Jarrunesteiden vaihto

ralliart88

New Member
Liittynyt
30 Huhtikuu 2005
Ajattelin nyt vaihtaa -95 GLi Lanceriin jarrunesteet samalla kun laitan eteen uudet jarrupalat ja noita nesteitä ei ole varmaan kukaan vaihtanut tuohon ikinä. Mitä kannattaa huomioida nesteitä vaihdettaessa? Entä missä järjestyksessä nesteet pitää vaihtaa, vai onko sillä mitään väliä?
 
HUOMIOI:
ROST OFF
KUNNON (muistaakseni) 7MM LENKKI (ilmausruuveille)
KUNNON NESTEET
ETUKÄTEEN SELVITÄ MITEN JARRUPIIRIT MENEE,LUULISIN ETTÄ TUOSSAKIN MENEE RISTIIN.

VAIHTAESSA:
VAROVASTI AUKAISE ILMAUSRUUVI(T),VOI KATKETA HERKÄSTI.
PUMPPAAT TYHJÄKS JOKA PIIRIN,JA ANNAT TULLA (VÄHÄN) UUTTA NESTETTÄ JOKA SAMALLA HIEMAN "PUHDISTAA" VANHOJA POIS.
ILMATESSA JOS ON PIENINKÄÄN EPÄILYS,NIIN PIENI KOELENKKI JA UUDELLEEN ILMAUS.

Eipä se sen kummempi operaatio ole,jos EI mitään mene rikki..
 
Jos piirit menee ristiin niin eikös se järjestys sitten ole oikea taka, vasen etu, vasen taka ja oikea etu? Pitääkö säiliöön lisätä koko ajan uutta nestettä kun pumppaa? Ja nesteistä, onko niissä suuriakin eroja merkkien välillä? Minkämerkkistä nestettä suosittelette?
 
J. Puhakka sanoi
käsittääkseni riittää että ilmaa molemmilta puolilta edestä..
Ei riitä.
Juuri noin pitäisi mennä,manuaalissa mainitaan kuitenkin,varmista siitä.
Sen verran täynnä pidät sen säiliön ettei pääse höriin ilmaa.
Onhan niilla eroja,pistä silikonilitkut niin ei tartte vaihtaa koskaan..
 
itse oon viisi kertaa nesteet vaihtanut ja aina ilmannu nuita 80 luvun kapistuksia kummaltakin puolelta edestä, ja eipä oo ikinä ilmaa ollut jarruissa.. :p
 
..ja jos onnistuu tuolla tavalla ilmaus,niin kyllä sinne vanhaakin nestettä jää,joten mitä hyötyä vaihdosta.?
 
kun tarpeeksi kauan pumppailee ja sit taas pistää venan kii ja taas pumppailee, ja aukoo niin kyllä sieltä melko pitkälle kaikki tulee.. se että jos sinne jää joku hikinen määrä ja laittaa nesteet joita voi blendata.. niin.. eipä sitä oikeestaan eroa huomaa.. vaikka siinä määrässä oiskin 1-3% vanhaa..
 
J. Puhakka sanoi
.. vaikka siinä määrässä oiskin 1-3% vanhaa..
..joka parhaimmassa tapauksessa on pelkkää vettä.
No,en käy kiistämään,mutta itse tein/tuun tekeen noin,koska mielestäni luotettavin,ja eipä tarvii kauaa pumppailla ku kaikki pihalla.
Ja eipähän tarvi miettiä jos ei olekaan toistensa kanssa sekoittuvat.
 
Totta turiset, oikea oppinen tapa on toki tuo kaikkien neljän ilmaus, ja vielä ristiin menevät niinkuin taisit sanoakkin (kaikki 2-piiri jarrut taitavat ristiin mennä..) itse olen kuitenkin (laiska kun olen) selvinnyt tähän mennessä vain etupyörät ilmaamalla..

Workshop manuaali myös kertoisi myös coltille, että eka toinen takapyörä ja sitten toinen etupyörä, ja taas toinen takapyörä ja viimeiseksi se viimeinen etupyörä..
 
Takaisin
Ylös Bottom