Kumma ujellus Pajeron käyntiäänessä

H

Hammer

Guest
Mikäköhän mättää kun on alkanut kuulumaan kumma ujellus pajerossa heti käynnistyksen jälkeen kun painaa kaasua ja se ääni kuuluu liikkeessäkin ja loppuu vasta kun auton sammuttaa. Ääni ei tule hihnoista eikä se ole vikinää vaan muistuttaa lähinnä tuulen huminaa. Tämä on ihan vastikään ilmennyt juttu. Johtuuko se kenties tuosta syöpyneestä irti olevasta pakoputkesta vai mistä?
 
En tiedä pajerosta mitään, mutta onkos siinä viskokytkin tuulettimella? Jos viskokytkin hajoaa ja tuuletin pyörii aina moottorin mukana täydellä nopeudella siitä tulee yllättävän paljon huminaa. Kokeile moottori sammuksissa pyörittää tuuletinta. Sen pitäisi pyöriä melko vapaasti, kun kone on kylmä.
 
meikäläisellä ujeltaa lämppäri, jos se on aivan "kuumaa" asennossa.
ulina lakkaa kun laittaa millin kylmemmälle
 
Tässä vähän myöhäinen kommentti, mutta laitanpahan sen silti 8)
Olet ehkä jo saanutkin vahvistuksen epäilyillesi, mutta veikkaan, että pakoputken vuoto lähellä moottoria päästää lävitseen turbon ujelluksen.
 
ariola sanoi
Olet ehkä jo saanutkin vahvistuksen epäilyillesi, mutta veikkaan, että pakoputken vuoto lähellä moottoria päästää lävitseen turbon ujelluksen.

Oikea arvaus. Pakoputki oli läheltä moottoria kokonaan poikki, joka aiheutti tuon ujelluksen lisäksi myös pörinän. Pienellä hitsausoperaatiolla tuokin pulma korjaantui... ::)
 
se ensimmäinen laippaliitos voipi kans vuotaa sen verran että viheltää "miehekkäästi"eikä tahto pelkkä kiriminen auttaa kun mutterit pohjaa ja ne jouset on vähän kuoleutunu
 
Huomasinpa tuossa, että nyt pakoputki poikki takaosasta heti pöntön takaa. Kannattaakohan tuota takaosaa enää alkaa hitsaamaan vai hankinko suosiolla kokonaan uuden takaosan pakoputkeen? Ja jos uuden takaosan hankkii, niin pitääkö se hommata pönttöineen päivineen vai riittääkö pelkkä takaputki, jos se pönttöosa on ehjä?
 
Takaisin
Ylös Bottom