Karman vortexin modifiointi!

johannes

Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2003
Oletteko kuulleet että joku olisi pistänyt lähetin ja vastaanotin mikit suurempaan aukkoon? Muistaakseni olen lukenut aiheesta kerran ja en vain muista mistä sen jutun aikoinaan luin. Olisi pikkuisen suuremmat aukot ilmalle imettäväksi! Tietysti se hunajakenno pitäisi olla suurempi, mutta se nyt on pikku murhe jos suurennus on mahdollista toimivaksi. Oletteko kuulleet ikuna päivänä? Saattaisi toimia nimittäin. Ellein lähetin kantavuus lopu.. Lisää sitä vastuksella. (tuskin sentään mahdollista)
 
Täällä on juttua ainaskin tuon toiminnasta.

http://www.wellsmfgcorp.com/counterpoints/counterpoints.html

volume kolmosessa... Noissa muissa on erittäin hyvin selitetty muita auton antureita.... kannattaa lukee!
 
Juu, tuota sivua on tullut luettua runsaasti. Ei vain oikeastaan selviä se, kärsiikö kanavia avartaa ts. toimiiko ultraäänimittaus sen jälkeen.
 
luulen, että modifiointia helpompaa olis etsiä isommalla halkaisijalla olevaa karman-vortex mittaria.... mites jonkun 3.0 24 valve kutosen mittari? tai joku EVO mittari? Löytyiskö jostain mitsun mallista samalla periaatteella toimiva, mutta isompi halkaisijainen mittari?

Ei tarviis muuta kuin selvittää, minkälaista signaalia/aaltoa se mittari lähettää ECUlle, niin mittarin vois ehkä vaihtaa isompaan..

Modifiointia vastaan puhuu heti se "kenno-pois-kulutus-kasvoi"-kokeilu, josta oli aiemmin puhetta: siitä saa osviittaa kuinka herkkä tämä systeemi on muutoksille....

tämä nyt oli vain minun mielipiteeni, jos saat modin onnistumaan, tavalla tai toisella, niin raportoi siitä muillekin :D
 
Olisin vähä samaa mieltä Nikon kanssa , et isompaa
vaan tilalle ja jättää modifioinnit väliin ja luulen niin,
että ne EVO-mallit ei paljon tilannetta paranna kos-
ka niistäkin pyritään eroon jos vaan mahdollista kun
tehoja haetaan. Vrt. ss, sprint yms. pelit.
Mieluusti vaan map-sensor tilalle kun vaan löytäis oi-
keilla arvoilla mikä futais Mitsun ecu:n kanssa.
Itsekin tässä kuumeisesti etsin jotain mappia, et sais
sen käärmänvorteksin pois jarruttamasta ;).
t:Arska
 
Kyllä olen myös miettinyt Nikon ehdottamaa asiaa, mutta kun sitä on tottunut tuon veteraanin kanssa tekemään ja vääntämään "kaiken käsin" niin ei huvita ostella siihen kovin kalliita eksoottisia juttuja.

Ei se kyllä kuutoskoneisissa Mitsuissa ilmeisesti ole kovinkaan suurempi, en tiedä?? Kun joku kerholaisista viitsisi ottaa viivottimen käteen ja mitata...

Mutta olisi sinä  ihmettelemistä kun pistäisi uudemman mallin ilmam. mittarin paikalleen, maksanut ensin itsensä kipeäksi ja sitten kulutus keskimäärin 30 litraa sadalla!!!  :p
 
Eikö joku väittänyt tehneensä mittarin vaihtomodin johonkin turbo Mitsuun? just jonkun V6 mittarin? vai muistanko väärin?

anyways, Arska ja johannes, olen kyllä samaa mieltä, että tuskin mistään mitsusta niin älyttömän isoa mittaria löytyy, EVOt ja V6:set mukaan lukien.....
(mitta käteen Teemu kun vaihdat Sigmaan suodattimen seuraavan kerran ;))

mutta tuo oli uusi ajatelma Arskalta, että K-V pois, MAP tilalle ja silti oma ECU? Olen aina ajatellut, että jos K-V lähtee, niin silloin lähtee oma ECUkin....
 
Juu sitä MAPpia saa vaihettua, ainakin seuraaviin turbomalleihin. Miksei tuohonkin, mutta ku ne aina maksaa ja ei huvita maksella maltaita.
 
Jepu.
Sehän se tulee aina ekaks mieleen k-v,ecu,ym. motin
ohj.järjestelmä puis ja tilalle näitä monesti mainittuja
aftermarketjärjestelmiä mutta mul on nyt yks visio
yhest mapista ;) katotaan kuin etenee.
Eihän siinä muuta ole kun saadaan vaan raja-arvot
selville ja jutskaa ton orggis-ecun kans...? Mut ans
kattoo..
t:Arska
 
Yhtäkkiä päätin alkaa vihaamaan karmeevotertexia! Niin joskus asiat tapahtuvat ihan yllättäen! Mutta kyllä se isompi aukkoinen auttaisi melkoisesti, senttikin suuntaan ja toiseen niin olisi eri luokan tila ilman imetellä menemään!!
 
Halvin, tai siis halpa ja varmasti toimiva tapa on ostaa jenkkiauton maf-anturi ja konvertteri, joka on säädettävä, eli voit käyttää isompia suuttimia myös, ja varmasti virtaukset riittää  :)

http://www.dejontool.com/Fuel.htm

tuossa esimerkki eclipselle, mutta tuo setti toimii varmasti muissakin 4g63 konetta käyttävissä.
 
Takaisin
Ylös Bottom