Sielunmiljonääri
New Member
- Liittynyt
- 16 Kesäkuu 2022
Terve vaan !
Onko foorumilla ketään kellä on tarvittavat välineet, ilmeisesti MUT-2 (?) ja taitoa säätää 2004 Outlanderin 4g63 koneen tyhjäkäyntisäätimen toiminta ja BISS ruuvi oikeisiin säätöihin.
Auto käy tällä hetkellä tyydyttävää tyhjäkäyntiä, kylmänä hieman heijjaa, lämpimänä toimii.
Ongelma oli ensin todella raju, auto ei pysynyt ollenkaan käynnissä ja liikenne valoihin saapuessa auto sammui lähes joka kerta.
Vaihdettiin tämän takia (tarvike) tyhjäkäyntisäädin. Säätimen vaihdon jälkeen pidettiin akkua pois 30min, jotta se ensikäynnistyksellä oppisi tuon tyhjäkäynnin uudella säätimellä.
Tilanne parani huomattavasti, eikä auto enää sammunut kertaakaan. Päin vastoin auto alkoin käydä liian korkeaa tyhjäkäyntiä.
Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että joku oli yrittänyt korjata sammuilua säätelemällä tuota BISS ruuvia kaasuläppäkotelossa. Eli BISS ruuvi on sekoitettu, alkuperäisestä paikasta ei tietoa.
Sain korvakuulolla säädettyä tuon ruuvin uuden säätimen kanssa niin, että nyt auto käy tyydyttävää tyhjäkäyntiä, mutta kylmänä hieman vaikeuksia.
Tämä joka tapauksessa on aiheuttanut sen, että tyhjäkäyntisäädin luo vikakoodia käydessään.
Oikean tyhjäkäynnin säätämiseenhän tarvittaisiin ilmeisesti tuo MUT-2 laite, jotta voidaan laittaa tyhjäkäyntisäädin lukko asentoon, jonka jälkeen säädettäisiin BISS ruuvista tyhjäkäynti noin 750 luokkaan, ja tämän jälkeen homma toimisi kuin tehtaalta ??
Asiasta tietävälle säätäjälle olisi jokunen euro tarjolla, jos sellainen löytyy oikeiden laitteiden kanssa Annan mielelläni lisätietoja YV !
Kaasuläppäkotelo on puhdistettu, kaasuläpänasentotunnistin on mitattu, ja se on oikeissa arvoissa, vaikka sellainenkin uusi kyllä löytyy varastosta varaosana.
Onko foorumilla ketään kellä on tarvittavat välineet, ilmeisesti MUT-2 (?) ja taitoa säätää 2004 Outlanderin 4g63 koneen tyhjäkäyntisäätimen toiminta ja BISS ruuvi oikeisiin säätöihin.
Auto käy tällä hetkellä tyydyttävää tyhjäkäyntiä, kylmänä hieman heijjaa, lämpimänä toimii.
Ongelma oli ensin todella raju, auto ei pysynyt ollenkaan käynnissä ja liikenne valoihin saapuessa auto sammui lähes joka kerta.
Vaihdettiin tämän takia (tarvike) tyhjäkäyntisäädin. Säätimen vaihdon jälkeen pidettiin akkua pois 30min, jotta se ensikäynnistyksellä oppisi tuon tyhjäkäynnin uudella säätimellä.
Tilanne parani huomattavasti, eikä auto enää sammunut kertaakaan. Päin vastoin auto alkoin käydä liian korkeaa tyhjäkäyntiä.
Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että joku oli yrittänyt korjata sammuilua säätelemällä tuota BISS ruuvia kaasuläppäkotelossa. Eli BISS ruuvi on sekoitettu, alkuperäisestä paikasta ei tietoa.
Sain korvakuulolla säädettyä tuon ruuvin uuden säätimen kanssa niin, että nyt auto käy tyydyttävää tyhjäkäyntiä, mutta kylmänä hieman vaikeuksia.
Tämä joka tapauksessa on aiheuttanut sen, että tyhjäkäyntisäädin luo vikakoodia käydessään.
Oikean tyhjäkäynnin säätämiseenhän tarvittaisiin ilmeisesti tuo MUT-2 laite, jotta voidaan laittaa tyhjäkäyntisäädin lukko asentoon, jonka jälkeen säädettäisiin BISS ruuvista tyhjäkäynti noin 750 luokkaan, ja tämän jälkeen homma toimisi kuin tehtaalta ??
Asiasta tietävälle säätäjälle olisi jokunen euro tarjolla, jos sellainen löytyy oikeiden laitteiden kanssa Annan mielelläni lisätietoja YV !
Kaasuläppäkotelo on puhdistettu, kaasuläpänasentotunnistin on mitattu, ja se on oikeissa arvoissa, vaikka sellainenkin uusi kyllä löytyy varastosta varaosana.