Jakopään remmien vaihto

misku

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2004
Tarttis pikkasen neuvoa, auto on 3l v6 pajero ja pitäs remmit vaihtaa ja tietenkin rullat kans mutta mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon??  Tarviiko jotain erikois työkaluja jos ni onko ne sellaisia jotka voi tehdä itse? Miten on uskaltaako ostaa osat motonetistä vai orkkis osina, hinnat on vaan pikkasen toista luokkaa orkkiksena!
 
Mitään erikois työkaluja ei tartte ja homma on nopsaan hoidettu. Tuulettimen metallinen suoja vain pois ja kaikki mikä tiellä on.
Minä ainakin käyttänyt korvike osia ja hyvin pelanneet.
Ainut mikä voi aiheuttaa suurempia ongelmia on kampiakselin päässä oleva jakopään hihna ratas :seina. Tämän alla on stefa jonka lähes aina saa vaihtaa kun jakopään hihnankin (tihkuttaa öljyä jakopään hihna koteloon). Ongelma ratas on vanhoissa V6 myllyissä mallia vaihdetaan vain lentävällä, eli ei mahdollisuutta käyttää ulosvetäjää ja monesti ainoa vaihtoehto on halkaista rulla lentävällä ja uusi tilalle(on joskus naputeltu, toholla lämmitetty, irrotus öljyllä voideltu monta päivää ilman tulosta) Ja tuota ratastahan ei tietysti saa korvikkeena vaan alkuperäisosana edullisesti...
 
itse huomasin että kun ottaa syylarin veke ni saa paremmin tilaa toimia. ei ollu tila pahiteeksi...
 
= rälläkkä/kulmahiomakone ::)
nimi juontunee siitä että jos sen pudottaa kädestään sammuttamatta niin se lentää tod.näk. omaan nilkkaan :p
 
Takaisin
Ylös Bottom