Keskustelua autoverotuksesta

Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Mitenkä tämä nyt menee 2000 vm:n autossa, joka on painon sijasta verotettu päästöjen mukaan?

Kyllä, päästöt löytyy rekisteriotteesta, kuten löytyy 90-luvun Mersusta (jossa sitä ei tietenkään käytetä, koska tulisi halvemmat verot..)

Kuitenkin käyttömaksuissa tuota päästöä käytetään vasta 2001->, niin tuntuisi paljon luontevamalta käyttää painoa tuossa määräävänä autoveron määrityksessä.

Veroprosentin kannalta tuossa on melkoisen iso ero luonnollisesti.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Kannattaa nyt odotella tuonne viikolle 3 asti. Siellä on nyt Tullissa sekava tilanne, ja lisätietoa pitäisi tulla viikolla 3/2015 lisää.

Tuossa tiedote:
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdistotiedotteet/0000_tiedotteet/tiedote_20141219_1/index.html

Tietysti jos on saanut päätöksen 2011, niin sitten täytyy tehdä valitus tämän vuoden loppuun mennessä, että saa valituksen sisään.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Jos haluat tehdä valituksen, etkä tiedä kuinka toimia, ota yhteys:
www.autoverotus.info
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Tuossa ks. tapauksessa ei kiire vielä ole, tälle vuodelle verotettu vasta.

ALV:t tuli yhdestä autosta aikanaan takaisin kätevästi (2004 verotettu), kun erittäin viime tipassa tuli valitettua ja eivät ehtineet parin vuoden aikana sitä valitusta käsitellä.. Jälleen kannatti olla hätiköimättä ;D
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

nokonzok sanoi
b) 1.1.2008-31.3.2009 käyttöönotetut: käytössä oli verotus, jossa oli CO2-perusteinen autovero ja siihen päälle "ei-alv", joka ei kuitenkaan (kuten sitten tuli todistetuksi) ollut autoveroa. Näin ollen kyseisellä aikavälillä käyttööontetuissa autoissa on huomattavan alhainen autoveroprosentti. Taulukko löytyy

Eli tarkoittanee sitä että juuri tämän ikäisiä kannattaa rahdata Suomeen jos jotain tuonnepäin olevaa ikäluokkaa on hakusessa koska saa 24% veroedun?
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

ast sanoi
Eli tarkoittanee sitä että juuri tämän ikäisiä kannattaa rahdata Suomeen jos jotain tuonnepäin olevaa ikäluokkaa on hakusessa koska saa 24% veroedun?

Kyllä, näin sen näkisin. Itse lähden askartelemaan oikaisuvaatimusta vaatien tuota veroa käytettäväksi, vaikka Stagea ei haarukkaan sovikaan käyttöönottoajankohdan takia. Perusteluna on se, että vastaavia autoja on tuotu tällä verolla. Kun yksikään tuotu auto ei saa olla syrjivästi verotettu, täytyy verotuksen pohjaksi ottaa käyttöönottoajankohdan jälkeen alhaisin käytössä ollut verotaso. Vain näin voidaan varmistua, että minun autostani ei ole peritty liikaa veroa verrattuna jo maassa oleviin. Odotan vastausta jouluksi 2018.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Juu, eihän tuon valituksen kanssa tullut hätäiltyä. Toivottavasti Posti löytää perille ensiviikon keskiviikoksi.

Itse muotoilin valituksen näin

Autoverotuspäätöksen xxxxxxxxx mukainen auto (Mitsubishi Outlander) on käyttöönotettu xxxxxx ja se olisi siis tullut verottaa kuten ensimmäisenä käyttöönottopäivänä tai minä tahansa päivänä sen jälkeen voimassa olleen Suomen autoverolain mukaisesti, joka on verovelvollisen kannalta edullisin vaihtoehto. Katson Tullin verotuspäätöksen olleen syrjivä ja haen siihen muutosta tällä kirjelmällä.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Trafilta jouluterveisiä:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152844134117850&set=a.10150325185112850.359142.515237849&type=1

::)
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

^Ei jumalauta. :mad: :pesis Yllättääkö ketään että Trafin mielestä asiassa ei ole mitään mukisemista ja näin tämän homman kuuluukin mennä?

http://m.aamulehti.fi/kotimaa/nain-trafi-selittaa-kohua-herattanytta-jattiveroa-ei-mitaan-merkillista?v=1
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Nopeasti toisella silmällä uutiset luin.

Eikös tuossa "keississä" ole selvät veropetoksen merkit ? Inhottavaa toki tuo ,että tulee maksutosite useamman vuoden jäljessä.


Kertoiko maksun saanut henkilö , meille sivusta seuraajille + toimittajille : tarinasta koko totuuden ?
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

-JP- sanoi
Nopeasti toisella silmällä uutiset luin.

Eikös tuossa "keississä" ole selvät veropetoksen merkit ? Inhottavaa toki tuo ,että tulee maksutosite useamman vuoden jäljessä.


Kertoiko maksun saanut henkilö , meille sivusta seuraajille + toimittajille : tarinasta koko totuuden ?

Itse katsoin vaan että kaveri oli yrittänyt muutos katsastaa autoa kolmipaikkaseksi ja katsastuskonttori oli sanonut että ei käy. Ja penkki oli otettu pois ja autosta ei siten tullut kolmipaikkaista?, mut näemmä riittää trafille että penkki on käynyt. Mitenköhän jos kuskee sotkasta sängyn tai sohvan kotia pakulla niin napsahtaa verot kun väliaikaisesti ollut penkki tai sänky niin kyllähän se sit on joko täydenveron paku tai asuntoauto? ;D
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

-JP- sanoi
Kertoiko maksun saanut henkilö , meille sivusta seuraajille + toimittajille : tarinasta koko totuuden ?
Niin.
Olisiko mahdollista että vuosikatsastuksessa olisi paikallaan olleesta jakkarasta huomautettu ja sitten vasta olisi ryhdytty puhumaan muutoskatsastuksesta... Tiedä häntä.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

-JP- sanoi
Nopeasti toisella silmällä uutiset luin.

Eikös tuossa "keississä" ole selvät veropetoksen merkit ? Inhottavaa toki tuo ,että tulee maksutosite useamman vuoden jäljessä.

Kertoiko maksun saanut henkilö , meille sivusta seuraajille + toimittajille : tarinasta koko totuuden ?

J. Puhakka sanoi
Itse katsoin vaan että kaveri oli yrittänyt muutos katsastaa autoa kolmipaikkaseksi ja katsastuskonttori oli sanonut että ei käy. Ja penkki oli otettu pois ja autosta ei siten tullut kolmipaikkaista?, mut näemmä riittää trafille että penkki on käynyt. Mitenköhän jos kuskee sotkasta sängyn tai sohvan kotia pakulla niin napsahtaa verot kun väliaikaisesti ollut penkki tai sänky niin kyllähän se sit on joko täydenveron paku tai asuntoauto? ;D

_AH_ sanoi
Niin.
Olisiko mahdollista että vuosikatsastuksessa olisi paikallaan olleesta jakkarasta huomautettu ja sitten vasta olisi ryhdytty puhumaan muutoskatsastuksesta... Tiedä häntä.

Aika hanurista sinänsä, mutta kyllähän tuossa tosiaan ihan realistinen mahdollisuus on sekin, että on vaan ajeltu ylimääräisellä penkillä ja sitten on leimalla nalli napsahtanut. Minun ymmärtääkseni on aika yleistä tietoutta, että pakuissa yms. paikkarajoitetuissa autoissa se penkkien lisääminen on ihan oikeasti hasardia puuhaa. Sama koskee pienemmällä dieselverolla kulkevia huoltoautoja, matkailuautoja yms.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

_AH_ sanoi
Niin.
Olisiko mahdollista että vuosikatsastuksessa olisi paikallaan olleesta jakkarasta huomautettu ja sitten vasta olisi ryhdytty puhumaan muutoskatsastuksesta... Tiedä häntä.

Jotain on vuonna 2011 tapahtunut ? Asia jota meille ei kerrota , ei Trafi nyt ihan tyhjästä noita jälkiveroja väännä.

Toimittajat taas tekevät omaa työtään , kertomalla osan totuudesta.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Nokonzokin kirjoitus autoverotuksesta bongattu eilisen hesarin mielipidesivulta :peukku
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Lopun siirtäminen vuotuisena verona maksettavaksi ei aiheuttaisi yksittäiselle autoilijalle kohtuutonta rasitusta, varsinkin jos samalla tehtäisiin mahdollisuus poistaa auto liikennekäytöstä nykyistä joustavammaksi.

Noh, eipä tuo liikennekäytöstä poisto ole tälläkään hetkellä kauhean haastavaa. Netissä jos tekee niin 4e poisto ja 4e käyttöön otto. Joten laskeskelin tuossa että jos hiacella (1+8h henkilöauto, vero ~850e/vuosi + vakuutus ~200e vuosi) ei ajeta 3 päivään se kannattaa ottaa pois liikenteestä.

Tosin voisihan tuota helpottaa niinkin että eivät joka kerta lähettelis noita uusia rekisteriotteita, niin voisi hintaa tiputtaa sen ~1e/tapahtuma. En ole jaksanut toimittaa toimittaa tuota uudempaa 1 osaa edes autoon, kun siellä on kuitenkin se aikaisempi jossa on ihan samat tiedot. Menee vaan sekasin noiden 2 osien perusteella mikä on uusin, tosin niilläkään ei taida olla väliä.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Wlooffy sanoi
Noh, eipä tuo liikennekäytöstä poisto ole tälläkään hetkellä kauhean haastavaa. Netissä jos tekee niin 4e poisto ja 4e käyttöön otto. Joten laskeskelin tuossa että jos hiacella (1+8h henkilöauto, vero ~850e/vuosi + vakuutus ~200e vuosi) ei ajeta 3 päivään se kannattaa ottaa pois liikenteestä.

Tosin voisihan tuota helpottaa niinkin että eivät joka kerta lähettelis noita uusia rekisteriotteita, niin voisi hintaa tiputtaa sen ~1e/tapahtuma. En ole jaksanut toimittaa toimittaa tuota uudempaa 1 osaa edes autoon, kun siellä on kuitenkin se aikaisempi jossa on ihan samat tiedot. Menee vaan sekasin noiden 2 osien perusteella mikä on uusin, tosin niilläkään ei taida olla väliä.

Voi olla, ettei niitä otteita enää tulevaisuudessa lähetelläkään. Teknisen osan mukanapidon velvollisuus loppuu tulevaisuudessa, eikä otetta varmaan tarvi sitten aina tulostellakaan.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Tässä on se tiedoite:

Tulli tiedottaa 15.1.2015

Tulli on korkeimman hallinto-oikeuden 19.12.2014 antaman ratkaisun (KHO:2014:182) ratkaisun jälkeen vahvistamissaan ensiverotuspäätöksissä soveltanut käytettyjen ajoneuvojen verotuksissa vertailulaskelmia, joiden avulla varmistetaan, ettei Suomeen toisesta jäsenvaltiosta tuotavasta autosta peritä autoveroa enempää kuin Suomessa jo rekisteröidyissä autoissa on veroa jäljellä.

Tulli on julkaissut 15.1.2015 verkkosivuillansa KHO:n päätökseen liittyvän sivuston. Sivustolta on löydettävissä vertailuprosenttitaulukot, joita sovelletaan myös autoverotuspäätösten oikaisuihin. Tutustumalla vertailuprosenttitaulukkoihin voi tehdä arvion oikaisuvaatimuksen tarpeellisuudesta. Sivustolta löytyy myös ohjeet siitä, kuinka yksinkertaistetun oikaisuvaatimuksen voi tehdä KHO:n ratkaisun perusteella.

Tullille on jätetty 15.1.2015 mennessä 6 000 veroprosentteihin liittyvää oikaisuvaatimusta. Oikaisupäätöksiä aletaan tekemään helmikuussa 2015. Tietoja oikaisuvaatimusten käsittelyn etenemisestä ja oikaisumääristä päivitetään Tullin KHO:n ratkaisua koskeville verkkosivuille.

Nyt kannattaisi laivata jostain vaikka Evo IX:
merkki malli kw kvoima kori prosentti
MITSUBISHI LANCER 195 B Sedan 26.8
MITSUBISHI LANCER 206 B Sedan 26.7

Harmi että ainakin Saksa/Ruotsi-akselilla ne on yllättävän kalliita verrattuna suomen hintoihin.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

JaniB sanoi
Nyt kannattaisi laivata jostain vaikka Evo IX:
Harmi että ainakin Saksa/Ruotsi-akselilla ne on yllättävän kalliita verrattuna suomen hintoihin.

Ei ole. Kannattaa muistaa ,että ne hyvät yksilöt eivät ole Suomessa Nettiauton sivuilla myynnissä.

Eli , jos IX:ää haluaa niin suosittelen katselemaan ulkomailta.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Teemu T. sanoi
Sieltä tuli nyt se tiedote, mutta Tullin sivut ovat juntturassa.

Sinua saattaa kiinnostaa se fakta, että EU:n ulkopuolelta tuoduille autoille ei ole palautuksia luvassa.

Jatkossa siis kaikki tuoreemmat Amerikan tuliaiset, ja miksei Japsitkin, kannattaa rantauttaa Tallinnassa. Säästyy 4 prosenttiyksikköä alvia ja jos auton käyttää Viron kilvissä, tulee prosenttikin mukavan pieneksi.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

nokonzok sanoi
Sinua saattaa kiinnostaa se fakta, että EU:n ulkopuolelta tuoduille autoille ei ole palautuksia luvassa.

Jatkossa siis kaikki tuoreemmat Amerikan tuliaiset, ja miksei Japsitkin, kannattaa rantauttaa Tallinnassa. Säästyy 4 prosenttiyksikköä alvia ja jos auton käyttää Viron kilvissä, tulee prosenttikin mukavan pieneksi.

Kyllä se on tiedossa. Mutta siitä aletaan nyt vääntää. On ollut paljon muitakin faktoja.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Teemu T. sanoi
Kyllä se on tiedossa. Mutta siitä aletaan nyt vääntää. On ollut paljon muitakin faktoja.

Ihan mielenkiinnosta, mistä aiot alkaa vääntää? Tässä yrittänyt pohtia mistä sen voisi tehdä, mutta ei siihen oikein juridista perustetta ole. Äärettömän tyhmäähän se on ja moraalisesti väärin, mutta mikään pykälä ei estä valtiota perimästä erilaisia veroja EU:n ulkopuolelta tulevilta autoilta. Jeesaan kyllä projektissa ihan mielellään.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Menikös tämä "perusteetta päästöjen perusteella verotettu" homma nyt niin, että hidas/laiska/tyhmä jäi nuolemaan näppejään :-[? Vai olikos tuohon oikaisuvaatimuksen kolmen vuoden määräajan umpeutumiseen vielä joku oljenkorsi ;D.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Olikos täällä jo mainittu seuraavista muutoksista: Muuttoautoa ei saa tuoda veroitta(ellet oo ostanu sitä ulkomailla ennen vuotta 2015), taksien veroalen pieneneminen ja ulkomaankilvissä olevilla saa ajaa vaan 14päivää Suomessa?
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Mizushima sanoi
Menikös tämä "perusteetta päästöjen perusteella verotettu" homma nyt niin, että hidas/laiska/tyhmä jäi nuolemaan näppejään :-[? Vai olikos tuohon oikaisuvaatimuksen kolmen vuoden määräajan umpeutumiseen vielä joku oljenkorsi ;D.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että moni tosiaan joutuu nuolemaan näppejään. En silti sanoisi hitaaksi, laiskaksi tai tyhmäksi. Kyllähän kansalaisella on ihan oikeutettu odotus siitä, että viranomainen hoitaa hommansa lain mukaisesti. Jos todetaan, että näin ei olekaan niin on minun mielestä todella kyseenalaista politiikkaa vedota vaan siihen, että "mikset valittanut". Linjaus johtaa siihen, että ainakin autoveroasioissa todella kannattaa aina valittaa ihan vaan varmuuden vuoksi, näitä tapauksia on nyt ollut niin monta.

Basbarduu sanoi
Olikos täällä jo mainittu seuraavista muutoksista: Muuttoautoa ei saa tuoda veroitta(ellet oo ostanu sitä ulkomailla ennen vuotta 2015), taksien veroalen pieneneminen ja ulkomaankilvissä olevilla saa ajaa vaan 14päivää Suomessa?

Takseilta taisi lähteä veroalet ihan kokonaan. 14 päivää ulkomaankilvillä on parannus entiseen.

nokonzok sanoi
Tässä yrittänyt pohtia mistä sen [väännön] voisi tehdä, mutta ei siihen oikein juridista perustetta ole ... mikään pykälä ei estä valtiota perimästä erilaisia veroja EU:n ulkopuolelta tulevilta autoilta.

Itse itselleni vastaten kun tässä on tätä nyt tullut pohdiskeltua. Avainsana on luottamuksensuojaperiaate. Kun tulli on jatkuvasti soveltanut yhtenäistä käytäntöä kaikille autoille, ei sitä mielestäni voi ainakaan enää muutoksenhakuvaiheessa alkaa yhtäkkiä soveltamaan toisin tietylle ryhmälle. Jos siis ensiverotus on tehty tietyn käytännön mukaan, samaa linjaa pitää jatkaa myös mahdollisessa muutoksenhaussa. Verottajan sivuilla asia on tiivistetty seuraavasti:

Asiakkaan kannalta luottamuksensuojaperiaate tarkoittaa, että asiakkaalla on oikeus luottaa veroviranomaisen toimivan lainmukaisesti, pysyvän päätöksissään ja että viranomainen noudattaa omaksumaansa tulkintalinjaa johdonmukaisesti eikä muuta sitä takautuvasti. Toisin sanoen tulkinnallisesti virheelliseksi osoittautunutta verotuspäätöstä ei voida muuttaa jälkikäteen asiakkaalle epäedulliseksi

Vastedes tuotavien autojen kanssa tilanne ei ole ihan näin yksiselitteinen. Sinänsä voidaan kysyä, kuinka tarkoituksenmukaista on pitää yllä kahta erilaista järjestelmää. Pohdittavaksi jää myös sellaisten autojen arvonmääritys, joita on tuotu sekä EU-alueelta että muualta. Esim. JDM-autoissa aika iso joukko on tullut Englannista. Jos Japanin tuliaisiin sovelletaan kovempaa verotusta, voidaan kysyä miten markkina-arvoi voidaan määritellä syrjimättömästi Englannin tuonneille kun hintahavainnossa on mukana paljon autoja, joissa on enemmän veroa.

Tullissa ei nyt taas ole ihan ajateltu loppuun asti, toivottavasti joku vielä ennättää viheltää pelin poikki. Muussa tapauksessahan edessä on jälleen tuhansia ja taas tuhansia valituksia.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

nokonzok sanoi
Takseilta taisi lähteä veroalet ihan kokonaan.

Mun muistikuva oli et jotain 60% lähti mut voin tarkistaa ku meen kotiin. Vessan laatikossa olevassa lehdessä oli artikkeli.

nokonzok sanoi
14 päivää ulkomaankilvillä on parannus entiseen.

Jep.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Basbarduu sanoi
ulkomaankilvissä olevilla saa ajaa vaan 14päivää Suomessa?

Meinaako tämä nyt käytännössä esim vironkilvissä olevien autojen käyttökieltoa 14 päivän jälkeen?
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

dani sanoi
Meinaako tämä nyt käytännössä esim vironkilvissä olevien autojen käyttökieltoa 14 päivän jälkeen?

Suomalaisten osalta. Virolaiset raksaduunarit yms. saa toki ajaa kuten ennenkin.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/autoverotus/autotiedostot/005.pdf
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

nokonzok sanoi
Tällä hetkellä näyttää siltä, että moni tosiaan joutuu nuolemaan näppejään. En silti sanoisi hitaaksi, laiskaksi tai tyhmäksi. Kyllähän kansalaisella on ihan oikeutettu odotus siitä, että viranomainen hoitaa hommansa lain mukaisesti. Jos todetaan, että näin ei olekaan niin on minun mielestä todella kyseenalaista politiikkaa vedota vaan siihen, että "mikset valittanut". Linjaus johtaa siihen, että ainakin autoveroasioissa todella kannattaa aina valittaa ihan vaan varmuuden vuoksi, näitä tapauksia on nyt ollut niin monta.
Juu. Itseäni vain ruoskin noilla ei kehuvilla adjektiiveilla. En tarkoita moitteeksi muille. Jokainen teköö niin kun parhaaks näköö.

Osallisena on kyllä helppo yhtyä sanomaasi lainsäätäjän ja virkamiehen vastuusta.

Tuo valittamis homma on vaan niin peestä. Kerran on tullut tuollaisessa lunta tupaan virkamiehen mielivaltaisuuden johdosta, ei autoverotuksessa mutta muualla. Boonuksena tullut paha mieli on sen jälkeen pistänyt välttelemään kaikkea virkamies-/oikaisuvaatimus ruljanssia :-\.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

nokonzok sanoi
Suomalaisten osalta. Virolaiset raksaduunarit yms. saa toki ajaa kuten ennenkin.

Ahaa, sit käsitin jotain väärin. Tunnen kuitenkin jokusen Virolaisen joka asuu vakituisesti Suomessa mutta ajaa vironkilpisellä.

1.2 Suomessa vakinaisesti asuvan henkilön oikeus ajoneuvon väliaikaiseen
verottomaan käyttöön
Suomessa vakinaisesti asuva henkilö ei pääsääntöisesti saa käyttää tilapäisestikään liikenteessä ulkomaille
rekisteröityä ajoneuvoa autoveroa suorittamatta. Joissakin poikkeustapauksissa käyttö kuitenkin
on sallittu
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

nokonzok sanoi
Takseilta taisi lähteä veroalet ihan kokonaan. 14 päivää ulkomaankilvillä on parannus entiseen.

Tippui puoleen henkilöautoissa.

Eli maksimi on 4800e jos sen taksin pitää 3 vuotta.

Invatakseissa pysyi edelleen samassa 15000, mutta kuoletusaika on 4 vuotta.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1418695877455.html
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Virkamiehellä pitää kiirettä

Käsittelyaika

Tulli on pyrkinyt käsittelemään oikaisuvaatimukset neljässä kuukaudessa. Tavoiteaikaan ei ole mahdollista päästä vuonna 2015, koska oikaisuvaatimuksia on saapunut Tullin käsiteltäväksi useita tuhansia KHO:n ratkaisun jälkeen. Tulli tiedottaa käsittelyajoista myöhemmin.

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/KHO_2014_182/muutoksenhaku/index.jsp
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Jr- sanoi
Virkamiehellä pitää kiirettä

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/KHO_2014_182/muutoksenhaku/index.jsp

Edellisen kerran kun tuli tällainen vastaanvanlainen vähän isompi ylläripylläri oikaisujen käsittelyajat venyivät yli kolmeen vuoteen. Jonossa oli muistaakseni n. 40 000 valitusta. Jos tästä uudesta keissistä saatiin vuoden parin viimeisen viikon aikana 6000 kasaan, niin eiköhän tässä jo nyt olla hyvän "five figures" osastolla.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Tänään tuli päätös postitse. 1122€ tulee Outlanderin veroja takaisin
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Keskustapuolue haluaa uusia "tilapäisiä" veroja autoilijoille jotka muutenkin maksavat kohtuuttoman osan yhteiskunnan menoista.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1426917782010.html

Eivät tule saamaan ääntäni.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

ast sanoi
Keskustapuolue haluaa uusia "tilapäisiä" veroja autoilijoille jotka muutenkin maksavat kohtuuttoman osan yhteiskunnan menoista.

Heh, olis kyllä hauskaa kun näistä entisistäkin tilapäisistä veroista päästäisiin ensin eroon..
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

ast sanoi
Keskustapuolue haluaa uusia "tilapäisiä" veroja autoilijoille jotka muutenkin maksavat kohtuuttoman osan yhteiskunnan menoista.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1426917782010.html

Eivät tule saamaan ääntäni.

No talven isoin "kämmi" ko. puolueelta oli "keskiolutkeissi" , toki en muutenkaan tuota puoluetta kannata. Lisää vaan samankaltaisia "möläytyksiä" tarvitaan ,ettei vain tule "pääministeriä" Sipilästä.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Voi jeesus mikä aivopieru

http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1426917735790.html?ref=og-ref-t.co

Perussuomalaiset ajavat autoveron poistamista ensi vaalikaudella. Finanssisihteeri Jukka Mattila valtiovarainministeriön vero-osastolta arvioi, että autoveron poistaminen aiheuttaisi muutoksen suomalaisten varallisuuteen, kun ihmisten aiemmin ostamien autojen arvo putoaisi.

Nostetaan sitten niin omaisuuden arvo nousee :seina
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Diesel veron tuplaus = kuluttavat aivan liian vähän joten joutavatki maksamaan.

Samoin e85 polttoaineelle 500e vuosimaksu

Bensan hintaa nostetaan sitte 50%

saadaan tietki sitte kintoon ja köyhä pois liikenteestä, menköön busseilla tai junilla :peukku
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Finassisihteeri J.Mattila on ihan samantason ekonomisti kuin 75% Suomalaisista kolleekoista. Ei kannata tehdä mitään parannuksia Kansalaisten elämään , koska Exceltaulukossa alkaa tulemaan -miinus merkkisiä lukemia.

Kävisi joskus ruokatunnilla vaikka kävelemässä tai harrastaisi jotain mieltävirkistävää.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Tuo persujen autoveron poisto nyt on ihan vitsi, ei tule toteutumaan ja tokkopa edes hallitukseen uskaltautuisivat, helpompi räksyttää oppositiosta.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Tunari-82 sanoi
Tuo persujen autoveron poisto nyt on ihan vitsi, ei tule toteutumaan ja tokkopa edes hallitukseen uskaltautuisivat, helpompi räksyttää oppositiosta.

Autoveron poisto ei ole vitsi. Se, että sitä ei korvattaisi millään sen sijaan on.
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

nokonzok sanoi
Autoveron poisto ei ole vitsi. Se, että sitä ei korvattaisi millään sen sijaan on.
Onhan se näinkin,pelkään että joudutaan pian ojasta allikkoon.
Näin kuuden vanhan auton omistajana ei korotetut käyttömaksut juuri houkuta.
Sitten jos autovero poistettaisiin niin tulisiko se suoraan kuluttajien hyödyksi,vai alkaisiko autoliikkeet paikata huonoja vuosiaan vetämällä välistä ja hinnat eivät tippuisikkaan koko verojen osuutta.
Joskushan on puhuttu että autonvalmistajat myisivät autoja edullisemmin korkean verotuksen maihin,jos tämä pitää paikkansa,nousisiko autojen sisäänostohinnat?
Jos tämä käytön verotus menisi kuten nytkin että kovapäästöisiä/iso koneisia autoja verotettaisiin entistä kovemmin,ei se näin harrastajan näkökulmasta vaikuta oikein hyvältä.
Työkaveri osti juuri 2.7 turbo audi a6.sen ja siitäkin jo rankaistaan 500e nurkilla/vuosi
 
Vs: Keskustelua autoverotuksesta

Tunari-82 sanoi
Sitten jos autovero poistettaisiin niin tulisiko se suoraan kuluttajien hyödyksi,vai alkaisiko autoliikkeet paikata huonoja vuosiaan vetämällä välistä ja hinnat eivät tippuisikkaan koko verojen osuutta.
Joskushan on puhuttu että autonvalmistajat myisivät autoja edullisemmin korkean verotuksen maihin,jos tämä pitää paikkansa,nousisiko autojen sisäänostohinnat?

Heh-heh, meinaatko että autokauppa nostaisi katteita? Sitten voisi Suomessa laittaa suoraan lapun luukulle, ihmiset ostaisivat autonsa siinä tapaulksessa autonsa Virosta, Ruotsista, Saksasta tai muusta maasta jossa ei ole autoveroa.

Aikalailla kaukaa haettuja ajatuksia IMO
 
Takaisin
Ylös Bottom