kojelaudan uudelleen verhoilu?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
miettiny että mitä vaihtoehtoja on koelaudan verhoiluun?

voiko tehdä itse?
ideoita ja kokemuksia?

mun pitäs vaihtaa koelauta galanttiin ja toinen on tallin perukoilla... mutta vaatisi uuden verhoilun
lisämittareiden vuoksi.
 
Vs: koelaudan uudelleen verhoilu?

Itse tekeminen on aina vaihtoehto ja varsinkin jos muodot eivät ole hirveän hankalat, niin hyvän liiman ja hyvin muotoutuvan verhoilumateriaalin kanssa se on tehtävissä siististi. Muistat vain materiaalia laittaessa ottaa huomioon, ettei kojelautaan kiinni tulevien osien reiät mene liian tiukoiksi. Joistain kohdista on yleensä tarvetta vuolla vähän tavaraa pois siistin lopputuloksen saamiseksi.

Kojelauta on usein kuitenkin kohtuullisen monimuotoinen ja tietysti myös siinä mielessä haasteellinen, että se saa kesällä paljon lämpöä ja siksi liima pitää olla hyvää ja verhoilumateriaali pitää saada hyvin muotoiltua paikalleen. Muuten käy helposti niin, että jos materiaali pikkuisenkaan elää, niin se irtoaa liimauksestaan ja jää sitten pussille. Omaan projektiin teetän sisustan ammatilaisella (Autoverhoomo Custom Lahdesta) kojelautaa ja rattia myöten, koska omat taidot ei riitä noin isoon hommaan.

Yksi vaihtoehto voisi myös olla muovipintaisille ja sen kaltaisille pinnoille teettää ruiskutettava pinnoitus ammattilaisella. Vilkaisepa tuolta http://www.tth-maalaus.fi/ ja sieltä kuvagalleriasta näet pari esimerkkikuvaa. Värejä löytyy monenlaisia. Teetän parhaillaan tuolla melkoisen läjän sisustan muoviosia ja jälki vaikuttaa erinomaiselta.
 
Vs: kojelaudan uudelleen verhoilu?

Ite aattelin rallityyliin nukata koelaudan niin ei valo heijastele edit. kaveri nukkaa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom