Kattoteline 2gen pätkäpajero

kokkine

New Member
Liittynyt
3 Maaliskuu 2010
Elikkäs ois tommonen 2gen pätkäpajero ja pitäis saada jotenkin siihen kattoteline. Onko muita vaihtoehtoja kuin läpipultilla tai hitsaamalla? Onko kukaan laittanut? Vinkkejä?
 
Vs: Kattoteline 2gen pätkäpajero

Minä kävin hakemassa varaosaliikkeestä. G2 pajero mullakin, lyhyt malli eikä vesikouruja. Kalliit, mutta eipä tarvihe kattoon pultata. Olisko jotain 120€ maksanut eteen ja taakse
 
Vs: Kattoteline 2gen pätkäpajero

Mihin käyttöön telineet tulee? Pelkkien suksien kuskaukseen vois olla semmoset magneettiset jutut, jon on tasainen kattopelti, mutta muutapa ei semmoisilla telineillä juuri kuskatakkaan..
 
Vs: Kattoteline 2gen pätkäpajero

jar-sk-i sanoi
Minä kävin hakemassa varaosaliikkeestä. G2 pajero mullakin, lyhyt malli eikä vesikouruja. Kalliit, mutta eipä tarvihe kattoon pultata. Olisko jotain 120€ maksanut eteen ja taakse

Mulla on kans yhet semmoset kattotelineet jotka ei oo niillä vesikourukiinnityksillä. Niissä on semmoset litteät systeemit jotka tulee kattoa vasten ja ne kiristimet tulee sinne katon alle ovien yläpuolelle.....
 
Vs: Kattoteline 2gen pätkäpajero

Joo suksien kuljetukseen nimenomaan tarttis. Ei mahdu pätkään pitkät sukset.. Kiitti vinkeistä, täytyy kysellä josko tarvikeliikkeistä sitten löytyis pätkään käypäset mallit. Jos jollain on myynnissä niin olisin kiinnostunut..
 
Vs: Kattoteline 2gen pätkäpajero

Jos "muovikattocabriolettiin" joskus tarvitaan suksitelineet, sellaiset saa esim vähän korkeammilla jalustoilla varustetuilla taakkatelineistä. Edessä tuossa mallissa on etuoven kohdalla vesikourut ja taakse ne saa niittaamalla pop-niiteillä pätkät alumiinista U-pofiilia. Katon muoto on takaosasta korkeampi ja sukset jäävät vauhdikkaaseen etunoja-asentoon ;D. Minulle jäi nuo telineet Hiacesta joissa kuljettelin 2x4:sia ym pitkää tavaraa.
 
Vs: Kattoteline 2gen pätkäpajero

Yksi vaihtoehto vois olla jos värkkäilis ite vanhoista telineista magneettimalliset. Löyty googlettamalla tommosia: http://www.supermagnete.de/fin/magnets.php?group=countersunk#CSN-40
En tiiä sitte pysyykö ja mikä ois sopiva pitovoimakilomäärä?
 
Vs: Kattoteline 2gen pätkäpajero

Tuo pitovoima riippuu niistä suksien määrästä ja "aerodynamiikasta" - pitäisi kai olla lentokonesuunnittelija ;D. Yhtenä esimerkkinä voin antaa itselleni sattuneen tapauksen: Kokoilin aikanaan äidille mökkiä ja sinne piti viedä kapea saunanovi karmeiseen. Panin karmit suksitelineelle ja oven karmeihin, koska helostusta ei ollut. Perillä ihmettelin tovin oven puuttumista ja läksin ajamaan takaisinpäin. Siinä viitostien suoralla se näkyi läheisellä pellolla noin 50 metrin päässä. Oli tullut pitkä sivu edellä maahan, pientä maalausta... Tuo GT-Cortina oli aikanaan kova peli :). Voi esiintyä yllättävän suuria voimia.
 
Takaisin
Ylös Bottom