäkään kyseistä ehjää "pulttia" tai kokonaista ohjautehostimen pumppua, jonka mukana tuon osan saisin.. Tai vaikka rikkinäistä pumppua tai ihan mitä vaan kunhan saan tuon osan jostain nopeasti! Alkaa tulla pikkuhiljaa epätoivo, kun koko ajan hajoaa jotain eikä pääse edes ajamaan.. :-[

Niin ja osanumero jolla kyseinen "pultti" löytyi varaosapuljusta on BMR272303, jos toi jotain auttaa..

Kiitoksia jo etukäteen, toivottavasti autatte mitsumiestä hädässä!
 

Liitetiedostot

  • pultti1.jpg
    pultti1.jpg
    131.4 KB · Lukukerrat 1,146
  • pumppu1.jpg
    pumppu1.jpg
    157.3 KB · Lukukerrat 1,526
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

http://www.akadia.ru/_pages/mitsubishi/index.php?st=80&l=bWFya2V0PT11c2F8fGNvZGU9PTM1RXx8bW9kZWw9PU40NFd8fGNsYXNzPT1MTkpFTDJNfHxwbmM9PTM3fHxzdWI9PTExMHx8YTI9PTkxMDUx (48401) taitaa tulla jotain muutakin sen kyseisen osan mukana.. en muista mikä tuo B meinas tuossa ennen MR272303..
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Aika kallis on pelkästään tuo "pultti".. Mitä nyt oon yrittäny googlettaa ja käyttää kuvahakua niin näyttäis siltä, että esim. colteissa, galanteissa, eclipseissä ja normi lancereissa vois olla samanlainen toi "pultti"! Löytyiskö keneltäkään edellämainittujen autojen ohjaustehostimen pumppua, ettei tarttis ulkomailta ruveta tilaileen..?! ::) Tai tietääkö kukaan varmasti, että onko jossain muissa mitsuissa sama pumppu/"pultti"??

Tässä joitain kuvia mitä löysin googlella:

Tässä normi Lancer
http://www.japanautoteile.de/parts/files/pics/142383.jpg

Eclipse, Colt, Galant
http://www.dragtimes.com/images-classifieds-large/POWER-STEERIING-PUMP-ECLIPSE,-GALANT,-MONTERO-,-COLT-for-sale_160502359068.jpg

Colt
http://www.japanautoteile.de/parts/files/pics/141433.jpg
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Tai vanha pultti mallina jonkun sorvarin juttusille,että tekee uuden vastaavan.
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Tuo MR272303 ei mielestäni ole EVOn osa, kylläkin normi CB koriseen. EVOon mielestäni olisi MR198959 oikeampi. Alustanumerollahan tuo varmistuisi.
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Tollanen uusi ohjaustehostin löytyisi, laitoin privaakin. Joku varaosahirmu osannee kertoa löytyykö tarvitsemaasi osaa tästä: MB351347. Pitäisi olla C1# -koriseen käypä, eli hiukan epäilen kyllä evoon osuvuutta...
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti.. NYT APUJA!

Noniin! Nyt iskee epätoivo ja loppuu huumori täysin! Oon vaihtanut ton uuden pultin, mutta ohjaustehostin vuotaa edelleen nestettä! Oon miljoona kertaa avannu ja koittanu kaikkee mut mikään ei auta.. Uudet o-renkaat on vaihdettu siihen "pulttiin" ja tiivisteliima koitettu laittaa väliin ja jopa erillinen tiiviste koitettu tehdä sinne väliin, mutta mikään ei auta!

Auttakaa nyt miestä hädässä ja kertokaa mikä ihme tuossa voi olla, että vuotaa edelleen.. Näyttää pahasti siltä, että menee vkl pilalle kun ei saa vuotoa loppumaan, kun pitäis evolla nesteralleihin lähteä torstaina.. :'(

Nyt siis enää huominen aikaa saada kuntoon.. :-[ Vuotaa siis tämän "pultin" ja letkun/putken holkin välistä..

Kaikki apu on tarpeen!!!
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

on varmasti halki jostain tuo runko...

olettasin että uutta pumppua joudut etsimään...

mulla on 88-92 galantin pumppuja haluatko kokeilla saako sellaisesta käypäsen?
ainakin 8v ja 16v etuvedossa oli ristiin käypäset pumput... ja on tuolla yksi cb lancerinkin pumppu...

edit: CB lancerin pumppu on moniura hihnalla, galantit on v uralla
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Mitä tarkoitat rungolla? Itse pumppua, johon tämä "pultti" kierretään, vai putkea joka tulee tämän "pultin" ympärille ja joka kiristetään siihen mutterilla?! Huomenna kun meen töiden jälkeen tallille niin voin ottaa vielä kuvan ja laittaa tänne selvennykseksi, mistä kohtaa sitä nestettä vuotaa!

Ja mulla on yks ylimääräinen -95vm lancerin pumppu, mutta siinä itse hihnapyörä on isompi kuin evossa.. Eikä mitään hajua saako niitä irti pumpuista/pystyykö vaihtamaan keskenään... Taitaa jäädä haaveksi tuo evolla meno ralleihin :-\
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

kifumatti sanoi
Mitä tarkoitat rungolla? Itse pumppua, johon tämä "pultti" kierretään, vai putkea joka tulee tämän "pultin" ympärille ja joka kiristetään siihen mutterilla?! Huomenna kun meen töiden jälkeen tallille niin voin ottaa vielä kuvan ja laittaa tänne selvennykseksi, mistä kohtaa sitä nestettä vuotaa!

Ja mulla on yks ylimääräinen -95vm lancerin pumppu, mutta siinä itse hihnapyörä on isompi kuin evossa.. Eikä mitään hajua saako niitä irti pumpuista/pystyykö vaihtamaan keskenään... Taitaa jäädä haaveksi tuo evolla meno ralleihin :-\

pitempi hihna vain, ei se niin vaarallista ole jos on vähän hitaamin pyörii pumppu.
juuri sitä mihin tuo pultti tulee kiinni, useesti töissä nähny venttiili lohkoissa murtumia kierteen/rungon välissä, eikä näy kovinkaan hyvin paljaalla silmällä ja silti vuotaa ku esterin pe*** :-\
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Mittaa uus ja se katkennu pultti että onko niissä pituuseroa että pohjaako jotenki se sun kierre. Myös jic-pää voi olla vääräl kartiolla (se letkun mutteri)
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Harri K sanoi
Mittaa uus ja se katkennu pultti että onko niissä pituuseroa että pohjaako jotenki se sun kierre. Myös jic-pää voi olla vääräl kartiolla (se letkun mutteri)

On mitattu ja samanpituisia ja samanlaisia ovat! Eileen kun tarkemmin rupesin tutkimaan niin huomasin, että yksi o-rengas jonka olen vaihtanut, oli n.1mm liian suuri halkaisijaltaan (Juuri tämän o-renkaan kohdalta vuotaa). Kiire tulee, mutta toivotaan että se vuoto johtuu tuosta! Käyn töiden jälkeen hakemassa oikeankokoisen o-renkaan ja laitan taas palikat kasaan.. Jos ei toimi niin sit pitää lähteä ralleihin faijan accordilla..
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Ei toimi ei.. :-\ Edelleen vuotaa samasta paikasta.. Rupee keinot loppumaan, että mitähän ton kans nyt tekis?!
 
Vs: Ja lisää ongelmia, ohjaustehostimen pultti..

Kauan on aikaa taas mennyt.. Mutta nyt tarkemmin tutkittuani paremmalla ajalla paikallistin vihdoinkin vian ja vuotokohdan!!! Putki joka tuulee kiinni pumppuun, vuotaa.. Eli putken liitoskohta holkissa! Vaikea selittää, mutta laitan kuvan kun kerkeän..

Eli kysymys kuuluu: Löytyykö joltain ohjaustehostimen letkua/putkea ylimääräisenä??? Ei tarttis ihan koko letkuu vaan eikös sen saa irti siitä ennenku se kaartuu koneen taakse ja muuttuu putkeksi.. ::)

Eli jos joltain löytyy niin nopeasti yhteyttä muhun yv:llä tai suoraan tähän topikkiin!

Kiitos jo etukäteen!

Ps. Ja tästä tosiaan kiinni, että autolla ei voi ajaa joten nyt pikaista apua kaivataan!
 
Takaisin
Ylös Bottom