Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

MakeT

Lancer 1.8 Sport sedan -08 ja 1.8 Sportback -09
Liittynyt
14 Tammikuu 2005
Sijainti
Karjaa
Terve kaikki.

Löytyykö muita joilla 2008 Lancerin takaovien reunat ja takalokarien kaaret ovat kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä.
Itselläni oli auto vasta 1500 km ajettu kun rupesi näyttämään aika huonolta ja sit mä kyselin huollosta/maahantuojalta syitä niiden ilmestymisiin niin sitten huoltofirma otti niistä valokuvat ja lähetti maahantuojalle. Asia on vielä kesken joten halusin vaan tietää onko muilla ollu samanlaisia ongelmia.

1.6 Lancer on jo tehtaalta tullessaan varustettu muoviteipeillä tämän ongelman takia mutta 1.8 jossa on ne airdam ohjaimet niin niitä teippejä ei ole laitettu. Ihmetyttää kyllä se että ne on sen ongelman jo tienny mut eivät ole niitä muovitarroja kaikkiin malleihin laittanu.

Mun auto on musta joten onko muun värisiä joilla samoja ongelmia.
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Mulla on punainen ja siinäkin pientä iskemää havaittavissa sivuhelmojen takaosissa (15000km). Ei nyt ihan hiekkapuhalletun näkönen mutta kuitenkin. Kaarissa ei mitään ole kun ne on massattu. On mulla myös ne etukuraläpät, mutta niistä nyt tuskin juuri apua on, on sen verran pienet nimittäin.

Ostin jo kiveniskuteippiäkin, mutta vielä ei ole kerinnyt laittaan paikolleen. En jaksa Vehon kanssa alkaa tappeleen mistään teippien laitosta. Kyllä ne teippiasennuksenkin jotenkin saisi tyrittyä kumminkin. Itte kun tekee niin...
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Jeps, asiasta olikin Maken kanssa jo puhetta ja mulla on kans ihan sama ongelma. Takakaarien ala-etuosassa on paljon kiveniskemiä kun se peltipinta tekee siinä semmosen hauskan kaaren että siihen ihan varmasti hakeutuu kaikki pienet kiven tapaset jotka paukuttaa maalin täyteen reikiä. Ei sekään nyt muuten niin kamalasti häiritsis, mutta mun hovi autonpesijä (;)) aina jaksaa muistuttaa niistä. Ja rupeaahan ne ruostumaan ennemmin tai myöhemmin sit siitä kohtaa mistä on maalit lähteny pois.

Ongelmaan ois ihan kiva saada ratkasu (mielellään tietty ilmanen ja Vehon toimesta :D), mutta ainahan noi autopuljut yrittää viimeseen asti vängätä vastaan ettei tarttis niiden pienistä varannoista muutamaa ropoa laittaa.

Kiitos MakeT et oot jaksanu lähtee selvittämään tätä asiaa. Moni varmasti käyttää hyväkseen tilaisuuden jos näyttää siltä et Veho vois jotain asian hyväks tehä. :)
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Mustan auton ongelmia....itellä galantissa hakkuutin ne kesällä ruvelle asti...
ny maalattu ja eteen isommat kuraläpät + teippi ensi kesäksi tulossa vielä...

offtopic: koko auton teippausta just suunnittelen parhaillaan ::)
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Harri K sanoi
Mustan auton ongelmia....itellä galantissa hakkuutin ne kesällä ruvelle asti...
ny maalattu ja eteen isommat kuraläpät + teippi ensi kesäksi tulossa vielä...

offtopic: koko auton teippausta just suunnittelen parhaillaan ::)

Ei ne kiveniskemät auton väriä katso ;) Kuulostaisi siltä, että pieni suunnittelumoka käynyt Mitsulla muotoilun suhteen, tuskin Make ja Mixo ovat mitään samanlaista Kivimäki-Spesiaali-EK:tä käynyt vetämässä ;D
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

miikka sanoi
Ei ne kiveniskemät auton väriä katso ;) Kuulostaisi siltä, että pieni suunnittelumoka käynyt Mitsulla muotoilun suhteen, tuskin Make ja Mixo ovat mitään samanlaista Kivimäki-Spesiaali-EK:tä käynyt vetämässä ;D

ei sinänsä..mut mustassa näkyvät jotekin parhaiten :p
Ei hopeassa ollut noin paljo jälkiä vaikka raaputteli etuvetosena... eikä 3000gt punasetkaa ollu vaikka sai raippaa ;)
Enitenhän tuoho vaikuttaa ovien tasaus...onko takaovia säädetty ollenkaan esim?
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

mulla tumman harmaa väri ja samat ongelmat kuin muillakin. levikkeiden takapäät ja kaaret ja joitain iskuja myös takaovien alaosissa. eturoiskeläpät ollu kesäkuusta asti ja niistäkään ei oo ollu mitään apua ja vaikka ei oo tullu ees sorateitä ajeltua. kiven iskemiä on sanoisinko kohtuu paljon ja menin siihen päälle sitte vielä liimaan kiven isku teipit, saa nähä millon alkaa ruoste iskemään pintaan siellä alla. joku ratkasu tuohon pitäis saada, maahantuoja vois maksaa maalaukset ja uudet kivenisku teipit sinne herkimmille alueille.
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Joopa joo.

Tämä tieto riittää mulle ja mun asia on jo edenny niin pitkälle että maahantuoja on valmis osittain maksamaan kustannuksista joita tulee uudelleen maalauksesta ja suojien keksimisestä, mutta ilmotin että enpä aio minä ainakaan maksaa euron euroa niistä tehtävistä korjauksista. Silloin tiesin että ainakin Mixolla on samat ongelmat ja halusin myös tietää onko muita. Mä ilmoitin niille että jos ei muuten niin sitten menen kuluttajasuojamiehen juttusille ja en usko että maahantuoja tahi Mitsu halua mitään suurta meteliä asiasta joten katotaan mitä ne asiasta nyt sanoo kun meitä on muitakin joilla sama ongelma. Yks niitten epäilys on se että ne 18 tuumaset ei ole oikea koko tähän autoon. ???

Ilmottelen lisää kun juttu etenee. Se remontti muuten maksaa noin 700-900 euroa maalauksineen yms.(arvio) :seina :seina

Ja tosiaan se oli jo susi 1500 km jälkeen ja koko ajan vaan pahenee. Ajosta mulla on noin 90 prosenttia asvaltilla joten ei paljoo oo rallia ajettu. :driver
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

MakeT; voitko laittaa kuvan näkyville, että saa käsityksen kuinka pahat iskemät sulla oikeen on.

Täytyy kyllä äkkiä laittaa teipit paikalleen. En haluais maalauksiin ruveta, kun ei se kumminkaan tuu uuden veroiseksi.
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

kmk sanoi
MakeT; voitko laittaa kuvan näkyville, että saa käsityksen kuinka pahat iskemät sulla oikeen on.

No senverran paha se on että esim. ne ilmanohjaimen päät on ku ois hiekkapuhallettu maali pois, siis valkonen pohja näkyvillä.

Joo voisin laittaa mut ku ei mulla oo yhtään kuvaa niistä otettuna, se oli huoltopäällikkö joka otti ne kuvat omalla kamerallaan. Enkä kyl niistä hyvää kuvaa omalla pokkarilla taida saadakkaan varsinkaan tämmösellä ilmalla. Pitää pestä se ensin ja sit kattoo jos tulis kirkkaampaa ilmaa tarjolle. Kyl mul on tarkoitus saada oma laitetuks ja vielä maahantuojan piikkiin, ei olis mitään järkee enään niitä ruveta suojailemaan se vaan alkais ruostumaan sieltä alta.

Laitan kuvia sitten jos saan niitä jossakin otettua ja ilmottelen lisää sit miten asia etenee.
Kävin kattomassa ja ei nyt ainakaan märällä ilmalla saa kuvia otettua.
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Minulla on ihan samanlainen ongelma Evo 9:ssä, johon laitoin paikkamaalausten jälkeen kiveniskuteippiä koko takaoven alareunaan ja takakaaren etuosan alareunan osalta siihen oven pokkauksen korkeudelle saakka. Ei ole sen jälkeen noita iskemiä ilmestynyt suojatulle alueelle.
Takaoven reunasta taaksepäin auton muodot pullistuvat sen verran, että siihen hakeutuu kaikki etupyöristä lentävä tavara ja maali on heikon oloista muutenkin. Auton väri on punainen ja nuo iskemät takakaaressa näkyivät rumasti puhtaassa autossa.

Kiveniskukalvoa saa esimerkiksi autonhoito.com:sta tilaamalla.
http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=12_37
Itse tilasin tuolta sopivat palat ja laittelin paikalleen, hyvä tuli. Tietty jos maahantuoja suostuu tuon tekemään veloituksetta niin aina parempi.
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Jep. Evo9:ssa 30km hiekkatietä ja takaloksujen etureunat oli ruvella....
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

ihme homma tuo pohjamaalien värikin, mitä tummempi pintaväri on niin sen vaalempi on pohjaväri ja sitten päinvastoin ??? parempi puolisko haki itelleen uuden sportbackin ja pintavärinä on valkoinen niin pohjavärinä on tummanharmaa :seina on se maahantuoja ottanu vissiin jo onkeensa tuosta kiveniskemä ongelmasta kun tuossa emännän autossakin on jo valmiiksi takaovien ala kulmassa ja levikkeen päässä sekä takakaaressa kiveniskemä teipit.
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

duunari sanoi
ihme homma tuo pohjamaalien värikin, mitä tummempi pintaväri on niin sen vaalempi on pohjaväri ja sitten päinvastoin ??? parempi puolisko haki itelleen uuden sportbackin ja pintavärinä on valkoinen niin pohjavärinä on tummanharmaa :seina on se maahantuoja ottanu vissiin jo onkeensa tuosta kiveniskemä ongelmasta kun tuossa emännän autossakin on jo valmiiksi takaovien ala kulmassa ja levikkeen päässä sekä takakaaressa kiveniskemä teipit.

OFFTOPIC:
Saako Sportbackin valkoisena varastosta?
Olisin sedanin halunnut valkoisena mutta se oli 5-kuukauden tehdastilausmalli...
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

kmk sanoi
OFFTOPIC:
Saako Sportbackin valkoisena varastosta?
Olisin sedanin halunnut valkoisena mutta se oli 5-kuukauden tehdastilausmalli...
yks kappale valkoisia oli laivassa tulossa joka oli varaamatta niin se otti sen, ei siis tarvinnu odotella, tuskin sitä varastosta maahantuojalta löytyy.
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

Nonniin nyt on sitten auto maalattu uusiks ja kalvotki on laitettu. Sen mitä katoin niin jälki oli kyllä ihan siistiä, muutamaa ilmakuplaa teipeissä lukuun ottamatta.

Koko lystin makso joku muu ku minä eli maahantuoja osittain ja loput vissiin sitten jälleenmyyjä. Mulla oli vielä vuokraautokin viikon verran käytössä ja siitäkään ei tarvinnu maksaa mitään.

Joten mä voin ainakin kiitellä tästä hommasta maahantuojaa ja mitsun huoltovastaavaa. Kaikki hyvin hoidettu :peukku

Muilla joilla samat ongelmat niin koittakaa saada jälleenmyyjä hyväksymään uudelleen maalauksen ym. työt veloituksetta toki pitää myös maahantuoja saada mukaan. Niillä on kyllä tämä ongelma tiedossa koska nyt on kaikkiin uusiin ruvettu laittamaan teippejä. Lykkyä tykö kaikille. :driver
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

MakeT sanoi
Nonniin nyt on sitten auto maalattu uusiks ja kalvotki on laitettu. Sen mitä katoin niin jälki oli kyllä ihan siistiä, muutamaa ilmakuplaa teipeissä lukuun ottamatta.

Mitkä kohdat siitä maalattiin?
 
Vs: Kysymys uuden 2008 vuosimallin Lancerin omistajille

En ihan tarkasti tiedä kun ei näillä keleillä oo päässy kattomaan kunnolla mut ymmärsin että helmat, kaaret ja ovista osin. Mutta niinku sanoin ni en tiedä tarkkaan muuta kun että oli ihan siistin näköstä jälkee ainaki sen mitä näin ku auton hain.
 
Takaisin
Ylös Bottom