Jooh. Annoin just oman GDI Carisman (-98) vaihdossa pois, joten pistetäänpä tänne pieni loppuraportti. Auto oli mulla aika tarkkaan kaksi vuotta, kilometrejä tuli noin 34 tuhatta (44 tkm - 78 tkm).
Tielle ei jättänyt ikinä ja vain yhden kerran piti käyttää huollossa määräaikaishuoltojen ulkopuolella. Silloin paloi tuo "Check engine" valo ajaessa ja syyksi paljastui juurikin GDI:n aiheuttama karstoittuminen.
Seuraavat ylimääräiset viat korjautin omistusaikana:
- Kaasuläppäkotelon puhdistus kahdesti. Toisella kerralla myös suuttimien puhdistus jollain erikoislaitteella jota kierrätetään Mitsuhuollosta toiseen.
- Alapallonivel alkoi kolisemaan (myöhemmin käännettäessä myös vinkumaan) edestä oikealta. Koko alatukivarsi vaihdettiin.
- Yhden oven lukko ei toiminut keskuslukituksen mukana pakkasilla. Huoltona putsaus ja öljyäminen.
- Kulutustavaraa: polttimoita ja pyyhkimen sulat.
Lisäksi seuraavat viat ja "ominaisuudet" autoon jäi myytäessä:
- Vasenkin alapallonivel kolisee jo. Vaihtokunnossa siis.
- Venttiilinnostimet naputti yhä pitempään kylmänä (varsinkin pakkasilla). Jos tämä vielä pahenee, niin ilmeisesti vaativat uusimista.
- Kuskin sivupeilin sähkösäätö hajosi kun erehdyin käyttämään sitä pakkassäällä.
- Kojelauta nitisee parista kohtaa.
- Tuplapakareiden kromikoristeet ruostuivat irti.
Muita kommentteja:
- Keskikulutus koko ajalta 6.9 l/100km. Luku on "miellyttävän" pieni, sillä ajan paljon kaupunkiajoa.
- Moottorissa ihan riittävästi tehoja jos ajelee suunnilleen rajoitusten mukaan.
- Takajousitus on löysä. Matkanteko viisi ihmistä kyydissä (ja mahdollisesti peräkontti täynnä kamaa) ei ole kovin miellyttävää. Jousitus lyö tällöin pohjaan isoissa pompuissa.
- Nuo yllä mainitut viat korjauttamalla autolla ois ajanut ihan mielellään lisääkin, mutta akuutti autokuume vei mukanaan