L200 4WD 2,4D

P

pere

Guest
Tervehdys,

Uusi osallistuja tyrkyllä, asiat selkiintynee viikon aikana tai jälkeen  :). Teknisistä aisoista polttavana kiinnostuksen aiheena tällä hetkellä vanhan L200 4WD:n tyyppiviat ja muut kummittelut. Olen toki lukenut vanhoja viestejä ja ymmärrän suuren osan Pajeron jutuista sopivan myös tähän malliin, mutta erilliset pointterit eivät nyt olisi pahitteeksi. Rahan meno vanhaankin autoon näyttää olevan hurjaa luokkaa, 2-3 kertaa enemmän kuin takavetoiseen ja 13-15 vuotta vanhan hinnalla saisi noin kymmenen vuotta uudemman kinnerin perheen kuskausta varten, mutta ei tavaran kuljetus-, eikä rehellistä metsäkapasiteettia... Perheauto on toki olemassa erikseen, joten tässä on kyseessä kakkosauton hankinta erilaisilla ominaisuuksilla höystettynä.

Asiasta tiedän jo sen verran sukulaisen auton kautta, että startti (bendix) pitäisi hoksata korjata ennen kuin se pilaa hammaskehän ja takapyörän laakerit ja erityisesti stefat fuskaavat jo yllättävän vähillä kilometreillä. Myös voimansiirron toiminta näyttäisi perustuvan enemmän läpihuuhteluun, kuin öljyn pysymiseen noin nokkelasti ilmaistuna. Myös öljyn siirtyminen laatikosta toiseen lienee jo aikaisen vaiheen ongelma? Sukulaiseni ratkoo sitä laskemalla pintaa toisesta ja lisäämällä saman öljyn vajalle puolelle; lienee joku stefaprojekti tähänkin olemassa? Vettä tämä -90 yksilö nyt vähän hävittää hieman, mutta ei puhalla poretta kiertoon, eli ehkä tähän löytyy joku helpompi/halvempi korjaus kuin kannen uusiminen; mistä mahtanee yleisimmin liruttaa? Vesipumpun tienoolta löytyi aavistus valkoista kuivaa norojälkeä, mutta ei mitään selvää.

Mitä yleistä voi sanoa varaosahinnoista ja saako niitä muualta kuin mitsukaupasta? Onko joku nettimyyjä, jossa voi tutustua hintatasoon ilman puhelinta? Saako korjausopasta? Myös English käy kuin nenu päähän.

Kiikarissa on muutama yksilö väliltä -89-93 ja kyllähän se näkyy tuonne vanhempaan kallistuvan hintatason takia. Kilometrit tämän hetken ykkösehdokkaalla on noin 230tkm (sukulaismiehen -90:ssä on 280tkm).

Kaikesta tiedosta olen kiinnostunut ja tuurillaan projekti poikii (positiivisessa mielessä) tuloksia jo viikonvaihteessa, tosin tämä veikkaus on mennyt pieleen ennenkin...
 
ruostevikaa voi olla siellä ja täällä johonki jo siitä kirjoitinkin osia saa motonetista mutta tuntuu kestävän vähä miten millonki merkkiosa maksaa varmasti.2.5 td itellä on 416000 km ja on kyllä uusittu kaikenlaista mitkä kyllä pitäs mennäkki seuraavat 400tkm.
 
Takaisin
Ylös Bottom