Lancer -03~ ja Colt CZ3 / CZT omistajat ja koeajaneet!

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Jepjep, eli nyt on sellainen ääni kellossa, että tuo saksanseisoja vaihtuisi uudempaan ja kenties hieman pienempiruokaiseen ja varmempaan autoon galantin kaveriksi :)

Koeajo.tv:n koeajossa (http://www.koeajo.tv/index.php?548) CZT:lle ei niin hirveän ruusuisia todellisuuden kulutuslukemia annettu, mutta mikä on se TOTUUS?  Miten paljon pitää nähdä vaivaa päästäkseen lähelle valmistajan ilmoittamia lukuja? ;D Luultavasti CZT omistajat harvassa, mutta sitten arvioita? CZ3:lla pitäis vissiin aika vähällä päästä? Millaisia kokemuksia autosta muuten?

Sportti / Intense -Lanceria olen ajanut pariinkin otteeseen (http://koti.mbnet.fi/juggiis/autoja/ul2.jpg), eli tunnen auton. Tuolle 2.0l padallekkin luvataan maantiellä alle 7 litran kulutusta tehtaan toimesta, eli mikä on totuus tässä asiassa?

En tässä kuitenkaan pelkkää mitsua ole katselemassa. Kaikenlaisia autoja tullut ajettua lähiaikoina. Pitäisi tuo CZT:kin päästä tyypittämään.
 
Tere.
Mulla on tollanen 2.0 intense ja valitettavasti mä en oo omalla ajotyylilläni päässy noin pieniin lukemiin millään, mul on tietty vähän raskaampi kaasujalka mut ku mun vaimo ajoi tankillisen melkein yksin niin päästiin jo 8.3 litraan. Mutta se oli ajettu kesällä ja ilmastointi päällä koko ajan ni voi olla et siitä sais vähän pois jos ajais ilmastointi pois päältä mutta kuka sitä nyt ajaa ilmastointi pois päältä ??? Meillä on kans tollanen 1,6 l invite sedan ja sillä kyl on päässy 7,2l kulutuksiin tietysti vaimon ajamana.
 
Tuollainen 1.6l Lanceri, kuten ihan vakio 109 Colt, ovat myös vaihtoehtoja muiden joukossa. Jääkö tuolla 1.6:lla miten muiden jalkoihin, vai jaksaako lähteä? ::) Joutuuko kepittämään paljon?
 
CZT:n keskikulutus itellä 17tkm jälkeen tasan kasi, joten eipä päästä tälläkään autolla tehtaan ilmoittamiin lukemiin. Luonnollisesti tuossa lukemassa on ajoa laidasta laitaan.

Joitakin parinsadan kilometrin siivuja olen päässyt alle seiskan, mutta silloin pitää kyllä ajella melko kevyellä jalalla. Lisäksi isommat pyörät tuntuivat vaikuttaneen lukemiin lähes puoli litraa...

Faijalla on tuollainen 1.6 Lanceri ja se vie about litran vähemmän ainetta satasella kuin oma Colttonen.
 
Tere taas.
Eihän tuo 1.6 nyt 2 litraselle lyö vertoja mut en ole ainakaan minä jäänyt kenenkään jalkoihin eikä kuulemma vaimokaan mut kylhän sitä saa hieman enemmän kepittää ku 2 litrast mut sehän on ihan selvä juttu, niinkin iso tehoero kuin niissä on. Toi 1.6 ei varmasti ole niitä ripeimpiä ohitukseen lähtijöitä mutta kyl se menee ku vähän keppiä tarjoo, muuten kyllä on lähes yhtä hyvä ajettava ku isompiki ainakin maantie ajossa. Ei oo mitään valittamista kummastakaan paitsi ne tavalliset kolinat etu ja takapäässä mut nekin on takuuhuolto hoidellu kuntoon. Mä ainakin suosittelen kumpaakin kumpaan tahi mihinkä sitten päädytkin.
 
Mitenkäs on vetonivelet, pallonivelet jne. kestäneet ko. peleissä? Ei varmaan vielä ole ollut väljää missään, eikä ole tukivarsia tms. mennyt uusiksi?
 
No mulla ei oo ainakaan ollu kummassakaan vielä sillä puolella mitään, no ehkä toi 2l ei nyt 35 tonnin jälkeen oo ihan yhtä jämäkkä ku uutena mut ei vielä mitään hälyttävää. 1.6 ollu vasta puol vuotta ni ei oo tullu mitään vastaan. :peukku
 
1,6 Lancer on ollut ajossa alku syksystä 2003 asti. Auto vaihtui olosuhteiden pakosta syksyllä 2004 uuteen samanlaiseen ja kilometrejä tulee kohtuu vähän, joten vetonivelten yms. kestävyydestä en osaa sanoa.

Etupään kolina (jousiin kumiletkua jotta pysyvät paikallaan) ja takapään narinat korjattu takuuseen. Muuta ei ole vielä tullut vastaan.

Matka-ajossa (nopeus 80-100km/h) kulutus on melkoisen pieni. Helposti pääsee alle 7l/100km, mutta kaupunkiajossa bensaa menee jo selkeästi enemmän. Kun viimeksi laskin, niin kulutus oli ollut 6,7 (ajettu 360km, josta puolet selkeää matka-ajoa eikä loppuosakaan ollut oikein kunnon kaupunkiajoa). Kun vielä asuttiin Lappeenrannassa, niin talvella ei ollut mitään toivoa päästä alle kahdeksan litran, jos mukana oli vähänkään kaupungissa pyörittämistä.

Moottori ei ole mikään tykki. Kierroksilla 4000-5000 jo jotain tapahtuu, mutta muuten meno on melko vaisua. Vaihteet on välitetty siten, että nelonen on aika lähellä vitosta, joten ohituksissa on paras tyrkätä kolmoselle. Kolmosella muuten 80-100km/h vastaa juuri kierroksia 4000-5000, joten tuossa kohtaa meno on varsin joutuisaa :)

Itselle Lancerin menokyvyt pisaa, joten olen ollut hyvin tyytyväinen hankintaan, varsinkin kun tämä tuli alunperin hankittua ilman minkäänlaista koeajoa...

/edit: nykyisellä 2004 Lancerilla on siis mittarissa palttiarallaa 22tkm
 
Takaisin
Ylös Bottom