Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
pexi sanoiTätä on jo pari viikkoa spekuloitu. Nokon kanssa tulimme siihen tulokseen, että näillä jo katsastetuillakin voi tulla ongelmia vuosikatsastuksessa. Inhottava katsuri kun saattaa vaatia tuota penkkien poistoa vuosikatsastuksessakin. Ja kun asia tulee tietoisuuteen, niin voipi olla että poliisikin pysäyttelee ja tutkii montako paikkaa autossa on, eli tilapäisessä, katsastuksenaikaisessa penkkien poistossa saattaa olla omat riskinsä. Tiettyjä ratkaisumalleja aiheeseen etsitään ja selvitellään, mutta homma on vielä vaiheessa.
nokonzok sanoiTätä ollaan lähdössä koeponnistamaan hallinto-oikeuteen. Joku raja se on kyykyttämiselläkin.
Harri K sanoiMut tuossaha puhutaa "Japanin tuontiautoista". Eli eikös meidä ny kannata alkaa importtaa UK:sta autoja ;DVastataan samalla tavalla kiertämällä E.A:n "pykälät" 8)
marko_h sanoiTätä olen itsekin miettinyt eli brittiautothan ovat EU:n hyväksymiä eli miksi sieltä ei tosiaan voisi hakea autoa?
jony sanoiminunki autosta on valituksia laitettu menemään. turvavyöt pois ja istuimen alla oleviin reikiin jouduttiin hitsaamaan peltipalaset et saatiin umpeen. joo ja ensin oli se ku minun evoon oli laitettu japanissa hks imuputki ja sienisuodin niin piti vakiot hommata tilalle. muuten olisi pitänyt olla todistus paperit niistä et paljon tuovat tehoja lisää![]()
marko_h sanoiTämä koskenee niitä autoja, jotka on katsastettu kolme- tai kaksipaikkaisiksi? Vaikeaa olisi kuvitella, että jos rekisteriotteessa lukee neli- tai viisipaikkainen, niin siitä vaadittaisiin penkkejä poistettavaksi.
jony sanoioli se ku minun evoon oli laitettu japanissa hks imuputki ja sienisuodin niin piti vakiot hommata tilalle. muuten olisi pitänyt olla todistus paperit niistä et paljon tuovat tehoja lisää![]()
Samis sanoiNyt lyö vähän yli, olen vähän ulkona aiheesta. Eli siis jos tuon japseista auton, niin se rekisteröityy suomeen 2-paikkaiseksi ? Selventäkää hiukan mistä on kyse. ?! ???
pexi sanoiJapanissa lasketaan kokonaismassa eritavalla, yhden matkustajan painoksi lasketaan 55kg. Ja omamassana käytetään tehtaan ilmoittamaa painoa. Kun tuot auton suomeen, se punnitaan kuljettajan kanssa ja muistaakseni tankissa 3/4 polttoainetta. Näistä tulee omamassa, joka poikkeuksetta on enemmän kuin papereissa oleva paino.
Kun sitten käytetään Japanin otteessa mainittua kokonaismassaa josta vähennetään punnittu omamassa ei yleensä jää riittävästi kantavuutta, jotta kaikki istumapaikat (a 75kg) olisivat lain mukaan käytössä.
Samis sanoimuttta kuten ylempänä oli joku maininnut niin onko sitten mahdollista muutoskatsastaa auto takaisin 4-5 paikkaiseksi. ?
Samis sanoiomissa evo III papereissa oli istumapaikkojen lukumäärä 4..
lancer evo-r sanoiSama mulla. Pitääkö siis ens katsastukseen leikata slaissi pois takapenkistä? :nykii :
Siis tämämähän ihan oikeesti todella typerää. Pistää oikeen vihaksi. :seina
tepi sanoiMitkä todelliset perusteet akella on ettei he voivat hyväksyä tuv lapun massoja, vaikka hyväksyvät lapuista kriittisemmät päästö yms määritykset.
ast sanoiMikolle iso kiitos ja arvostus työstä jota teet harrastajien eteen. Ja siitä mitä olet jo tähän mennessäkin tehnyt!
J. Puhakka sanoiTuossa puhutaan että kuljettajan painosta auton paino + kuljettajan paino, niin meinaako tämä sitä parhaimmillaan että jos hommaa oikein kevyen kuljettajan niin voi saada paikan lisää, ja vastaavasti jos kovin ison elintasonvatsan omaava katsastaa auton että ei saa ajaa kuin yksin. ;D
tepi sanoiKatsastajan käsikirjasta, joka juuri on päivitetty löytyy omamassan kohdasta:
omamassa on
- ajoneuvon massa täydessä ajokunnossa kuljettaja, kaikki tavanomaiset varusteet,
vararengas, työkalut, ja voiteluaineet sekä jäähdytysneste ja 90 % polttoaineesta
sekä kuljettaja mukaan luettuina.
Taidankin tulevan auton katsastaa silverstonen avulla, taitaa painaa joku 50kg.
Saako vararenkaan korvata "painepullolla" ???
lancer evo-r sanoiSama mulla. Pitääkö siis ens katsastukseen leikata slaissi pois takapenkistä? :nykii :
Siis tämämähän ihan oikeesti todella typerää. Pistää oikeen vihaksi. :seina
ST sanoiMutta mites sitten "2+2" autot,pitääkö niissä sitten ottaa slaissi pois,ja pehmusteet välistä.?
Mulla punnittii ilman kuskianokonzok sanoiKannattaa toki kokeilla, mutta periaatteessa puuttuva massa pitäisi laskennallisesti lisätä. Omissa tapauksissa katsuri on itse ollut puikoissa kun auto on punnittu. Kannattaa etsiä joku kukkakeppi![]()
Yhdyn näihin sanoihinast sanoiMikolle iso kiitos ja arvostus työstä jota teet harrastajien eteen. Ja siitä mitä olet jo tähän mennessäkin tehnyt!
Hyvät ja selkeät perustelut ja hienoa, että otat kantaa myös vaatimustenmukaisuuteen. Tähän on erittäin mielenkiintoista odottaa vastausta, sillä näiden perustelujen kumoaminen vaatii jo melkoista verbaaliakrobatiaa. Lykkyä asian eteenpäin viemiseen!nokonzok sanoihttp://hkoski.pp.fi/ake.doc
Asia on isomminkin työn alla.
ast sanoiMikolle iso kiitos ja arvostus työstä jota teet harrastajien eteen. Ja siitä mitä olet jo tähän mennessäkin tehnyt!
jony sanoiJos valituksen jälkeen ei paikkaluku muutu minun evossa niin pakko alkaa pyytelemään veroja takas ku se verotettiin kuiten 5 paikasta. :-\