L-200:sen runkoremontti

harri

New Member
Liittynyt
19 Elokuu 2005
Jos ja kun teette lavavehkeisiinne runkoremonttia, niin olkaa tarkkana ettei runkonumero jää hitsausten alle, tai niin kuin mulla se meni metallinkierrätykseen vanhan runkoaisan mukana...
(numerohan on siinä oikean takapyörän vasemmalla puolella.)

Laitoin rungon poikki akselin ylityksenjälkeen, ja tein uuden 2x3 tuumasesta rhs putkesta. Jouduin myös tekemään uudet jousen korvakkeet, ja kaikki uudet lavankiinnikkeet. Vanhat lähti yhtälukuunottamatta painepesurilla irti.:)

Ja polttoainetankin putkisto kannattaa kans tarkastaa, mulla putket melkein poikki, joten uusiksi meni sekin.

Loppuviimeks vielä. Nyt uusi runkonumero palkinkyljessä meistettynä, ja rek.otteeseen merkittynä
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Ja tämä juttuhan löytyi söörtsillä kun rupesin päivällä miettimään et missähän mahtaa olla l-200 runkonumero.

Pari askelta alas autotalliin, katse takapyörän taakse ja kas siinähän on mun eilen hitsaama paikka oikeen kivasti ;D
Ulos kannettuja mätiä pellinpaloja kävin tutkimassa ja löytyi runkonumerokin osittain yhestä palasta, tarttee vissiin näyttää leimasedälle sitä pellinpalaa kun käy konttorilla.

Mitenkäs muilla on käyny kun ootte runkoremonttia tehny ja jos numero on hävinny, niin mahtaako sen saada lyödä esim auton etupäähän missä se vois säilyä parempana?? Jostain luin että pitää olla oikeella puolella ja helposti luettavissa eli ei ilmeisesti oo väliä onko auton etu vai takapäässä?
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

itsellä sama juttu seuraavaan katsastukseen edessä... olipas työ tosiaan etsiä kuran, paskan ja kaiken muun keskeltä sen numero... juuri ja juuri sai esille kun teräsharjaa käytti kotvasen mutta tosi laimeesti näkyy enää. tuli vaan mieleen että jos sen numeron meistaa rosteri plootuun ja sen nappaa etupyörän taakse runkoon kiinni niin ei se ainakaan ruostuis poikkeen ihan heti... olisko tollanen mahdollista... muistaakseni vielä numeroilla oli joku tietty korkeus millä ne pitää meistata.. olikohan 7mm korkeet.. korjatkaa jos olen väärässä... ::)
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Taitaa olla useallakin jollakin aikajänteellä edes....

saiskohan tunnisteen teettää vesijetillä tai laaserilla, nykäsis mikillä runkopalkiin kiinni vanhan palkin päälle?
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Jättäkää se vanha numero paikalleen ,eli kun se alkaa olla niin mätä ettei saa selvää niin pyytäkää katsastusmieheltä lupa meistää uus numero. Näin menetellessä ei tartte mistään maahantuojalta mitään lappuja alkaa hankkimaan vaan riittää kun käy näyttämässä uuden numeron ja konttorilla katsastusmies lyö varmennemerkit päihin.

Mulla vaativat maahantuojalta selvityksen ajoneuvon yksilöimiseksi ja sen lapun kanssa pitää mennä pyytämään lupa uuden numeron lyöntiin, sitte lyödä se numero ja käydä vielä varmentamassa se konttorilla.
Säästyy yks konttorikäynti verratuna siihen että se numero on mätäkorjauksessa jo vahingossa rälläköity hevon kuuseen.
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

tsko sanoi
Jättäkää se vanha numero paikalleen ,eli kun se alkaa olla niin mätä ettei saa selvää niin pyytäkää katsastusmieheltä lupa meistää uus numero. Näin menetellessä ei tartte mistään maahantuojalta mitään lappuja alkaa hankkimaan vaan riittää kun käy näyttämässä uuden numeron ja konttorilla katsastusmies lyö varmennemerkit päihin.

Prkl. "Myöhästyin" eli tänä vuonna jäi tosta kiinni.

Viime vuonna näkyi heikosti, tänä vuonna ei enää ilmeisesti ollenkaan. Nyt onkin sit pikku pulma et "mitäs sit".

Eli Mitsu -88 L200 oikean takapyörän yläpuolella olevasta numerosta kyse....
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Mulla inssi ehdotti itse runkonumeron siirtämistä oikean etupyörän taakse. Vanha pala mukaan niin ei ongelmia, vaikkei siinä näkynytkään kuin muutama numero.
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

MotoJussi sanoi
Prkl. "Myöhästyin" eli tänä vuonna jäi tosta kiinni.

Viime vuonna näkyi heikosti, tänä vuonna ei enää ilmeisesti ollenkaan. Nyt onkin sit pikku pulma et "mitäs sit".

Eli Mitsu -88 L200 oikean takapyörän yläpuolella olevasta numerosta kyse....

Maahantuojalta vaan selvitys auton yksilöimiseksi.

Mulle antoivat konttorilta valmiin lomakkeen jonka faksasin vemic autoon ja parin tunnin päästä sain sen täytettynä paluupostissa.
Siinä lapussa näkyi moottorin numero, avaimen numero, värikoodi, sisustan värikoodi, valmistuspäivä, maahantuontipäivä.

Tiedä sitten jos on moottori vaihdettu ni luulis kattelevan noita muita juttuja. Mulla ei oltu kiinnostuneita mistään muusta kun siitä moottorin numerosta. Eilen meistin uuden numeron oikean oven kohdille uuden numeron.

Eikös ne konttorilla ehdottanu sulle mitään toimenpiteitä miten edetään??
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

tsko sanoi
Eikös ne konttorilla ehdottanu sulle mitään toimenpiteitä miten edetään??

Eipä oikeastaan. Teistä kanssakärsijöistä on paljon paljon enemmän hyötyä.... Ehdotti varovasti harjaamaan ruostetta pois että numero löytyy (no ei varmasti löydy. Viime vuonna oli vain kalpea aavistus numerosta ja nyt siinä on varsin paksu ruoste päällä) ja jatkoi "Jos ei noin onnistu niin sitten menee vaikeammaksi" ja se siitä. "kiitti..."

Toisaalta, sama inssi ei edes vastannut hyvänhuomenen toivotukseeni. Sanoin sitten uudelleen niin selkeästi ettei voinut jättää huomioimatta. Vastasi "moi" alta kulmain ja hyökkäsi meisseli tanassa kuskin kynnyskotelon kimppuun.

Vikalista:
- vas etup laakeri
- runkonumero kateissa
- vas kynnyspalkki puhki
- oik etupyörän kotelo puhki
- taain diiselruutta kastelee konehuonetta eli vuotaa

Puutteista olen kyllä ihan samaa mieltä, ei siinä mitään. Positiivista on että ei häirinnyt se, että olin valojen eka vaiheen (parkit jnpp) siirtänyt vipukytkimen taa eikä se että startti rääkyy joka toisella yrityksellä, eikä se että xenon-sarja oli näkyvissä, vaikkei lamput olletkaan käytössä. Eikä se, että flektistä toimii vain isoin nopeus ja tuulilasi on liki koko mitaltaan halki (alalaidassa, alle näkökentän) ja erityisesti mieltä lämmitti jarrut, sähköt ja päästöt: ei valittamista!

Kyllä minä tuon vielä ainakin kerran leimaan ja jos puhtia riittää, ruosteet pois ja tarpeen mukaan uutta rautaa pohjaan. Auto on ihan vitun ruma, mutta käy ja kulkee.
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Tuntuu kyllä mahtavalta toiminnalta ,kun ei asiakkaalle anneta mitään ohjeita miten edetään.

Jos menee ominlupineen hakkaamaan uuden numeron niin siitähän saa leimainssi verensyöksyn ja ottaa kilvet pois, soittaa poliisille kun ajat varastetulla autolla sekä vaatii siihen runkoon rautamalmin louhineen Japanilaisen kaivosmiehen syntymätodistuksenkin nähtäväksi ennen kun saat leiman.

Itte oon löytäny oikeen pilkunnussutuskonttorin (lue topicci vanneongelmasta) ja se runkonumeron palauttaminen tehtiin taatusti kaikkien pykälien ja taiteensääntöjen mukaan.

Sain tosiaan sieltä konttorilta sen paperin minkä faksasin maahantuojalle ja siinä on kohta mihin katsuri laittaa puumerkin kun saa lyödä uuden numeron.
Käy kysymässä sieltä konttorilta että rälläkälläkö mä kaiverran sen uuden numeron sinne vai häh? Kyllä niitten pitää siihen joku neuvo antaa, kun on niin halpaakin toi katsastus nykyään ;D

Muoks. Lakikin sanoo jotain, tollanen löyty http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021258?search sieltä 7§, eli kyllä sen inssin on pakko ottaa asiaan muutakin kantaa kun vaan kirjottaa vikalistaan "valmistenumero puuttuu" tms.
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

tsko sanoi
Muoks. Lakikin sanoo jotain, tollanen löyty http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021258?search sieltä 7§, eli kyllä sen inssin on pakko ottaa asiaan muutakin kantaa kun vaan kirjottaa vikalistaan "valmistenumero puuttuu" tms.

Whee! Tuo oli hyvä lukea ja tiedostaa! Kiitos!

Täysin offtopic, mutta ehkä huvittava juttu: olen kasaamassa Cagiva Freccia kevarista sähkökäyttöistä ja takahärdellin ahtaus aiheuttaa harmia. Tuon mukaan sitä voisi ehkä leventää...
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

... lyödään kanssa kokemukset esille vikalistaa olin pajeroon hakemassa ja kun katsuri ei löytänyt runkonumeroa ( omaa tyhmyyttäni sen olin kadottanut /ruoste syönyt ) niin menin sitten paikalliseen mitsu korjaamoon josta soitettiin maahantuojalle joka laittoi faksilla tiedot tulemaan (aikaa meni n.15 min) itse sitten kaiversin oikean eturenkaan taakse runkonumeron ja konttorille leimapapereihin(muutoskatsastus) ja eka katsastaja unohti tarkistaa autossa olevat viat kun joita kyllä oli paljonkin...
 
Vs: L-200:sen runkoremontti


Mulla "Naperossa" katastusmies sano kans, että runkonumero näkyy heikosti.
Kehuskeli, että aika kökkömäinen homma rueta uudestaan meistämään, jos kuluu pois.
Suositteli, että nyt ku se vielä on jotenki näkyvissä, puhdistaa kohdan kunnolla ja vetäsee
jotaki vaaleaa maalia päälle ja vielä teippiki kaveriks. Sitä teippiä ihmettelin, että eihän se
siellä palkissa tuu pysymään ku roiskii rapaa ja vettä ym. kakkaa. Ennen ei oo katastusmies
edes vaivautunu kattomaan sitä runkonumeroa, mutta viime vuonna oli joku uus jannu
tullu ja heti ilmotti asiasta, mikä on tietenki hyvä jos numeron uudelleen saamiseski pitää
kauhia paperisota käydä. :)
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Mulla toi onnistu ihan mukavasti

Katsastusinssi oli puolituttu tyyppi, joka on leimannut mun riistanhoitoautoni jo muutamia kertoja, ja kerroin että runkonumero meni rempan mukana metsään ja meistasin uuden oikeanpuoleisen oven kohdalle. inssi löi varmenne meistit numerosarjan molempiin päihin ja sillä hyvä. Kysyin kanssa tuosta rosterilätkän hitsaamisesta runkoon, mutta se tyrmättiin heti, koska sen voi kuulemma vaihtaa?? liian helposti
Harri
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Toissakatastuksessa inssi huomautti että ei ole kun 4 viimistä numeroa enää, kokeile kaivaa esiin.
Unohtu asia ja net katosi tyystin ruostekorjauksessa.
Hakkasin uudet numerot etupäähän ja unohdin taas asian. ::)
Viimeksi ei edes kyselly asian perään... ;D

Kohta on taas näyttely.... :(
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

Kyllä mää onnistuin kans räkäsemään paikan siihen osittain runkonumeron päälle, pari viimeistä merkkiä katosi. Mää löin ne uusiks siihen paikkaan ja ei se leimamies kai huomannu edes, totes vaan että "tuollahan se numero näkyy selvästi, yleensä ne on semmosen paskakerroksen alla ja me joudutaan niitä ettimään vaikkei se edes olis oikeastaan meidän homma" Loppuvuodesta tarttee mennä näyttää taas, kattoo sitte miten käy
 
Vs: L-200:sen runkoremontti

MotoJussi sanoi
Eipä oikeastaan. Teistä kanssakärsijöistä on paljon paljon enemmän hyötyä.... Ehdotti varovasti harjaamaan ruostetta pois että numero löytyy (no ei varmasti löydy. Viime vuonna oli vain kalpea aavistus numerosta ja nyt siinä on varsin paksu ruoste päällä) ja jatkoi "Jos ei noin onnistu niin sitten menee vaikeammaksi" ja se siitä. "kiitti..."

Toisaalta, sama inssi ei edes vastannut hyvänhuomenen toivotukseeni. Sanoin sitten uudelleen niin selkeästi ettei voinut jättää huomioimatta. Vastasi "moi" alta kulmain ja hyökkäsi meisseli tanassa kuskin kynnyskotelon kimppuun.

Vikalista:
- vas etup laakeri
- runkonumero kateissa
- vas kynnyspalkki puhki
- oik etupyörän kotelo puhki
- taain diiselruutta kastelee konehuonetta eli vuotaa



sano sitten huomenta "ystävälliselle" katsatus miehelle :nykii
 
Takaisin
Ylös Bottom