Korjausopas

jaska

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Tuli hankittua vanha v. 1992 Hyundai Sonata, romuttamolle lähteneen diesl Asconan tilalle.

Sonatassa on kuullemma Mitsubihin tekniikka. Löytyykö mistään korjausopasta, josta saisi tietoja huoltoa ja korjausta varten.

Moottori on luultavasti Mitsubishin 4G63 DOHC 2.0i (1997cm)
Pitäisi varmuuden vuoksi vaihtaa jakopään hihna, sekä korjata öljynpainemittari.
 
Jakopään hihnojen vaihtoon löytyi hyvät ohjeet netistä.

Olisiko kellään tietoa öljynpainemittarin anturista. Mittari näyttää oikein 10minuutin ajan, sen jälkeen laskee L:n lähelle.

Öljynpaineen merkkivalo sammuu heti käynnistettäessä.
En ole päässyt mittaamaan öljynpaineita, kun mittari puuttuu. Olen vähän huolissani, kun en tiedä mikä todellinen öljynpaine on.
 
Mulla oli hyundaissa vähän samaan tyylin toi öljynpaine viisarin kanssa ongelmia.... Silti öljypaineet löyty ihan normaalisti.. mulla oli sonata -90 2.0 8venanen...
Anturista ei hajuakaan missä sijaitsee.. en viittinyt alkaa ettii.. ;D
 
Öljynpainemittarin anturi on DOHC 2.0i 16 venttilisessä koneessa öljysuodattimen vieressä oleva noin 4cm:n halkaisijaltaan oleva "mötikkä".
Luultavasti sinunkin koneessa anturi on samassa kohtaa, jos kone on 4G63 Mitsubishin lohkolla. Uusi anturi maksaisi Lahdessa Mitsubishi liikkeessä 70 euroa.
Minulla mittari näyttää paineet oikein vähän aikaa, sen jälkeen mittarissa paineet laskevat alarajalle, onneksi on öljynpaineen merkkivalo, joten ei tarvitse välittää mittarista.
 
Takaisin
Ylös Bottom