Heipä hei,
Olen tässä tovin etsiskellyt uutta autoa, mutta finanssikatalysaattorin puutteesta johtuen pitänere tähyillä sellaista 5000-7000e menopeliä. Toivomuslistalla olisi farmarimallinen kori, kohtuullinen tehokkuus ja luonnollisestikin toimiva ja huoleton tekniikka. Olen haarukoinut vaihtoehtoja, eikä niitä kovin paljoa ole. Ford Focus lähinnä voisi toimia, mutta sitten pääsemme mustaan hevoseen, eli Mitsubishi Lancer 2.0 STW Sporttiin (mk7), joita silloin tällöin näkyy myynnissä. Alkoi kiinnostamaan jo senkin takia, että googletellessani jatkuvasti löysin kommentteja, että auto on perustekniikkaa, ei mitään hifistelyjä - toisinsanoen vähemmän hajoavaa. Lisäksi ehkä tällainen tee-se-itse-mites osaa autolle sitten jotain tehdäkin? Anyways, olisin kysellyt hieman vinkkejä, kun en foorumin searchillakaan äkkiä löytänyt vastauksia!
- Miten herkkä Mitsubishi on ruosteelle, eli onko ikäviä yllätyksiä tiedossa, jos ei pääse esim. pohjan alle kurkistamaan ennen kaupan tekoa?
- Onko mitään suurempia (lue: hintavia) tyyppivikoja, jotka pitäisi osata katsoa ennen kaupantekoa?
- Onko esimerkiksi 150tkm mitsu jo turhan paljon ajettu, vai piisaako siitä iloa vielä pitkäksi aikaa? Nykyinen pikkuautoni alkaa olemaan noilla kilometreillä loppu ja olen sitä ajamassa paalaimeen, mutta oikealle autollehan tämän ei kai pitäisi olla vielä mitään?
- Mikä olisi oikea hintaluokka tuollaiselle yllä mainitulle mitsulle? Olikos 180km:ssä tulossa jotain isompaa remppaa, jakopää tms.?
- Muuta?
Kiitokset suuret jo etukäteen!
- J
Olen tässä tovin etsiskellyt uutta autoa, mutta finanssikatalysaattorin puutteesta johtuen pitänere tähyillä sellaista 5000-7000e menopeliä. Toivomuslistalla olisi farmarimallinen kori, kohtuullinen tehokkuus ja luonnollisestikin toimiva ja huoleton tekniikka. Olen haarukoinut vaihtoehtoja, eikä niitä kovin paljoa ole. Ford Focus lähinnä voisi toimia, mutta sitten pääsemme mustaan hevoseen, eli Mitsubishi Lancer 2.0 STW Sporttiin (mk7), joita silloin tällöin näkyy myynnissä. Alkoi kiinnostamaan jo senkin takia, että googletellessani jatkuvasti löysin kommentteja, että auto on perustekniikkaa, ei mitään hifistelyjä - toisinsanoen vähemmän hajoavaa. Lisäksi ehkä tällainen tee-se-itse-mites osaa autolle sitten jotain tehdäkin? Anyways, olisin kysellyt hieman vinkkejä, kun en foorumin searchillakaan äkkiä löytänyt vastauksia!
- Miten herkkä Mitsubishi on ruosteelle, eli onko ikäviä yllätyksiä tiedossa, jos ei pääse esim. pohjan alle kurkistamaan ennen kaupan tekoa?
- Onko mitään suurempia (lue: hintavia) tyyppivikoja, jotka pitäisi osata katsoa ennen kaupantekoa?
- Onko esimerkiksi 150tkm mitsu jo turhan paljon ajettu, vai piisaako siitä iloa vielä pitkäksi aikaa? Nykyinen pikkuautoni alkaa olemaan noilla kilometreillä loppu ja olen sitä ajamassa paalaimeen, mutta oikealle autollehan tämän ei kai pitäisi olla vielä mitään?
- Mikä olisi oikea hintaluokka tuollaiselle yllä mainitulle mitsulle? Olikos 180km:ssä tulossa jotain isompaa remppaa, jakopää tms.?
- Muuta?
Kiitokset suuret jo etukäteen!
- J