kytkinakselin voitelu

M

make-74

Guest
Kytkinakselilta kuului vikinää kun esim. autoa nytkäytti vaihde päällä eteenpäin.Löysin kytkinkopan päältä pari "huoltoaukkoa" josta toisesta voi suihkauttaa voiteluainetta suoraan akselille.Suihkautin vähän vaselinsprayta ja vikinä tais hävitä. Kitinä kuului myös silloin kun autolla ajoi hiljaa (esim. 2-vaihteella) aina kun veto meni päälle kuului kyseinen kirskahdus.
 
Jaa-a... Nää automaattivaihteistot on mulle (ja varmaan suurimmalle osalle muistakin "osaavista mekaanikoista" sellainen osa-alue että parempi jättää ammattilaisille.

Kuitenkin, luulisin että automaattivaihteistoöljyn on tarkoitus voidella kaikki voitelua kaipaavat paikat. Tarkista että öljyä on tarpeeksi ja vaihda se säännöllisesti. Öljynsuodatinkin kannattaa vaihtaa silloin tällöin. Se on öljypohjan sisällä ja vielä suht' helposti vaihdettavissa.

Onko sulla kokemusta automaattilaatikon sielunelämästä? Mulla on meidän laatikoihin kyllä peruskorjausmanuaali mut ei siitä tule hullua hurskaammaksi näkemättä laatikon sisustaa livenä...
 
Enpäs muistanutkaan sanoa että mun sigmassa on manuaalilaatikko :) Kaveri vaihtoi siihen painelaakerin noin viikko sitten, oisko jäänyt akseli kuivaksi.
 
No joo, ei näitä paljoo manuaaleina oo... Manuaali on kyl paljo nopeempi ja luotan siihen paremmin.

Näin muuten äsken Masan Helsingin telakan pihassa Diamante farmarin. Ihan kivan näköinen. :) Oli tuotu varmastikin jenkeistä. Niitä ei tietääkseni ole kuin 12V SOHC koneella, muuten olisin hommannu itsekin!
 
Takaisin
Ylös Bottom