L300 Öljynvaihtoväli

N

niko23

Guest
Morjens!

Ostin vm.92  l300 pakun. Mikähän siinä mahtaa olla öljynvaihtoväli? Kone on 2.5d, ei syö öljyä mitä oon seurannu tikusta (12tkm takana ostosta+öljynvaihdosta) :). Koneen kilsoista ei tietoa, autolla ajettu 330tkm, toimii niin perkeleen hyvin  ;D

Kiitoksia vastauksista!
 
Taitaa valmistaja suositella 7500km tai raskaissa olosuhteissa 5000 km.
 
mä olen synteettisillä ajellut n.10tkm vaihtoväleillä. Sama konehan noissa on. Jokainen tekee tietysti, niin kuin parhaimmaksi näkee, mutta jos suodattimen vaihtaa joka kerta ei pitäisi olla ongelmia. Tuo 5000-7500km välein vaihtosuositus on ainakin jonkun tiedon mukaan ilman suodattimen vaihtoa tapahtuva ( luulen lukeneeni siitä jostain ? ) Eli vain joka toisella kerralla vaihdetan suodatin ?

Viisaammat saa jatkaa ::)
 
Valmistajan suositus on tosiaan 7500km ja raskaissa olosuhteissa 5000km.

7500km vaihtovälillä suodatin vaihdetaan joka toisessa vaihdossa.
Laatuluokitus on CD.
Suomen olosuhteisiin on alunperin suositeltu käytettäväksi 10W30 öljyä.

Itse olen ajatellut ajella halvoilla 10W30 öljyillä ja sillä 7500km vaihtovälillä. Pysyy puhtaampana, kun useammin vaihtelee. Nykyiset mineraaliöljyt lähes halvimmasta lähtien täyttävät tuon CD-vaatimuksen. Talvella tietty synteettinen on notkeampaa starttaillessa, varsinkin jos ei pääse narun perästä käynnistelemään. 

:driver
 
karjaj sanoi
Valmistajan suositus on tosiaan 7500km ja raskaissa olosuhteissa 5000km.

7500km vaihtovälillä suodatin vaihdetaan joka toisessa vaihdossa.
Laatuluokitus on CD.
Suomen olosuhteisiin on alunperin suositeltu käytettäväksi 10W30 öljyä.

Itse olen ajatellut ajella halvoilla 10W30 öljyillä ja sillä 7500km vaihtovälillä. Pysyy puhtaampana, kun useammin vaihtelee. Nykyiset mineraaliöljyt lähes halvimmasta lähtien täyttävät tuon CD-vaatimuksen. Talvella tietty synteettinen on notkeampaa starttaillessa, varsinkin jos ei pääse narun perästä käynnistelemään.

:driver

samat jutut oli mulla käytössä, eli 7500 km välein vaihdoin öljyn ja joka toinen kerta suodattimen.

öljynä 10W30 mobil delvac, kesät talvet ja hyvin lähti vielä n. -25 C pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä :p (työmaalle ei tuu sähköa, niin en jaksanut mitään nestekaasu lämmitintäkään asentaa, kun nuo kylmäkäynnistykset kuitenkin rajoittuivat muutamaan kertaan talvea)

öljynkulutus oli 0 n. 5000 km asti ja siitä 7500 km asti vei puoli tikullista, sen jälkeen alkoi syömään reilummin öljyä, eli hyvä vaihto kohta tuo 7500 km oli ainakin mulle.
 
Kyllä se suodatin tulee vaihtaa joka kerta, sehän se pitää ne öljyt puhtaana.
 
hanski-58 sanoi
Kyllä se suodatin tulee vaihtaa joka kerta, sehän se pitää ne öljyt puhtaana.
Sehän vaan paranee, mitä pitempään ajaa...lopussa ei päästä enää öljyäkään läpi, kun on niin hyvä suodatus teho  ;D No kymppitonnin välein tulee öljyt ja suodin vaihdettua.
 
hanski-58 sanoi
Kyllä se suodatin tulee vaihtaa joka kerta, sehän se pitää ne öljyt puhtaana.

jostain kumman syystä, vaihdoin öljynsuodattimen vain joka toinen kerta ::) (oliskohan syynä ollut se suodattimen melko korkealle asetettu hinta ;) eli L300 öljynsuodattimen hinnalla saa n. 5 "normaalia" öljynsuodatinta) ja kyllä se suodatin myös kooltaan (ja myös puhdistus teholtaan/kestoltaan) vastaa nykyautojen suodattimia ainakin 5 kertaisesti.

muistaakseni jossakin traktorissa on vastaava suodatin, kuin tuos mitsu L300 ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom